מסע בין כוכבים ובריכה כמו בקיבוץ: המקומות של האמנית נועה יפה

נועה יפה
נועה יפה

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: האמנית שתציג את עבודתה "דורי" בפארק המסילה במסגרת "אוהבים אמנות, עושים אמנות" (14-16.10). תמצאו כאן פסל פונקציונלי, פלאפל מינימליסטי וגלריות שרק לעתים ניתן לפקוד

6 באוקטובר 2021

1. הפסל ״שער השלום״ בגן העצמאות

הפסל של האמן האיטלקי פייטרו קאשלה מייצג בעיניי את כל מה שמוצלח באמנות שנמצאת במרחב הציבורי. גם נורא מרשים ויפה, וגם משמש את הקהילה שסביבו. בצהריים, ילדים מתרוצצים סביבו ובתוכו, בלילות, קונדומים, שתן ומזרקים. השילוב המושלם.

שער השלום בגן העצמאות. מתוך ויקיפדיה
שער השלום בגן העצמאות. מתוך ויקיפדיה

2. פלאפל אלעד

הפלאפל הכי טוב בתל אביב נמצא בשוק הכרמל, בפינת רמב״ם. כמו באמנות, כך גם כאן: מינימליזם נטול קישוטים (כרוב כבוש וסלט קצוץ), צבעים חזקים (סחוג תימני ירוק, חילבה צהבהבה), וקומפוזיציה מושלמת (עמבה וכדורים חמים-חמים).
הכרמל 11

שוק הכרמל. צילום: shutterstock
שוק הכרמל. צילום: shutterstock

3. הפלנטריום במוזיאון ארץ ישראל

בתור ילדה מבת ים, זה היה אחד מהמקומות האהובים עלי בתל אביב. המבנה העגול היה נראה לי כמו חללית ששיגרה אותי מרמת אביב ליקום האינסופי. כשהתבגרתי, המשכתי להביט בכוכבים ואני מוצאת בהם השראה אלוהית.
חיים לבנון 2

4. קאנטרי דקל

בשביל כרטיס כניסה צריך לקחת משכנתא, אבל מהרגע שנכנסים פנימה – מדובר בדבר הכי קרוב למנטליות של בריכה בקיבוץ. המדשאות הירוקות הרחבות, ריחות הכלור החזקים, קרטיב בטעם אננס וענבים והג׳חנון היבש במזנון. הקיץ הוא לא מושלם בלי קאנטרי דקל.
קוסובסקי 69

קאנטרי דקל. מתוך העמוד בפייסבוק
קאנטרי דקל. מתוך העמוד בפייסבוק

5. השואו-רום של רו ארט

חלל התצוגה שסמוך לגלריה שלי, רו-ארט, ובו הבעלים, שמעון בן שבת, מציג המון עבודות של אמני הגלריה ושאר אמנים האהובים עליו. העבודות תלויות ופזורות בחלל באנינות טעם אגרנית, מחד, וקפדנית, מאידך. ויש דיבור שלפעמים מתקיימות שם ארוחות שחיתות לא נורמליות. אבל אתם לא מוזמנים.
המרץ 3

רו ארט
רו ארט

נועה יפה תציג את עבודתה דורי DORI (פיסול בטכניקה מעורבת 2021) במסגרת "אוהבים אמנות, עושים אמנות" שיתקיים השנה ב-14-16 באוקטובר. יפה יצרה גביש אור ענק ומסנוור שנדמה כאילו ״נחת מכוכב אחר״ היישר לתוך פארק המסילה. הוא מוצב בפארק כאובייקט זר, מלווה בסאונד סונארי שכמו מנסה ליצור קשר עם מקומות רחוקים. העבודה נוצרה בהשראת תחנת הכוח הסולארית באשלים – מגדל המאיר ומסנוור למרחקים, ונועד לייצור אנרגיה סולארית