לשוטט, לדווש, לבהות באנשים בחנות גיטרות. העיר של רועי ברנד

רועי ברנד (צילום: איל יצהר)
רועי ברנד (צילום: איל יצהר)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רועי ברנד - פילוסוף, מרצה ואוצר הביאנלה בגימנסיה הרצליה - אוהב לפשפש במדפים הכי מרוחקים של חנות התקליטים הכי אנדרגראונד בתל אביב ולחפש להקות אקראיות בכלי זמר

כיכר דיזנגוף

כל עיר זקוקה לכיכר. כיכר היא מקום התאספות ללא מטרה: מקום לשהות בו, להתבונן, לקרוא, לחלום, לרוב לבד או עם חבר.ה אבל במרחב ציבורי בנוכחות. כדי שכל זה יתממש הכיכר צריכה להיות בגודל הנכון ולאפשר אינטימיות לא מאיימת בין זרים. אני זוכר את הכיכר הזאת עוד בימים שהייתה מופרדת ממפלס הרחוב עם כמה פאנקיסטים ונרקומנים שישבו על ספסלי בטון. אז היא פשוט לא עבדה. והנה הדבר הפשוט הזה של להוריד אותה חזרה לקרקע החזיר את הפלא של כיכר ללב העיר.

כיכר דיזנגוף בימים אלה, עם מחאת "סיפורה של שפחה" (צילום: זהר טל)
כיכר דיזנגוף בימים אלה, עם מחאת "סיפורה של שפחה" (צילום: זהר טל)

כלי זמר

במרחק הליכה קצר, ואני מתמקד בבחירות שלי בלב תל אביב, יש חנות צעצועים למבוגרים מהטובות בעולם. אני הולך לשם מאז שאני קטן, רואה אנשים מנגנים, מוזיקאים מפורסמים או חובבים. כשמישהו מנגן משהו מהנשמה שלה, שבדרך כלל מוסתר, יוצא החוצה. לכן זה גם קצת מביש לנגן בפומבי או אפילו לבד. מעטות הפעמים שאני העזתי לנסות אבל החנות הזאת, שיש בה כל טוב, היא כל יום כלי נגינה ללהקה אנושית אקראית.
דיזנגוף 50 (דיזנגוף סנטר)

פרטר

חלל פרויקטים לאמנות ולפילוסופיה נמצא החצר הפנימית של בנין מעונות העובדים ברחוב פרישמן מול בית לסין המחודש (או מול הסביח). אני מנהל ואוצר בו תערוכות ואירועים עם מחשבה על הסלונים של פעם שבהם נפגשו אמנים, משוררים, אנשי הגות, מדע, בוהמיינים ובליינים. פרטר (Parterre Projects) הוא בועה של שקט ושל תשומת לב בלב ההמולה מסביב. בכל עיר אני מחפש מקום כזה של תרבות אלטרנטיבית, לא ממוסחרת, אבל גם לא מסתגרת – מקום של איכות חופשית.
פרישמן 37

הירידה מפרישמן לים

רחוב פרישמן מסתיים בים, אבל רגע לפני יש ירידה חדה בין מלון דן למה שהיה פעם קולנוע פריז. את הירידה הזאת אני עושה בסוף היום ברגל או באופניים, אבל מספיק גם רק להציץ מבעד לבניינים לאינסוף של הים שהוא תמיד יפה ולנשום לרווחה.

הירידה מפרישמן לים (צילום: רועי ברנד)
הירידה מפרישמן לים (צילום: רועי ברנד)

חולית רקורדס

חולית היא חנות תקליטים עם נשמה וגם לייבל שמתמחה באינדי ואנדרגראונד ישראלי. חולית הוקמה על ידי איתמר ויינר, מוזיקאי וגם הבעלים של בר האוגנדה. אני אוהב לפשפש שם מתי שאני רק יכול ולהיזכר שבדיוק באותו מקום, ברחוב יונה הנביא, הייתה "מספרת חיים" שהיה הספר שלי וגם של משפחתו של רפי לביא מהקומה מעל.
יונה הנביא 42

חולית תקליטים. מתוך עמוד הפייסבוק
חולית תקליטים. מתוך עמוד הפייסבוק

רועי ברנד הוא האוצר הראשי של הבינאלה האוטונומית לאמנות בגימנסיה הרצליה, ז'בוטינסקי 106, 31.3-13.4, בהשתתפות 33 אמנים מקומיים ובינלאומיים. לפרטים נוספים