העיר שלו בפיתה: מהכרמל ועד החוף – אלה המקומות האהובים של פנדה

הפיתה והאגדה. פנדה (צילום: יעקב בלומנטל)
הפיתה והאגדה. פנדה (צילום: יעקב בלומנטל)

אנחנו גאים להציג לכם את "העיר שלי", מדור חדש שבו תבחר כל פעם דמות עירונית מוכרת את המקומות האהובים עליה ביותר בעיר. והפעם: עידן פיינבורג (איש הפנדות והפיתות) בשיר אהבה לשוק הכרמל ולמקורות הימיים שלו מחוץ לתל אביב. בואו להתקרר אתו

1. Go surf

לא הרבה יודעים עליי אבל כל חיי היו סביב ים. גדלתי כשייט בהפועל בת ים ושני האחים שלי היו ספורטאים מצטיינים – אלופי ישראל וכמעט אלופי עולם. לכן כמעט בכל בוקר אני מתחיל בהליכה בים ומסיים בגלישה על סאפ בגו סרף בחוף הדולפינריום של שמי ויוליה המתוקים.

גלישת סאפ
גלישת סאפ

2. משתלת הכרמל

לעמלי זוגתי יש פטיש לצמחים ואנחנו פוקדים את משתלת הכרמל אחד לשבוע וקונים לנו ערימות של צמחים, פרחים ועציצים מרשימים. במשתלה אפשר לפגוש את הזוג המושלם יאנה ואלירן שתמיד יקדמו את פניך עם חיוך ורצון לעזור בכל דרך אפשרית.

משתלה אורבנית.
משתלה אורבנית.

3. שוק שחור, רמב"ם 4

נעליים הן הפטיש המוגזם ביותר שלי. בכל פעם שאני צריך רענון אני עובר אצל בן וקונה לי נעליים חדשות בכל הצבעים והמינים. בן תמיד מקבל אותי עם זרועות פתוחות וכוסית קטנה של עראק בזוקה.

סניקרס
סניקרס

4. מגדל שלום

הסוד התל אביבי שלי הוא בימים הרותחים של יולי-אוגוסט. אני קופץ למגדל שלום – שעבורי הוא עדיין כלבו – ופשוט עובר הלוך ושוב וסופג את הטמפרטורה הקרירה ביותר בארץ. משהו שם עם מסדרון האוויר והמזגנים מהחנויות מקרר את כל האזור בצורה מוגזמת.

מגדל שלום (צילום: שלומי יוסף)
מגדל שלום (צילום: שלומי יוסף)

5. הדרך מעל הטיילת

בנסיעה על האופנוע מהצפון של העיר לכיוון דרום על דרך הים, יש עיקול באזור כיכר אתרים שבו נפתח חלון אל הים שמשקיף על כל תל אביב יפו. אני נוהג לעצור שם בכל הזדמנות, מביט לרגע אל האופק ומייצר לעצמי רגע טהור של שקט אמיתי. זה המקום שעושה אותי מאושר.

קו החוף בתל אביב. צילום: גיל כהן מגן \\ גטי אימג'ס
קו החוף בתל אביב. צילום: גיל כהן מגן \\ גטי אימג'ס