ליהלומה יש כמה סודות קולינריים בעיר (ובר"ג). זו העיר שלה

שובו של הפלאפל המצרי. יהלומה בדלידה (צילום יח"צ)
שובו של הפלאפל המצרי. יהלומה בדלידה (צילום יח"צ)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השפית והמנהלת הקולינרית של רשת לנדוור שלוקחת אותנו למקומות שבהם היא קונה גבינות ותבלינים. המכולת האסיאתית הכי טובה בעיר מתברר נמצאת בכלל בר"ג

1. לופו

מקום קטן וצנוע בשוק לוינסקי שמופעל על ידי משפחה רומנייה ונמצא מול פיצה לילה. יש מקומות יותר מפורסמים אך בלופו מכינים את האיקרה הכי טעימה בתל אביב, דגים מעושנים וזיתים. מקום של פעם עם סטנדרט איכות גבוה מאוד.
מרחביה 6

2. חבשוש

בעיני זו המערה של עלי בבא, המקום שאולי הכי עזר לי להתפתח קולינרית. כששיחקתי במטבח הביתי בביסטרון הייתי נכנסת לשם ומגלה בכל פעם משהו חדש. אורי תמיד מצליח לגרום לי לעוף עם המלצות על פלפל או קטנית מיוחדת. שם גיליתי את שעועית הלימה וכך נולדה הפאבה שלי. תחנה מומלצת למי שמבקר בשוק לוינסקי.
החלוצים 18

אורי חבשוש בחנות התבלינים (צילום: שלומי יוסף)
אורי חבשוש בחנות התבלינים (צילום: שלומי יוסף)

3. מכולת גבינות

יש כמה וכמה מקומות טובים לקנות גבינות בעיר אבל אני אוהבת את השירות האינטימי של עודד במכולת גבינות. אין שם את כל הגבינות שבעולם אבל אלו שיש הן באיכות הגבוהה ביותר ועודד תמיד שמח להסביר ולתת לטעום.
אבן גבירול 53

4. בנץ בראדרס 

כיום יש המבורגרים תחת כל עץ רענן, בכל הסוגים ומכל המינים, ברמה גבוהה יותר מאשר פעם. בעיני בנץ בראדרס הם הכוכב החדש בתחום. יש להם מקום בפלורנטין והם פתחו מקום חדש באבן גבירול ומכינים המבורגר מצוין שגולש לאזורים היותר מושחתים, עם תודעת איכות וחקר ומחשבה.
אבן גבירול 37

ההמבורגר של בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)
ההמבורגר של בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)

5. Nepali Pasal

אני מאוד אוהבת אוכל אסיאתי. ברחוב נווה שאנן יש מעין דוכן פיס קטן ובתוכו מטבחון ששם מכינים מומו, כיסונים נפאליים נהדרים במילוי עוף או ירקות. הבצק מושלם וכך גם המילוי, ואפשר לקנות בחמגשיות הביתה וליהנות במשך כמה ימים.
נווה שאנן 49

המסעדה הנפאלית הסודית (צילום: שלומי יוסף)
המסעדה הנפאלית הסודית (צילום: שלומי יוסף)

6. בונוס 

היום אני גרה ברמת גן ומתייחסת אליה כאל פרבר תל אביבי. אני עוברת הרבה ברחוב הרצל, במקטע שבין רחוב הרוא"ה לז'בוטינסקי, ויש שם המון מקומות אוכל מעניינים, למשל החנות האסיאתית הטובה ביותר שפגשתי שמנהלת איתה אישה פיליפינית שמביאה דברים שאין בשום מקום אחר ולידה חנות ממתקים רוסית (הרצל 69), מאפיית טריו המדהימה עם חצ'פורי, שטרודל מבצק עדין מאוד במילוי בשר ועוד מאפים וגם קציצות בשר ואוכל ביתי (הרצל 90), מעדניית פוג אל נחל (הרצל 52) שמכינים בה מאפים מצוינים וממולאים ועוד ועוד, והכול במחירי רמת גן.