רוני אלטר גרה בפריז כבר מעל לעשור. זאת העיר הצרפתית שלה

רוני אלטר. צילום: עמית ישראלי
רוני אלטר. צילום: עמית ישראלי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: קפיצה קטנה לפריז עם רוני אלטר, שמדספרת לנו על הפינות והבילויים האהובים עליה בעיר הצרפתית רגע לפני שהיא מבקרת בישראל להשקת אלבום חדש

21 בנובמבר 2022

לרכב על אופניים על גדות הסן

באופן כללי, כשלא יורד גשם, הדרך הכי כיפית להתנייד בפריז זה על אופניים. אני גרה בגדה הימנית, ואחד הדברים האהובים עלי הוא לעבור את נהר הסן לגדה השמאלית על אופניים, לעצור בדרך על אחד הגשרים ולהסתכל על האייפל ועל כל הבניינים היפים שמשקיפים אל הסן. ובכלל, אין דבר כיף יותר מלהתבונן על העיר המהממת הזאת תוך כדי רכיבה על אופניים. גם בלילה. לדוגמא, מגשר Pont Neuf.

מוזיאון בורדל

מקום קסום שאני מאד אוהבת. המוזיאון היה למעשה ביתו והסטודיו של הפסל והצייר המוכשר אמיל אנטואן בורדל (1861-1929). אפשר לשוטט בסטודיו שבו עבד, הכל נשאר כמעט כמו שהיה, כאילו הזמן עצר מלכת והוא עדיין מפסל שם. זה חלל ממש מעורר השראה. גם גן הפסלים משגע, אני אוהבת לשבת שם באיזה פינה ולהקשיב באוזניות למוסיקה.
18 Rue Antoine Bourdelle

BAMBINO

ליד הבית שלי, ברובע ה-11, בר שכונתי קטן עם אוכל משגע ומוזיקה מעולה. הרבה תקליטים, מנות קטנות וטעימות וגוד וייב. לפעמים יש שם גם מסיבות. פתוח כל ערב עד מאוחר.
25 Rue Saint-Sébastien

Le Square Trousseau

הבראסרי האהוב עלי. איזה כיף שהוא נמצא 10 דק מהבית שלי. אני צמחונית, ולצערי הרב אין הרבה מסעדות צרפתיות קלאסיות שיש לי מה להזמין בהן. באופן כללי, המטבח הצרפתי לא ממש מתאים לצמחונים, והאופציות בתפריט הן די מצומצמות. אז יחסית לבראסרי צרפתי – יש לי כאן הרבה מבחר! והכל טעים! המקום יפה באופן מוגזם, כולם נחמדים, תפריט משתנה לפי העונות וחומרי הגלם, קוקטיילים ויין משובח. מאד ממליצה להזמין לקינוח את מוס השוקולד. מקום משגע.
1 Rue Antoine Vollon

שווקי פשפשים

כנראה הדבר האהוב עלי בעולם. יכולה לשוטט בהם כל יום כל היום. כל סופש יש כמה שווקים בכל מיני רובעים בעיר. הם נודדים, כל סופש ברובע אחר, יש אתר נהדר בו ניתן לברר בדיוק איפה יש שוק בכל רגע נתון: Brocabrac. רהיטים, בגדים, תכשיטים, דברים לבית, הכל. השוק האהוב עלי הוא Brocante de la rue de Bretagne במארה (הרובע ה-3) והוא קורה פעמיים בשנה – בדרך כלל במאי ונובמבר. ברובע ה-12 יש גם שוק מתוק וקטן שפתוח כל השבוע בבקרים חוץ מימי שני, שנקרא Marche d'aligre, יש שם גם שוק אוכל משובח וגם בתי קפה וחנויות מעולות מסביב. מקום כיפי ונעים.

רוני אלטר תגיע לישראל להשיק את אלבומה החדש, "Water on Water", בהופעה מיוחדת ב-01.12 במרכז ענב בת"א