רומנטיקה של חומוס וספסלים: המקומות האהובים של יונתן רוזן

יונתן רוזן. צילום: אביגיל עוזי
יונתן רוזן. צילום: אביגיל עוזי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השחקן והמוזיקאי שהוציא סינגל חדש שרק נברא למדור שלנו. הוא לוקח אותנו לסיבוב שמתחיל בפינה האיטלקית הסודית שלו ומסתיים בספסל הקבוע ברוטשילד

1. ISLA

מקום מגניב במונטיפיורי ליד אלנבי. עיצוב בסטייל איטלקי הכולל חומרים מארץ המגף כגון ספות ועוד (שם כבר קנו אותי). המוזיקה טובה, האווירה מנותקת וגורמת לך לא לרצות ללכת בכלל. יש מיצים טריים, מאכלים טעימים וכל מה שצריך בשביל לתפוס קצת אוויר קריר בחום המהביל של יולי-אוגוסט.
מונטיפיורי 27

2. פיצה ברוקלין

אתה לוקח איזו פיצה טובה עם בירה והולך לשבת במקום עצמו עם הארגזים בחוץ או בפנים. העיצוב במקום מאלץ אותך לשוחח עם השכנים שלך – מה שמייצר אינטראקציה נעימה. 20 מטר משם יש את כיכר מסריק ולפעמים אני אוהב את הפשטות של לקחת את הפיצה וללכת ליד המזרקה ולשבת שם על ספסל.
המלך ג'ורג' 88

פיצה ברוקלין (צילום: אלון ראובני)
פיצה ברוקלין (צילום: אלון ראובני)

3. הבסטה

השירות שם נהדר עם אוכל טעים בדיוק בפאתי שוק הכרמל שהוא בעצמו אטרקציה שמאוד אהובה עלי. התפריט משתנה ואתה צריך לבוא ביום טוב ( מבחינתי יום טוב זה כשיש המבורגר), ובעיקר אווירה תל אביבית כזאת רגועה ונטולת מאמץ.
השומר 4

הבסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)
הבסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. חומוס אכרם

במהלך לימודיי בניסן נתיב גרתי באזור שינקין בכמה לוקיישנים לתקופות קצרות, וחומוס אכרם היה מקום העצירה לאכול חומוס בימים שהייתי עשיר – ופלאפל בימים שפחות. השיר האחרון שכתבתי, "כי את", למעשה התחיל שם כשעצרתי לאכול חומוס צהריים. לידי עמד בחור וצעק על החברה שלו: "חיים שלי את, לא מבינה אפילו". אהבתי את הניגוד בין הצעקות עליה לתוכן עצמו שמעיד על אהבה חזקה, וחשבתי שהניגוד הזה מאוד ישראלי והרי גם חומוס. משם יצאתי למסע של שלושה חודשים בין הגיטרה לפסנתר ולדף, עד שיצא לי שיר רוקנרול טרנטינואי, ישראלי ואסלי.
שינקין 59

חומוס אכרם | צילום: יח"צ
חומוס אכרם | צילום: יח"צ

5. הספסל ברוטשילד פינת מזא"ה

יש לנו בחברה כבר שנים מנהג להיפגש כל כמה זמן על הספסל הזה. לוקחים מטיב טעם בירה וקצת גבינה או משהו שבא בטוב ויושבים, מדברים ומתבוננים על העיר ועל האנשים שחולפים על פנינו. הרבה החלטות קיבלתי על הספסל הזה והרבה דברים מטופשים וחשובים כאחד קרו לנו כאשר ישבנו שם.

6. והנה הבית הראשון מהסינגל החדש של יונתן:

חיים שלי את לא מבינה אפילו
חושבת זה כאיל
ואני מהופנט יושב בארמדילו
חושב עליך לילו
תתני לי מבט אתן לך את הנילוס
ברחימו ובדחילו
תבואי לקצת על הקפה של אילוז
רוטשילד פינת ביל"ו
כי את כי את עוד תביני עוד תביני