מנת שף במחיר של ארוחת פועלים. המקומות של המוזיקאית נומקה

נומקה. צילום: עומר פרידמן
נומקה. צילום: עומר פרידמן

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: נומקה (נועם סדן) שתחגוג קליפ חדש בהופעה בכולי עלמא בשבוע הבא (12.4). הרחוב האהוב עליה בדרום העיר הוא כמו נער בגיל ההתבגרות

3 באפריל 2022

1. ריצה בטיילת דרך פארק המסילה

אני הכי אוהבת להתחיל את היום בריצת בוקר על הטיילת. אני רצה בדרך כלל מדרום לצפון ובחזרה. ריצת בוקר זה הזמן שלי לעצמי. בשבע בבוקר תל אביב כל כך נעימה – הקסם שלה טמון ברחובות שקטים, באוויר עדין ובאנשים שהתחילו את הבוקר בטוב. בדרך חזרה מהריצה אני עוברת בפארק המסילה, קוטפת גרניום (למדתי את זה מקובארי) – מריחה אותו, עושה מתיחות וחוזרת הביתה. פריימים מהריצה ומהחיים תוכלו למצוא בקליפ שהוצאתי בנובמבר בבימוי מאור אלטרס 'אבן בנעל'. אגב – פארק המסילה שווה המלצה בפני עצמו – הפארק מתחיל באחוריים של בית רומנו ומשתרע עד מתחם התחנה. קילומטר וחצי של צמחיה, מסלולי הליכה, מדשאה, עמדות פיקניק וקפה רומנו – עם תפריט מפנק מאת אייל שני (בשישי בואו מוקדם כי ב-11 כבר מלא).

2. פסטה בלוינסקי

ליאור מכין את הפסטה הכי טעימה שאכלתי. אני שכנה וזה אומר שפעמיים בשבוע אני מתייצבת בפסטה – לקשקש עם ליאור, לסיים צלחת פסטה (ברבע שעה), ולנסות לדלות ממנו המלצות סודיות על שפים שהוא מעריך. הפסטות של ליאור נעשות יום יום במקום. מי שלא מכיר – ממש חייב. הטאצ׳ של ליאור מורגש בכל צלחת ומנצח בכל רגע נתון (את החומוס, את הפלאפל וכל אלטרנטיבה בעצם). אני מוצאת ש-90% מהפעמים שבא לי לאכול בחוץ, בא לי רק את הפסטה של ליאור (אני לא מגזימה). מעדיפה אותה על מסעדת יוקרה. מנת שף במחיר של ארוחת פועלים.
נחלת בנימין 84 

פסטה בעבודת יד בלב לוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
פסטה בעבודת יד בלב לוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו

3. רחוב זבולון

הרחוב האהוב עלי ביותר בדרום העיר. הוא רועש, תוסס, הוא נער בגיל ההתבגרות. הוא שילוב של עולם חדש ועולם ישן. יש בו חנות שנדלירים, אריזות מתנה, פרחים מפלסטיק, נרות ריחניים וחרדי מבני ברק שמוכר מוצרי חשמל. רחוב זבולון הצמיח מקומות שהפכו לקלאסיקה (אוזריה, דלידה) ויש לו היסטוריה עשירה של מקומות אהובים שנסגרו (הקומיקס בר, הבר-מצווה). מהמרפסות אפשר לראות מוזיקאים סוחבים גיטרות או שכן מודד כובע מוגזם של מיניונים. הדירות בזבולון אמנם רשומות בטאבו כמגורים, אך בפועל הן מתפקדות גם כאולפן הקלטות, סט צילומים, גג לאירועים ומה לא? הייתם מאמינים שהקליפ הזה צולם בדירה בזבולון?

4. שייק בנרולי

בתוך חנות טבע בנווה צדק, אחרי כל מדפי הירקות והגודג׳י בריס – מתחבא לו בר שייקים ואוכל רו. השייקים של נרולי הם אמנם יקרים אך חד פעמיים ברמה של למות. העובדות המסורות של נרולי חולבות את השקדים בעצמן על בסיס יומי וזה כנראה מה שהופך את השייק שלהם לפינוק כל כך שווה. אני אוהבת במיוחד שייק אסאי עם קקאו, ואם הבטן מקרקרת אני ממליצה להוסיף כריך אבוקדו מפוצץ ירק.
לילינבלום 3 

What's for lunch? ????????????????????#organic #everydamnday

Posted by Neroli Health-Food Store & Diner on Wednesday, April 21, 2021

5. שוטטות אופניים והופעה בדרום העיר

נסיעה על אופניים בעיר זה אחד מהתענוגות הגדולים שתל אביב יכולה להציע. בתור בחורה שגדלה בפריפריה עמוסת רכבים, אין דבר שיותר מרגש אותי מלראות הורים צעירים נושאים את ילדיהם לגן על אופניים בשדרה. גם שוטטות לילית עם אופניים יכולה להיות סקסית במיוחד. בעיקר עם אנשים יפים כמו בקליפ של ׳Ended By The Morning׳. המקומות האהובים עליי בלילה: באוגנדה כיף להתבודד או לשבת עם חברים, בטוני ואסתר יש גזוז וקראק פאי מרגש, באה לה רמפה יושבים אחרי חזרה ובפהקפה אפשר לתפוס זווית שמש ביום סגריר. חוץ מזה המקום הכי שווה לצאת אליו הוא הכולי עלמא, שילוב של חיי לילה ואמנות, מוזיקה חיה ואלכוהול. לא סתם קבעתי שם את ההופעה הקרובה שלי 🙂

בשוטטות הבאה אני מזמינה אתכם לעצור בהופעת הלהקה שלי בכולי עלמא שתתקיים ב-12.4. לפרטים נוספים. בינתיים צפו בקליפ החדש