שף ירון קסטנבוים הוא מלך הבשר של הכרמל. כאן הוא אוהב לאכול

ירון קסטנבוים. צילום: איליה מלניקוב
ירון קסטנבוים. צילום: איליה מלניקוב

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השף ממיטמרקט שאוהב לאכול אצל השכנים שלו בשוק הכרמל, אבל גם במקומות הוותיקים האלה עם טעם של פעם

1. גברת קוטייאו

אני נע על אופניים בציר שבין גלישת גלים בחוף הילטון ושכונת הצפון הישן בה אני גר לשוק הכרמל. אחרי כמעט עשור בשוק ופתיחתם של אין סוף מקומות חדשים, משולש הזהב שלי בכרמל (אותו אני מאחל לכל חובב אוכל שמגיע לכל שוק בעולם) הוא: הבסטה שרק משתבחת, m25 ומיס או גברת קוטייאו – מסעדונת שוק תאילנדית, כוך מתפרץ של אותנטיות, צנצנות של מותססים, ציר ברווז ואטריות חלקלקות, הכול ישר לפנים. בלי מניירות, יושבים נמוך מקרבים קערית לפה והיידה – החוויה הכי קרובה למקור.
יום טוב 1

גברת קוטייאו (צילום: מתי נקש)
גברת קוטייאו (צילום: מתי נקש)

2. אולימפוס

צהריים של פעם: מסעדת אולימפוס בקרליבך ואדון יונה, שרק מלהסתכל על פניו אתה מתמלא בנוסטלגיה וגעגוע למשהו בהיסטוריה האישית שלך. כבושים, ממולאים, קציצות פראסה, קבב ואוזו של גיבורים ובעיקר המון נחת.
קרליבך 7

מסעדת אולימפוס. צילום:אנטולי מיכאלו
מסעדת אולימפוס. צילום:אנטולי מיכאלו

3. לה בון פטיסרי

קפה פטיסרי קטן עם איכויות גבוהות אצלי בשכונה. אני ממליץ במיוחד על ‏chouqette – פחזניות ענן ללא מילוי עם גבישי סוכר מעל, קרואסונים ואיך לא, בגט יומי אדיר (ב- 11 ש״ח).
דיזינגוף 209

4. הבר של אדי

מקום להרים בו כוסית בשישי צהריים, הבר או החמארה הרומנית של אדי. נכנסים דרך דלת נסתרת (אם יש כיסא כתר פלסטיק בחוץ סימן שפתוח). בעל הבית אדי, שהוא בעצם הכל במקום, שולח מבט כעוס ועין בוחנת לבדוק אם אתם מהאמיתיים או מהמזויפים. התמסרות מצידו דורשת פז"ם ולא לצפות לשום הקלה או תפריט שלא קיים. פרוסות פלמידה ״חשמל״ על לחם לבן עם חמאה ובצל ירוק, מלפפון ופלפל אדום כבושים, איקרה אוורירית, כבד קצוץ פיצוץ, ממליגה ומרק בשר ושעועית לפנתאון. לשטוף את הכול עם שליש בירה ולכו לחפש מי ינענע אתכם. כזה הוא אדי ואל תקחו את זה אישית. זו קבלת שבת כהלכתה, והרי בסופו של יום כולנו חוטפים ממישהו מתישהו בראש, אז אם כבר בראש מומלץ בשישי אצל אדי.
דרך מנחם בגין 9

5. קרדינל

יותר מ 15 שנה אלי טראב נמצא באותו המקום ומייצר שוקולד באותה האיכות, תוך שימוש כפייתי בשוקולד ולרונה בלתי מתפשר. הפטיש הנוכחי: דפי שוקולד עם קוקוס, פטל קראנץ או מלח ים. נ.ב. מתנה מעולה אם חשבתם לשלוח עוד פעם פרחים.
אבן גבירול 60

שוקולד של קרדינל. צילום: טלי טראב
שוקולד של קרדינל. צילום: טלי טראב