פחמימה ברמה ושבת של מלכות. זאת העיר של יערה שאוליאן

יערה שאוליאן (צילום: סנדרו זף)
יערה שאוליאן (צילום: סנדרו זף)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: יערה שאוליאן מוציאה סינגל ראשון ויפהפה מאלבום חדש, שזאת הזדמנות מצוינת לצאת איתה לסיבוב המלצות בשכונה (מה זאת אומרת איזו שכונה? פלורנטין, איזו עוד שכונה יש?)

>> יערה שאוליאן, זמרת-יוצרת, הוציאה החודש את "זוהר", סינגל ראשון ויפהפה מאלבום חדש בדרך בהפקת תמיר מוסקט, והוא וואו. שנמתין לאלבום בציפייה נרגשת? בהחלט. 

1. רחוב אחד העם

כשרק עברתי לגור בעיר, הדירה הראשונה שלי הייתה ברש"י פינת אחד העם. זו הייתה תקופה מופלאה באמת. גרתי עם שני חברים טובים והבית היה תמיד פתוח ומלא באמנים ואנשים מעניינים. היינו עובדים באותו בר בלילה ויוצאים יחד אחרי המשמרת, יוצרים יחד וחולמים יחד. רחוב אחד העם היה הציר שלי מהדירה אל העולם ומהעולם חזרה הביתה. מלא הרפתקאות עברו ברחוב הזה, בין בנייני הבאוהאוס היפים. למרות שרוטשילד הוא כנראה הגו טו של רוב האנשים, אני תמיד העדפתי את אחד העם.

רחוב אחד העם תל אביבהקטע בין נחלת בנימין לרחוב אלנבימבט מזרחה1946-2020

Posted by ‎Then and Now Photography אז והיום‎ on Friday, August 7, 2020

 

2. ארדיטי בשוק לוינסקי

כשהדרמתי והגעתי לפלורנטין, שמחתי קודם כל על שוק לוינסקי. ריח הקפה והתבלינים, ושירים בפרסית מכל חנות קטנה ביום שישי – ואני בבית. בטיול הראשון שלי שם ביררתי מהר איפה המעדניה הכי טובה והפנו אותי לארדיטי, אחרת לא הייתי מוצאת את המקום בחיים. חנות קטנה ומתוקה עם איש מתוק ומוצרים וואו, שתמיד ידע להתאים לכם את מה שאתם צריכים וגם יוסיף טיפ שישדרג את המתכון פלאים. כשהלכתי פעם עם אמא שלי היא הפצירה בי – "יערה, תקני רק ממנו!", ובדברים האלה אני מקשיבה לאמא.

אוצר נסתר. ארדיטי מקור הגבינות (צילום: גוגל סטריט ויו)
אוצר נסתר. ארדיטי מקור הגבינות (צילום: גוגל סטריט ויו)

3. הים

המקום המועדף עליי ועל רבים. גדלתי בהרצליה והים היווה תפאורה משמעותית בילדות ובשנות ההתבגרות שלי. למזלי, יש כזה גם בתל אביב. הים הוא מוטיב חוזר באלבום החדש שלי, הרבה שירים נכתבו בזמן שהייתי בים, או שהוא משולב בתוכם. רחש הגלים זה הסאונד האהוב עליי, כמו נשימה מערסלת שאפשר להתמסר אליה. הכל מתנקה ומתפשט, הכל בפרופורציה. אם אני במצב רוח לשדרג, אגיע לחוף הקשתות ביפו ואוכל באפלוקה אחרי. יום שבת של מלכות.

להתמסר ולהתפשט. חוף עג'מי ביפו (צילום: שאטרסטוק)
להתמסר ולהתפשט. חוף עג'מי ביפו (צילום: שאטרסטוק)

4. אלכסנדר

איך אהבתי את האנוי. ואז היא נסגרה ונפתחה המאפייה הזאת. הגעתי חשדנית, לא אשקר. ניגשתי בהססנות ובחרתי לי שני מאפים. ואז וואו. הרמה הכי גבוהה של פחמימה ובכלל. פשוט לכו תאכלו. ממליצה בחום על הקרואסון זברה. לילינבלום 18

אחד מכל סוג בבקשה. אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)
אחד מכל סוג בבקשה. אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)

5. POC קפה

לאט לאט השכונה מתמלאה בבתי קפה אבל עבורי הפוק הוא הבחירה הטבעית. הקפה מעולה והמאפים טעימים, והכי חשוב – כריך סלט הביצים הוא להיט. תמיד אפגוש שם במקרה אנשים שאני מחבבת. כיף לקבוע שם פגישות וגם סתם לעבור ולראות את ההתרחשות האנושית. מה גם שהצוות חמוד והפלייליסט תמיד בול – ג׳ון קולטריין או שופן, שר או אבבא. הקפה האידיאלי בשכונה בשבילי, גם אם יש קצת תור. כפר גלעדי 48

הכי שכונה שיש. POC קפה (צילום: שלומי יוסף)
הכי שכונה שיש. POC קפה (צילום: שלומי יוסף)