שנרקול ביפו ושקיעה בפסגה: 5 המקומות של אקטיביסט הים

מייקל רפאל וים. צילום: קואליציית אנשי הים התיכון
מייקל רפאל וים. צילום: קואליציית אנשי הים התיכון

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: מייקל רפאל, רכז קואליציית 'אנשי הים התיכון' שמתכונן להפנינג ענק למען שמירה על הים בשישי הזה בצ'ארלס קלור. הוא לוקח אותנו לסיור של "ים-יבשה" בשוק האהוב, במתחם המגניב ובפעילות הימית שאולי לא ידעתם שיש פה

1. קפה שפירא

המקום הכי רבגוני בתל אביב. בלילה אתם יכולים לשמוע מוזיקה נעימה כאילו אתם בחצר של חברים. המקום מזמין אורחים שמופיעים ומוספים תוכן לאווירה השכונתית של שפירא. הפיצה תמיד חמה וטעימה.

קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו

2. גן הפסגה יפו

לראות את תל אביב מגבוה בלי לשתף פעולה עם בבל. אפילו נפוליאון הבין שהמקום הזה, מעל לנמל יפו, הוא המקום היחיד שממנו ניתן לראות את כל רצועת החוף של תל אביב ואת השקיעה הכי יפה בעיר. מקום מושלם לפיקניק רומנטי. במשך הקיץ יש כאן מופעים בחינם. הרבה מהם מפתיעים.

גן הפסגה
גן הפסגה

3. שוק לוינסקי

קניות ביום שישי?  אין טוב יותר מאשר להתעורר מוקדם, לפני הפלורנטינאים, להגיע ללוינסקי ולשתות קפה. אם תגיעו מאוחר לא יישאר לכם מקום בצל.

(צילום: דין אהרוני רולנד)
(צילום: דין אהרוני רולנד)

4. חוף גבעת העלייה

לשנרקל ביפו? שמעתם נכון! בחלק הדרומי באזור גבעת העלייה יפו, ישנה תכנית ליעד את האזור לשמורה ימית עירונית. תגיעו בבוקר לפני ההמונים עם מסיכה ושנורקל ותקבלו הצצה לעולם החי של ים התיכון. יש בו 17,000 מינים שונים של חיים וכאן בגבעת העלייה תראו חלק קטן מהם.

רוחצים בחוף יפו. צילום: אורן זיו
רוחצים בחוף יפו. צילום: אורן זיו

5. מתחם התדר

אם אתם מחפשים קצת רעש זה המקום, וזה מגיע עם אוכל טעים, משקאות וגם קהל צעיר וכיפי. הופעות של מוזיקאים ודיג'יים בסופי שבוע ולפעמים מנסים גם משהו אקספרימנטלי. אל תפספסו את כל המקומות בתוך המתחם הזה  – גם בקומות העליונות היכן שהברים והמסעדות.

יריד הקיץ של התדר (צילום: אריאל עפרון)
יריד הקיץ של התדר (צילום: אריאל עפרון)

ביום שישי הקרוב ה-30.7, בין השעות 15:00-20:00, יתקיים בפארק צ'רלס קלור הפנינג למען הכרה ושמירה על הים התיכון. באירוע: מתחם לסדנאות גוף ונפש עם מיטב המדריכים בארץ, פעילויות לכל המשפחה, מיצגים ועוד. לפרטים נוספים