מוצא את היופי במקומות הכי לא שגרתיים: המקומות של קוסטה קפלן

קוסטה קפלן. צילום: יח"צ
קוסטה קפלן. צילום: יח"צ

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: מוזיקאי האינדי האהוב שיופיע בראשון הקרוב בכולי עלמא. זה סיור שמתחיל באגם עם ברווזים ומסתיים באזור מלא בריקבון ובפיל לבן ואין סופי

1. פארק וולפסון ודרך הטייסים

בקלות אחד המקומות שביליתי בהם הכי הרבה בחיים שלי, מילדות ועד עכשיו. פארק וולפסון הוא שילוב לא ברור של נוף פסטורלי עם אגם וברווזים, צורות גיאומטריות לבנות ענקיות ומשפחות שעושות על האש. הוא ממוקם במעלה דרך הטייסים, המקום בו גדלתי ואליו חזרתי לפני כמה חודשים, ולאחרונה אני מוצא את עצמי עושה את המסלול הזה על בסיס יומיומי.

2. חולית

חנות תקליטים שהיא למעשה שילוב רוחני של שני מקומות אהובים עליי מאוד- האוגנדה, הבר הירושלמי לשעבר ותל אביבי בהווה, וקמ״ע, הלייבל בו יוצאת המוזיקה שלי. אני לא באמת שומע תקליטים אבל אני ממש אוהב לדפדף בהם. הם מקפידים לשמר את המסורת עתיקת היומין של הופעות בחנויות תקליטים ומחזיקים במלאי באופן עקבי את כל המוזיקה האהובה עליי. מקום בילוי מצוין לשעות היום עם מרפסת שקולטת רוח מהים מצד אחד ופסקול של אלנבי מהצד השני.
יונה הנביא 42
חולית תקליטים. מתוך פייסבוק
חולית תקליטים. מתוך פייסבוק

3. אולפן בית

אני לא יודע אם העובדה שאני כותב במסגרת הרשימה הזאת על מקום העבודה שלי מעידה על זה שאני אדם בר מזל מאוד או על זה שאני לא יוצא הרבה (כנראה ששתי התשובות נכונות!). אבל במקרה מדובר במקום שמלבד היותו אולפן ללימוד עברית הוא גם מרכז קהילתי מחתרתי שבמסגרתו מתקיימות הופעות, הרצאות ומפגשים אבסטרקטיים מרוב הסוגים. עדיאל גולדמן (שמתופף איתי כמעט בכל ההרכבים שאני חבר בהם בשנים האחרונות) ואני עובדים שם כמורים לעברית ובין השאר העלינו שם מחזמר בעברית קלה המבוסס על שירי האלבום שלי.
פרנקל 43

4. קריית המלאכה

כמו שכל מי שצופה בסרטים דוקומנטריים על פטריות יודע, במקום שיש ריקבון יש חיים, אז זה אולי לא מקרי שדווקא במקום הזה ממוקמים מספר גדול של סטודיואים לאמנות, חדרי חזרות, אולפני הקלטות, פינת נרגילות ומסעדה צמחונית עם לזניה לא רעה בכלל. אני חושב שבשלב הזה אני ורוב מי שמנגנים מוזיקה היינו בכל אחד מהשבילים, הבניינים והקומות שם ואי אפשר להכחיש שזה אחד מעמודי התווך של התרבות המקומית.
קריית המלאכה. צילום: מערכת טיים אאוט
קריית המלאכה. צילום: מערכת טיים אאוט

5. תחנה מרכזית חדשה

לא יודע אם זה מקום שמתאים באמת לרשימת המקומות האהובים על מישהו אבל אין ספק שמדובר באחד המקומות המשמעותיים בעיר. מיקרוקוסמוס של חוויות על כל הספקטרום הרגשי ותחושה של מקום אינסופי שאפשר להמשיך לרדת בו לנצח עד שמגיעים לליבה של משהו, או יוצאים מהצד השני מבולבלים מאוד. תודה על ההשראה.

קוסטה קפלן יופיע בראשון הקרוב (5.9) בכולי עלמא וב-1.10 בפסטיבל אינדינגב