שיר אהבה ליפו ולים: 5 המקומות האהובים של לירון עמרם

לירון עמרם. צילום: שי פרנקו
לירון עמרם. צילום: שי פרנקו

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאי האהוב שמוציא היום את שירו "גלים" שנכתב על הגבעה הסודית שלו ביפו ממנה הוא משקיף אל הים. הוא לוקח אותנו גם לסיור נוסטלגי במרכז העיר, היכן שהיה מגיע כנער צעיר אל העיר הגדולה

1. המקום הסודי שלי – תצפית על נמל יפו

ליד הבית שלי יש גבעה קטנה באזור נמל יפו שבעיניי היא הספוט הכי יפה בתל אביב-יפו. אני מוצא את עצמי מגיע לשם כמה פעמים בשבוע – לכתוב, להירגע, לנשום אוויר נקי, וסתם להסתכל על הים הענקי שפרוש לרגליי. את השיר החדש שלי ״גלים״ כתבתי בגבעה הזו שגם מוזכרת במילות השיר.

2. פארק המדרון – יפו

כמו שאתם מבינים הספוטים שאני הכי אוהב הם בקרבת הים בדרך כלל, אבל מה לעשות, אין כמו לבוא בשבת (או באמצע שבוע למי שרוצה לשמוע רק את הגלים), לפרוש סדין, לפתוח בקבוק יין ולשבת להסתכל על הים עם מי שאתה אוהב.

פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק
פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק

3. כרם התימנים

מהשכונות הראשונות בתל אביב ועדיין השכונה האהובה עליי בעיר. כשאני מטייל בכרם אני תמיד מסתכל בגאווה על שמות הרחובות (מורי יחיא קאפח, קהילת עולי עדן וכו׳), ומרגיש שהרחובות מספרים את הסיפור האלטרנטיבי של תל אביב, המסעדות הקטנות והריח של המרק, הבתים הקטנים והצנועים מזכירים לי את השכונות התימניות של פעם שהולכות ונעלמות.

כרם התימנים (צילום: שאטרסטוק)
כרם התימנים (צילום: שאטרסטוק)

4. מדרחוב נחלת בנימין

היה פעם מקום בנחלה שנקרא קוזה נוסטרה, אני והחבר׳ה היינו עושים את הדרך מפתח תקוה לשם כל סופ"ש, מסיימים את הערב, עושים סיבוב במדרחוב. הכל היה כל כך פשוט… עד היום כשאני עובר שם מתגנבת לה אותה ההרגשה מפעם של המפגש הראשון של נער בן 18 עם העיר הגדולה.

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

5. שדרות רוטשילד

מתחיל בברקפסט וממשיך למה שהיה רוטשילד 12, עובר ברדיו איפיג׳יבי, פונה שמאלה לפורט סעיד, ממשיך ישר לאלפאבית ומסיים בטוני וספה (שאחד מהסניפים ליד השדרה כבר נסגר). מרכז תרבות הבילוי של תל אביב: ים מועדוני הופעות ומסיבות עם הווייב הכי כיפי במזרח התיכון, במקומות האלה גם עשיתי את ההופעות הראשונות שלי בסביבות 2012-2015 בתל אביב ובכלל.

שד' רוטשילד | צילום: shutterstock
שד' רוטשילד | צילום: shutterstock

לירון מוציא היום סינגל ראשון מתוך אלבומו השני. ב"גלים" (תוכלו להאזין כאן למעלה), שאותו כתב הלחין והפיק, לירון ממשיך את הקו המוזיקלי המיוחד שהחל לשרטט באלבום הבכורה – עם יצירה חוצת ז'אנרים, פרשנות אישית חדשנית ומקורית למוזיקה ים תיכונית, אותה הוא מתיך עם דיסקו, אלקטרוניקה ורוקנרול.