הפנינים האדריכליות של תל אביב. זו העיר של ינאי פרישר גוטמן

ינאי פרישר גוטמן (צילום מאיה אמדו)
ינאי פרישר גוטמן (צילום מאיה אמדו)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המעצב ינאי פרישר גוטמן בדיוק השיק סט מצעים אז אולי תטעו לחשוב שהוא לא בעניין של לצאת מהבית. אבל מדור זה דווקא מבהיר שיש לו חולשה עזה לשיטוטים עירוניים

 1. בית הפגודה

כמעצב פנים אני תמיד נמשך לעיצוב מרשים, אני אוהב לטייל ברגל ולראות את כל המבנים לשימור המיוחדים שיש בעיר הזו. את בית הפגודה אני אוהב במיוחד, מבנה אדריכלי יפיפה ומרשים בסגנון אקלקטי, אשר נבנה בשנת 1924 על ידי האדריכל אלכסנדר לוי ז"ל, שנספה בשואה. ברחוב אלנבי 54 נמצא מבנה נוסף לשימור, מדהים ביופיו וייחודי, שתוכנן גם הוא על ידי לוי בשנת 1921, ובשנים האחרונות שוחזר למראהו הראשוני.
נחמני 12

 2. מלון ג'אפה

פרויקט שהוקם במשך כ-10 שנים במקום שימש בעברו כבית חולים צרפתי של נזירות. בזמן החפירות נתגלתה באתר חומה צלבנית. לדעתי השימור הוא פנינה אדריכלית והמלון הוא אחד המקומות המיוחדים ביותר בעיר מבחינת אדריכלות.
לואי פסטר 2

3. EDITION

חנות רהיטים קסומה בנווה צדק שבה אני אוהב לעיתים לרכוש ריהוט ואקססוריז משלימים עבורי ועבור לקוחותיי באווירת נווה צדק הרומנטית.
שלוש 27

 4. קמפינסקי ובנדיקט

מבחינת מקומות קולינריים אני אוהב מאוד את מלון קמפינסקי – מקום קסום וכייפי לארוחת בוקר מלא בסטייל עם נוף לים, המשלב גם אדריכלות יפה וגם קולינריה משובחת המציעה שפע ומגוון. את בנדיקט סניף בן יהודה רוי ואני אוהבים כי הוא קרוב ממש לים. בשבתות בימי הקיץ אנחנו נוהגים לאכול שם ארוחת בוקר או בראנץ', ומשם ממשיכים לחוף הים.
הירקון 51, בן יהודה 171

5. הסטודיו לעיצוב פנים

המשרד שלי ב-10 השנים האחרונות הוא הבית השני שלי, מקום שאני מבלה בו מחצית מזמני. התחלתי עם שני חדרים ועם הזמן התרחבנו , והיום המשרד מתפרש על פני חצי קומה כמעט. מכיוון שאני והעובדים שלי מבלים בו לא מעט שעות ביממה ואני גם מארח לקוחות לפגישות, חשוב לי שהמשרד יהיה ביתי וישדר אווירה חמימה. הדבר האהוב עלי ביותר במשרד הוא שהוא מראה את הקו העיצובי שלי. כאשר לקוח נכנס לפגישה ראשונה הוא מבין מיד את הסגנון שלי ואת טביעת האצבע שלי, גם מבלי להסתכל בתיק העבודות.
יהודה הלוי 39

הסטודיו לעיצוב פנים (צילום: אורי אקרמן)
הסטודיו לעיצוב פנים (צילום: אורי אקרמן)

ינאי פרישר גוטמן משיק בימים אלה את ליין המצעים Yanai Fryszer Guttman Home Collection. ניתן להשיג באתר