הבר של החבר'ה והחוף הכי מרגיע. זאת העיר של רונן דוידוב

רונן דוידוב (צילום: אילן בשור)
רונן דוידוב (צילום: אילן בשור)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים אהובים בוחרים את המקומות האהובים עליהם. והפעם: השחקן והיוצר רונן דוידוב, מנהל את התיאטרון הבוכרי היהודי יחד עם אחיו ומשגר איתו סינגל להעלאת המורל. יצאנו איתו לסיבוב בין הילדות בנווה עופר ובין הקטע שיש לו עם יפו והרמנו לאמא שלו. אין עלייך תמר!

רונן דוידוב הוא שחקן ויוצר, מנהל ב-20 השנים האחרונות עם אחיו השחקן חי דוידוב את תיאטרון חנדה חנדה – התיאטרון היהודי הבוכרי, ויחדיו הם מופיעים עם ברחבי הארץ והעולם. לאחרונה שחררו את "עם ישראל חי ורונן", סינגל להעלאת המורל הלאומי בשיתוף פעולה עם משפחת אלייב, מתוך מופע באותו שם.

>> העיר של מרינה בלטוב: תל אביב שהייתה פה פעם
>> העיר של נטלי שפריר: חנויות משמחות לכל הליידיז

1. החוף של העיר העתיקה ביפו

מקום שאני תמיד אוהב לבוא אליו ולתת לים להרגיע אותי כי כמו שאומרים "מים רבים… ישחררו את ראבי". בעצם לא בטוח שככה אומרים אבל לי זה עושה פלאים.

איך אפשר לא להירגע. מבט אל החוף ביפו (צילום: Shutterstock)
איך אפשר לא להירגע. מבט אל החוף ביפו (צילום: Shutterstock)

2. ⁠סטודיו שלום

לפני שהייתי שחקן, עבדתי בסטודיו המיתולוגי המדהים הזה בשכונת נווה עופר. שנים הייתי מאחורי המצלמה ותמיד הרגשתי שהמקום שלי בצד השני. של המצלמה!
גרינבוים 41

סטודיו שלום (מתוך עמוד הפייסבוק)
סטודיו שלום (מתוך עמוד הפייסבוק)

3. ניסן נתיב

המקום שהפך את התחביב שלי למקצוע. כשאני למדתי שם זה עוד היה ברחוב הרצל. עכשיו הוא במבנה יפה משלו ביפו.
נועם 7

זהו – יצאה הצגה לאוויר העולם ????אחרי הצגות ראשונות מרגשות, ממשיכים הערב ובמהלך כל השבוע: ״אפילו חלומות קמים משנתם״ -…

Posted by ‎סטודיו למשחק ניסן נתיב ستوديو التمثيل نيسان نتيڤ Nissan Nativ Acting Studio‎ on Wednesday, April 3, 2024

4. לואי

הבר של החבר'ה בכיכר רבין. ובא לי לנקוב בשמם כי הם גברים אחד אחד – דוד, אזולאי, מארקו, סיטמן, אנדר, שפר ושייקה.
מלכי ישראל 4

כל החבר'ה כאן. לואי (צילום: אינסטגרם/@louis.tlv)
כל החבר'ה כאן. לואי (צילום: אינסטגרם/@louis.tlv)

5. סלאס

בשוק הפשפשים ביפו, המסעדה האהובה עליי ועל אורית אשתי – כן גם בשמה נקבתי! – בשוק הפשפשים ביפו. ופתאום אני קולט שיש לי קטע עם יפו…

סלאס. תנו בסושי (צילום: אור גינסברג)
סלאס. תנו בסושי (צילום: אור גינסברג)

מקום לא אהוב בעיר

כבישי מרכז תל אביב. בשנים האחרונות להיכנס לעיר עם הרכב הפך לסיוט מתמשך. גורדי השחקים רק מתרבים והכבישים נשארים עם נתיב אחד לכל כיוון. הזוי! בונים בניין? תרחיבו כביש. לא ניתן להרחיב כביש? אל תאשרו לבנות בניין בן 700 קומות. וזהו, אני משוכנע שאחרי הטור הזה שלי עיריית ת"א-יפו תקרא, תפנים ותשנה גישה מהיום.

מתי נגיע? פקק תנועה בתל אביב. צילום: Shuttersotck
מתי נגיע? פקק תנועה בתל אביב. צילום: Shuttersotck

השאלון

איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
לאחרונה ראיתי את ההצגה "אני סבתא שלך" של התיאטרון הקאמרי, בה מככבת רבקה מיכאלי שחגגה החודש את יום הולדתה ה-86. היא לא ירדה מהבמה במשך שעה ורבע קרעה אותי מצחוק, מהפנטת כריזמטית ומלאת מרץ. רבקה שיחקה את אמא שלי בשתי העונות של "איפה אתה חי?!", סדרה שיצרתי יחד עם אחי, חי דוידוב ועם גיא סידס וצפריר כוחנובסקי. רבקה היא פשוט ההשראה שלי והלוואי שגם אני, בגילה, אכבוש את הבמות ואצחיק את עם ישראל גם בשעותיו הקשות ביותר.

איזו יצירה נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
לאחרונה צפיתי שוב, בפעם השניה, בסרט "ההילולה" של שלום אסייג ויואב גרוס. אחי המוכשר חי דוידוב (ויטלי) מככב בו, וזה פשוט סרט כיפי, קליל ומצחיק. ומה שהכי מטורף זה שהסרט מספר על אוטובוס של ישראלים שנחטף לעזה ואיך לפני ה-7.10 יכולנו לצחוק ולהשתעשע ברעיון שהיום הפך לסיוט כואב בנפשות של כולנו. כולי תפילה שיחזרו החטופים לביתם במהרה בריאים ושלמים. אמן!

לאיזה ארגון או מטרה אתה ממליץ לתרום או להתנדב בזמן הזה?
'קונגרס יהודי בוכרה' אוסף בימים אלא תרומות ל'קמחא דפסחא' ומחלק שוברי קניות למשפחות נזקקות. ואנחנו מתגייסים יחד למען המטרה החשובה הזו, פשוט שיהיה לאנשים שידם אינה משגת מה לאכול בחג וגם אחרי החג. מצרף כאן לינק למי שבא לו לתת מהלב.

מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע?
אמא שלי המדהימה תמר! התל אביבית שבחרה בעיר תל אביב להביא אותי לעולם ולגדל אותי בה בשכונת תל כביר (נווה עופר). היום כשאני אבא ל3 בנים – אדיר, ירין וקורן – אני מבין כמה אמא שלי גדולה שהיא גידלה שלושה בנים ובת – יוסי, אלכסנדרה, חי ואנוכי – ונתנה לנו את כל הכלים בעולם להגיע לאן שהגענו גם כשלא תמיד היה, וגם כשהיא הייתה בעצמה עולה חדשה יחד עם אבא שלום כמובן. לא מובן מאליו. אוהב אתכם אבא ואמא האהובים שלי ❤️

⁠מה יהיה?
דווקא בתקופת המלחמה יצאנו חי אחי ואני במופע חדש שנקרא 'עם ישראל חי ורונן' (הבנתם את משחק המילים…) והוצאנו אפילו שיר בנושא. וכמו שאני תמיד אומר בהופעה – אנחנו עם ישראל, עם הנצח, וכשאנחנו יחד אי אפשר עלינו! אותנו, לא החמאס, לא הג'יהאד האיסלמי, לא החיזבאללה, לא החות'ים ולא איראן יפילו מהרגליים. כי עם ישראל חי וצוחק!