המסעדה האהובה על כוהנת ספרי האוכל. העיר של רות סירקיס

רות סירקיס (צילום אורי גרשוני)
רות סירקיס (צילום אורי גרשוני)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רות סירקיס שספרה ה-20 במספר (!!!) "בראנץ'" יוצא עכשיו לחנויות. היא מספרת לנו היכן היא אוהבת לקנות גבינות

1. דריה

המסעדה הכי מפוארת ומשובחת שביקרתי בה לאחרונה זו דריה במלון הילטון. השף הלל תווקולי כותב על התפריט שזו מסעדה עם טעמים של דרך המשי, ובגוגל למדתי שדריה הוא נהר גדול באסיה שדרך המשי חוצה אותו. האוכל עשוי היטב עם טעמים של מקום אחר, למשל צלחת מתאבנים של זיתים עם אגוזי מלך, כנהוג באזור זה של העולם.
דריה

דריה ( צילום: אוהד קב)
דריה ( צילום: אוהד קב)

2. באשר פרומז'רי

רפי בעלי ואני אוהבים להגיע לקניון רמת אביב הסמוך לביתנו ולקנות גבינות בדוכן של באשר. אני אוהבת במיוחד חלומי אמיתי שאני פורסת ומטגנת במחבת עד להשחמה. בביקור בקפריסין ביקרתי במפעל ארטיזנלי לייצור חלומי, עטיתי כפפות ועזרתי בהכנה. הגבינה מקופלת אל תוך עצמה ובתוכה יש עלי נענע. לחלומי אצל באשר יש אותו טעם ומרקם מתפצח.
באשר פרומז'רי

באשר פרומז'רי (צילום אורי היבלום)
באשר פרומז'רי (צילום אורי היבלום)

3. קפה אלברט

עוד מקום בקניון רמת אביב שאנחנו מחבבים מאוד. מפעם לפעם אנחנו מגיעים ונהנים מהאוכל הטעים, שעשוי היטב ומוגש טוב בשירות מהיר.
קפה אלברט

4. סקוליארד

אחת לשנה מציינים בארץ את שבוע צרפת. במסגרת זו הוזמנו לבית הספר דנון, לכיתת אמן להכנת רטבים בהדרכת שף צרפתי שמחזיק במסעדת כוכב מישלן בצרפת. פגשנו את בעלי בית הספר מאיר דנון, שסיפר על מסעדת סקוליארד שפועלת במקום. תלמידי בית הספר מבשלים ומגישים, במקרה זה מאכלי ביסטרו צרפתיים, ארוחה קבועה בת שש מנות מלוות ביין. בשישי בבוקר פועלת במקום מאפייה שבה התלמידים מכינים מאפים מלוחים ומתוקים מצוינים.
סקוליארד

דנון (צילום: הילה אן)
דנון (צילום: הילה אן)

5. קליית חממה

לרשת יש אמנם סניפים בתל אביב אבל אנחנו אוהבים דווקא את החנות הענקית ברמת גן, שמאחוריה נמצא בית הקלייה. הפיצוחים שקולים במקום טריים וטובים.
היצירה 20 (מתחם הבורסה), רמת גן