ישיבה על גדות הנהר והחומוס מס' 1: המקומות האהובים של ענת ניר

ענת ניר. צילום עצמי
ענת ניר. צילום עצמי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: היזמת והפעילה החברתית-פוליטית שלוקחת אותנו לספסל הכי מיוחד בעיר (שמתם לב לבוננזת הספסלים במדור?), לגינה הכי מרימה וכמובן - לבר הבית

2 באוגוסט 2021

1. אבו חסן

העיר מציעה קולינריה שמטריפה את הדעת. אפשר בקלות לכתוב רק על המסעדות, המטעמים והמעדנים של תל אביב-יפו מגילה. אך המאכל שממלא את עולמי ואני מתגעגעת אליו כשאני בחו״ל הוא החומוס של עלי קראוון אבו חסן. משחתי ונעים עם אקסטרה אווירה בסניף הדולפין.
הדולפין 1 (אבל גם בשבטי ישראל 14 ו-17)

אבו חסן (צילום: אנטולי מיכאלו)
אבו חסן (צילום: אנטולי מיכאלו)

2.הספסל שובה הלב בסמטת אברהם לב

מדובר בסמטה שיוצאת משדרות בן ציון והספסל הקסום הזה הוא עבודה של האמנית הנהדרת נועה שוורץ וכולל עמדת האכלת חיות מחמד. נעים. הלוואי ונועה היתה יוצרת את כל הספסלים בעיר.

ספסל לב לב
ספסל לב לב

3. בית אריאלה (הבר)

כבר עשרים שנה שאני הולכת לברים של אריאלה לאנדה כדי שתהיה אלי לא נחמדה באופן המדויק. מהמנרווה (הוי, סמטת בית השואבה), לג׳ואיש פרינסס (בשני הלוקיישנים) וכעת בית אריאלה. תמיד אותו סיפור: מתחיל ממקום עירום עם כמה בקבוקים על דיספליי ארעי ומעט מאד תאורה וממשיך להבנות תלאי על תלאי עד שהופך לממלכה אפלה ונפלאה. יוחזר הפינבול של משפחת אדמס לאלתר!
מקווה ישראל 1

בית אריאלה. הבר. כמובן. צילום: ספי קרופסקי
בית אריאלה. הבר. כמובן. צילום: ספי קרופסקי

4. פאי גארדן

בתור מי שארגנה מסיבות שני עשורים בעיר, חובה שאמליץ על מקום לרקוד בו. הפאי הוא בר ומיני קלאב עם חצר משגעת שנותן כבוד למסיבות צהריים ומשמש בית להיפסטריות וקוויריות מכל הסוגים והמינים עם מסיבות מרימות ומקסימות. כשאין מסיבה אפשר לבוא לשתות דרינק על הטריבונה.
אחד העם 54

אריקה היסטריקה מופיעה בפאי (צילום: תמיר דוידוב)
אריקה היסטריקה מופיעה בפאי (צילום: תמיר דוידוב)

5. נילוס

לשבת על גדות נהר אלנבי המפואר בבר הרומנטי והקסום בעיר – כי אין תחליף לטעם משובח. באתי בשביל האקסית המיתולוגית, אלין לב הר, נשארתי בשביל מורן אלון.
אלנבי 33

נילוס בר (צילום: שלומי יוסף)
נילוס בר (צילום: שלומי יוסף)