יש רכבת שדים בדרום תל אביב. העיר של גבי קריכלי וגיא גוטמן

מחפשים את אזור התעשיה האחרון. גיא גוטמן וגבי קריכלי (צילום: יאיר מיוחס)
מחפשים את אזור התעשיה האחרון. גיא גוטמן וגבי קריכלי (צילום: יאיר מיוחס)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: האמנים הרב תחומיים קריכלי וגוטמן, בסיבוב משותף באזור התעשיה האחרון של תל אביב, במקום הכי טוב לקנות בו מדפים וגם בפארק שהופך בלילה למשהו אחר לגמרי. וכן, יש להם רכבת שדים בשבילכם

1. פארק החורשות

גיא: עם או בלי הילדים, פארק החורשות הוא בית שני. מקום לשבת ולהקשיב למוזיקה בשקט, או לטייל בגן הבוטני, או להיפגש לקפה בספסל. בכל שעה יש בו חיים מסוג שונה. בזמן החזרות על הפרויקט עשינו חלק מהחזרות בלילה בחורשה. בלילה יש לה קיום אלטרנטיבי. הכל היה שומם וחשוך והכנסיה מסתורית. אלה רגעים של שקט וערפל שקשה למצוא במרכז העיר.

בלילה זה נראה אחרת. פארק החורשות (צילום: נמרוד סונדרס)
בלילה זה נראה אחרת. פארק החורשות (צילום: נמרוד סונדרס)

קפה שפירא

גיא: יותר מבית קפה, קפה שפירא עוזר לחבר אנשים ולתת תחושה של קהילה. יש משהו מאוד נונשלנטי, לא ממסדי, בסיסי וטוב בדרך שהקפה חי את חייו, אולי יותר דומה לקפה של כליל או של מושב בגליל. מקום לעצור לפגישה, או לבוא ליריד מכירות, או לקרוא ספר או מפגש ילדים. האוכל מחובר לשכונה – בוכרי, אסיאתי אפריקאי – שיקוף של כל מה שקורה מסביב, והזמנה להיות ביחד.
רלב"ג 15

כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

האקדמיה הישראלית לג'יו ג'יטסו ברזילאי ו-MMA

גבי: מזה שלוש שנים וחצי שנים אני מתאמן בג'יו ג'יטסו ברזילאי באקדמיה תחת הפרופסור איתי לייבוביץ. פתאום, אחרי הרבה שנים, מצאתי עצמי תלמיד שוב. לומד שפה גופנית חדשה ודרכים אחרות לזוז. בגדול המטרה היא לגרום ליריב שלך להיכנע, הכנעה בדרך כלל נגרמת על ידי כיפוף וסיבוב של גפיים או נסיון לנתק את אספקת החמצן למוח, כך שהתמודדות עם פחד, כאב ותבוסה הופכת כמעט ליומיומית. האקדמיה היא מקום מחוץ לזמן, הטרוטופיה. מקום  בו האמיתות פשוטות והלקח פעמים רבות קשה. מקום בו לומדים ומתרגלים ענווה, התמדה ועוצמה.
קרליבך 27

אמיתות פשוטות, שיעורים קשים. ג'יו ג'יטסו (צילום: שאטרסטוק)
אמיתות פשוטות, שיעורים קשים. ג'יו ג'יטסו (צילום: שאטרסטוק)

ט.ר מסחר ויבוא עצים בע"מ

גבי: בצמוד לתחנת הקמח שברחוב בן צבי, סמוי מהעין נמצא ספק העץ האהוב עלי. עסק ותיק ורציני. מגרש עצום עם כמות מטמטמת של עצים ופלטות מרחבי העולם. יער שלם על מדפים. אני עובד איתם יותר מ-20 שנה עוד לפני שעברתי מירושלים לעיר. המגרש נמצא 10 דקות הליכה מהסטודיו שלי, לא פעם מצאתי עצמי משוטט ומחפש פתרונות בין ערמות העצים. יש שם ריח מהמם ואנשים חרוצים שמבינים עניין.
בן צבי 20

קיבוץ גלויות פינת שלבים

גיא וגבי: הפרויקט החדש שלנו "בגלל שהלילה" נמצא בתפר הזה. כל האזור הזה הוא מעין אזור התעשייה האחרון בתל אביב, אזורים מהסוג שהולך ונעלם מהעיר לטובת מגורים. אנחנו חיים פה כבר שנה בין החנויות, המחסנים ובעלי העסק וכמעט כל מה שבנינו במופע מגיע מפה – חשמל, תאורה, עצים, ברזלים, מדפים. זה חלק חשוב במהות של הפרויקט – להיות חלק מהאקולוגיה של מקום ספציפי. בנוסף, זו חזרה לאיזו נקודת התחלה לשנינו, לבית מרכזים שנשרף. עבור גיא זה הבית המקורי של מקלט 209 שנעלם בשריפה. עבור גבי זה הסטודיו שלו והפרויקט שנוצר בחניון שנותר אחרי השריפה.

אקולוגיה של מקום ספציפי. דרך קיבוץ גלויות (צילום: דרור ליברמן)
אקולוגיה של מקום ספציפי. דרך קיבוץ גלויות (צילום: דרור ליברמן)

>> גיא גוטמן וגבי קריכלי מעלים את המופע החדש שלהם, "בגלל שהלילה", ברכבת שדים שנבנתה במיוחד בהאנגר בדרום תל אביב ועם 21 משתתפים. המופע יעלה שלוש פעמים בשבוע למשך שנה. פרטים וכרטיסים כאן