מה יכול בנאדם לרצות מלבד לשתות קפה ביד אליהו? זו העיר של מורן פז

מורן פז. צילום: טל שחר
מורן פז. צילום: טל שחר

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: היחצ"נית ויזמית התרבות מורן פז גילתה מחדש את בית אריאלה (הספריה, לא הבר) ומרימה סדרת אירועים לכבוד הסינמטק שחוגג השנה 50 שנות קולנוע איכותי

17 במרץ 2023

1. בית אריאלה

במקום הראשון ברשימת המקומות שעברו התחדשות והפכו מפיל לבן לאחד המקומות הכי שווים בעיר ממוקם (רול תופים) בית אריאלה. ממבנה גדול, ארכאי ומנומם במיקום מרכזי, הוא הפך לאחד המקומות הכי מוצלחים בעיר. זה קרה הודות לשיפוץ יפהפה, בית קפה שפונה לרחבה (שהיא נכס אורבני בפני עצמו), חללי עבודה נעימים ונוחים, ותוכן תרבותי עשיר. ממקום שכף רגלי לא דרכה בו כעשור גיליתי מחדש את בית אריאלה בשנה האחרונה כשהשתתפתי בתכנית פרסיץ של עיריית תל אביב להכשרת מנהלי ומנהלות מוסדות תרבות, ומאז היא אחד המקומות החביבים עליי לפגישות, לעבודה, לביקור עם הילדים בספרייה. וכנראה לא רק עליי – על כך תעיד חניית האופניים התפוסה תמיד.
שאול המלך 25

מפיל לבן לאחד המקומות הכי שווים בעיר. בית אריאלה (צילום: אמנון חורש)
מפיל לבן לאחד המקומות הכי שווים בעיר. בית אריאלה (צילום: אמנון חורש)

2. אמירה

שבע שנים אני גרה ביד אליהו, שש מהן ללא בית קפה. מאז שאמירה, הקפה השכונתי הראשון נפתח לפני שנה ומשהו, אחד מנושאי הדיון הבוערים בקבוצות השכונתיות – מתי יהיה גם לנו בית קפה – התפייד. אנשים שעוברים לגור בשכונה בימינו לא יודעים איך היה בימים שלפני אמירה וכמה מילים ואמוציות נשפכו בנושא. אז תודה לך אמירה ששינית את חיינו. את כל מה שרצינו ומעבר לכך, קפה שכונתי, קטן, מתוק ולא פלצני.
הפלמ"ח 28

החדשים בשכונה לא יודעים כמה היה קשה קודם. קפה אמירה (צילום: אינסטגרם קפה אמירה)
החדשים בשכונה לא יודעים כמה היה קשה קודם. קפה אמירה (צילום: אינסטגרם קפה אמירה)

3. גינת ליידי שרה

התחרות בין הגינות ביד אליהו קשה אבל החביבה עליי היא ליידי שרה (גם בגלל השם האצילי, לא אכחיש). היא שוכנת בין משה דיין לרחוב הגיבור האלמוני, והיא גינה של פעם, עם עצי ענק שכמו מחבקים את הפוסעת בגינה ונותנים תחושה שהכל בסדר.
משה דיין 95

4. הביגודית ברמת אביב

תעשיית האופנה מגלגלת טריליוני דולרים שמבוססים על זה שהיא גורמת לנו להרגיש שאנחנו צריכים לקנות הרבה וחדש. על הדרך היא מהווה את הגורם השני הכי מזהם בעולם ומעסיקה כח אדם זול בתנאים מחפירים. אין, פשוט אין, מקום לעוד בגדים חדשים בעולם. הביגודית של ויצ״ו ברמת אביב היא חנות מדהימה שאפשר למצוא בה שלל פריטים במצב חדש לגמרי למבוגרים ולילדים. מבגדי מעצבים ועד כל הרשתות. החנות ממויינת לפי צבעים שזה קסם בפני עצמו, ברקע מתנגנים פסקולי סן רמו וחוויית הקנייה נעימה ונטולת רגשות אשם.
ברודצקי 19

5. סינמטק תל אביב

מפה לשם הסינמטק חוגג יובל וזה די מדהים. הסינמטק בשבילי הוא אחד העוגנים הכי יציבים בעיר, הוא תמיד שם עם הבטחה לאסקפיזם איכותי של קולנוע עולמי מכל מיני שנים או לחתיכת מציאות מהודקת היטב של דוקו. בשנתיים האחרונות הסינמטק בתקופה יצירתית ומעניינת במיוחד, עם תכנים חדשים ומסעירים כמו פסטיבל Soundtrack והמון תוכן משובח לילדים.
הארבעה 5

אחד העוגנים היציבים. סינמטק תל אביב (צילום: ד"ר אבישי טייכר)
אחד העוגנים היציבים. סינמטק תל אביב (צילום: ד"ר אבישי טייכר)

>> מורן פז היא יזמת תרבות ובעלים של משרד יחסי הציבור "מורן פז תקשורת". היא גם המנהלתה אמנותית של "רגע אחד" – סדרת אירועים שתזניק את חגיגות היובל לסינמטק תל אביב שיתקיימו ביום רביעי הקרוב, 22.3.23. להזמנות ופרטים