עם כוס יין ביד, מחפשת נקודת מילוט לפני הסופ"ש. העיר של ענבר זרוק

ענבר זרוק (צילום ניר סלקמן)
ענבר זרוק (צילום ניר סלקמן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: ענבר זרוק, הבעלים של זה סושי ופוד טרמינל יחד עם בעלה השף איב זרוק, היא "מוגזמתתת - אבל מוגזמת גאה" (מילים שלה, לא שלנו). אז ברור שהבחירות שלה בהתאם

6 בפברואר 2023

1. אפיסרי נווה צדק

אפשר לקרוא לה מעדנייה, עבורי זהו התגשמות ההום סטיילינג – מקדש לאסתטיקה ואהבה לאירוח. סיגל הבעלים ואני, אפשר לומר שזו הייתה אהבה ממבט ראשון: שתינו חולקות ריגוש וגעגוע למקום שממלא אותנו אושר – סנט ז'רמן, פריז, ואולי בגלל ששתינו נשואות לבעל צרפתי (כל אחת לאחד שלה). לעולם לא יהיה לי שובע לחפש ולרכוש כלי אירוח, אגרטל דקיק או צלחות הגשה מושלמות. בכל פעם שאכנס – אני מכריזה שאני מוגזמתתת  – אבל מוגזמת גאה! והרי איך אפשר לבטא את הביטוי הקולינרי שלי, הפנטיות לכלי ההגשה ואהבה גדולה לבני משפחתי וחברי היקרים ביותר.
שבזי 34

2. פיצוחי משה ובניו

מי שמכיר והתארח אצלנו יודע שאין שבת בלי קמיה (טקס פתיחת שולחן), לפני ארוחת שישי לצד בוכא (שיכר תאנים תוניסאי) ובוטרגה. ברור שעל השולחן יהיו הפיצוחים הכי טריים שיש. סבתי המופלאה אסתר הייתה מקפידה על כל מרכיב שנכנס למטבח שלה: הכוסברה משוק הכרמל, גבינת כבשים מהעיר העתיקה, זרעי מסטיק משוק מחנה יהודה – וככה היא הייתה מסתובבת כל השבוע עד שהמטבח היה מתמלא. אז הנה התפוח והנה העץ. פיצוחים טריים עשויים במקום הם תענוג של שישי וכל יום.
לוינסקי 51

3. פועה

מה לא נאמר על פועה, הפינה האקלקטית והכל כך מוצלחת בשוק הפשפשים ביפו? איך היא מצליחה שנים להישאר חדה ועקבית עם קולינריה יציבה שתמיד כיף לחזור אליה. אמרנו שהכול אישי? אז גם כאן כל פריט תמיד מזכיר את סבתא (של כולנו תכל'ס), כל אגרטל עם הזר שלו ואוסף הצלחות האקלקטי שממש עושה חם, וכמובן אבי הבעלים שתמיד שם, חם, נוכח, עוטף וכל ביס חשוב לו. וכיף שהמקום תמיד מלא, גם לנו.
רבי יוחנן 8 

4. בית קנדינוף

איזו פדיחה – אנחנו גרים ביפו כבר שבע שנים ועד לפני מספר חודשים לא הכרנו את בית קנדינוף. המקום – קסם! חוויה קולינרית יפואית מעודכנת יצירתית, אבל יודעים מה מקסים אותנו? התחושה הלא מחייבת ולא מלחיצה של מסעדת שף קנתה אותנו. בלי יומרה, בלי חפירות. אוכל טעים מאוד, שירות מקצועי ונעים וחוויה יפואית שאסור להחמיץ.
הצורפים 14

5. טריגר אנד וויין

הכל אישי כבר אמרנו וטריגר, המכונה שגיא, הוא קודם כל חמד של איש. יש משהו במקום שמחבר בין אהבה לאירוח, יין ובשר מוקפד ועסיסי שפאקינג טעים לי. שגיא ושותפיו מלווים את תהליך גידול הבקר, בחירת הנתחים, היישון והיד המכוונת על הצלחת, לצד סלטים פריכים עשויים למופת. אין ספק שהם יודעים מה הם עושים. כמובן שגיא שמקפיד תמיד ללוות, להמליץ על יין חדש ולדאוג שיהיה נעים. זוהי נקודת המילוט השבועית של איב ושלי רגע לפני הסופ"ש.
מונטפיורי 21