יער הפיות ושבילי האופניים שתמיד נגמרים. העיר של עדי ארד

עדי ארד. צילום: אביטל פלג
עדי ארד. צילום: אביטל פלג

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השחקנית והמדבבת על אהבתה שבילי אופניים, המסעדה עם התבשילים (הטבעוניים!) שמריחים לרחוק ועל איפה אפשר למצוא משפחת ברווזים בעיר

23 בפברואר 2023

כיכר הבימה

לשבת בכיכר, בין הצמחים, לקחת הפסקה מהמרוץ הבלתי פוסק של החיים ולהסתכל על מגוון האנשים שבאים והולכים. הכיכר הזאת מסמלת בשבילי הרבה, בעיקר בשנים האחרונות, מעבר להיותי שחקנית. היא הפכה לסמל, לכיכר העם, ומצב המדינה שלנו. לפעמים הכיכר מרגישה לי כמו הלב הפועם של תל אביב, עם כל הדילמות, התרבות והמחאות למינהם. ואמן שתמיד נזכור לכבד אחד את השני ולהיות בני אדם.

בין כל הפרחים. הגינה השקועה בכיכר הבימה (צילום: שאטרסטוק)
בין כל הפרחים. הגינה השקועה בכיכר הבימה (צילום: שאטרסטוק)

יער הפיות

חנות מרגשת, מפתיעה ומלאה בקסם. אפשר למצוא שם ריחות מיוחדים, פיות ושדונים, ואפילו את שלגיה. תענוג להכנס ולקנות משהו קטן לעצמי, או הפתעה לילדים. ובעיקר, אני אוהבת את בעלי בית, שהשיחות איתם מרגשות אותי. דיזנגוף סנטר כשלעצמו הוא מבוך אחד גדול, והחנות נמצאת בצד המיסתורי – אבל תמיד שווה ביקור.
דיזנגוף סנטר

יער הפיות. צילום: אריאל ארבל
יער הפיות. צילום: אריאל ארבל

מסעדת מרקט

מאז שאני זוכרת את עצמי אני לא נוגעת בבשר ודגים (כלומר, צמחונית). את ריח התבשילים של המרקט אפשר להריח מרחוק, וזה תמיד עושה לי תאבון. מסעדה קטנה עם אוכל טבעוני/צמחוני מעולה, ומבחר נדיר של מנות מכל העולם. יש שם סלט תיאלנדי אחד מושלם שמעלה לי חיוך על הפנים. פשוט, טעים ושווה לכל כיס.
דיזנגוף 140

פארק הירקון ומשפחות הברווזים

בפארק הירקון, הריאה הירוקה של תל אביב, יש המון פינות שמבריאות את הנפש, והירקון זורם ופוגש את הים. לפעמים אני עושה פשוט הליכה עם טוני הכלב שלנו והילדים, ובמשך שנים אני אוהבת לשבת על הספסל ליד משפחות הברווזים שתמיד תענוג להתסכל עליהם ולעצור לרגע. אגב, אני שמחה שהחליטו לסגור את פינת החי ליד, ומקווה שהחיות יועברו לחוות חופש ויזכו לטיפול נאות.

חפשו את הברווזים. פארק הירקון. צילום: shutterstock
חפשו את הברווזים. פארק הירקון. צילום: shutterstock

שבילי האופניים

מגיל 18, כשהתגייסתי ללהקה צבאית, עברתי מעיר הולדתי חיפה לתל אביב (עם הפסקה לתקופה בניו יורק). גרתי בכל רחבי העיר, והיום אני גרה בשכונה צפונית. ולמרות שאני בעלת רכב, רוב הזמן אני מתנהלת באופניים שגורמים לי להרגיש לעד בת 12 ולוקחים אותי לכל פינות הקסם – לחצות את הירקון עם הרוח בפנים, ובעיקר לנשום. בשנים האחרונות יש הרבה שבילי אופניים בעיר, מה שלרוב מקל על ההתניידות, אך לצערי לפעמים הם פתאום נגמרים בהפתעה.

ביי ביי נתיב אופניים, נתראה ב-2028. שביל אופניים אבוד בבן יהוד פינת אלנבי (צילום: עמית הפנר)
ביי ביי נתיב אופניים, נתראה ב-2028. שביל אופניים אבוד בבן יהוד פינת אלנבי (צילום: עמית הפנר)

עדי ארד מדבבת בימים אלו את הדמות הראשית בסרטי האנימציה "גיבורה בהחלפה" ו-"כלב מי שמנגן 3" של חברת פילמהאוס. בנוסף, היא משחקת בימים אלו בהצגה "כראמל" של אורנה פורת