איפה תשלמו על שקט נפשי כמה שרק תרצו. זו העיר של רעות גרשוני

רעות גרשוני (צילום תמוז רחמן)
רעות גרשוני (צילום תמוז רחמן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רעות גרשוני, מבעלי אוקינאווה לבונטין, על איפה משיגים שרשרת פילה טעימה, על הלונה פארק של הירקות וגם על מקום שלומדים בו מיינדפולנס בשיטת שלם כמה שאתה יכול

1. נואיבה רקורדס

לחלוטין הפנינה החבויה, המעניינת והסקסית של בית רומנו. על אף שאני גרה בסמיכות למתחם זה מספר שנים, רק בשנה האחרונה התחלתי להעריך אותו כאבן יסוד בתרבות הבילוי בעיר, ובנואיבה בפרט מצאתי את שאהבה נפשי – גוד וויבס, מוזיקה מעולה וליל"ט בכוסות. בבר הקטן והאינטימי המשמש גם כחנות תקליטים, תמיד מתקיימת התרחשות; בין אם מדובר על ערב רגוע עם חברים או מסיבה אל תוך הלילה – הנואיבה עבורי זה אי של שפיות (לא באמת) במתחם הזה שנקרא תדר.
דרך יפו 9

2. פיצוחי קליפורניה

במילה אחת – טריות. קיימים משנת 1980 ועושים את מה שיודעים הכי טוב – פיצוחים טעימים וטריים בטירוף. אני באופן אישי מכורה לג'מבו קשיו שלהם ותמיד שמחה להצטייד אם אני עוברת באזור.
לוינסקי 53

3. כרמלה

בשנה האחרונה עקב משבר שחוויתי, בחרתי לעשות שינוי תזונתי גורף בעקבותיו צריכת הירקות שלי עלתה פלאים. מאז, כרמלה בשוק הפכה עבורי למקום עליה לרגל – לונה פארק שלם של פירות וירקות, צבעים ומרקמים, ירוקים עונתיים ועוד. אחת לשבועיים עושה לשם סיבוב על האופניים, מעמיסה מכל טוב וחוזרת הביתה מבסוטית היישר לשייק הירוק שלי.
כרמל 3

 

4. B12 – Meat Station

בהמשך לשינוי התזונתי שעברתי אני אמנם צורכת הרבה פחות בשר מבעבר, אך ל-B12 תמיד יהיה מקום מיוחד בליבי, כך שאם אני כבר חוטאת בבשר – אז לפחות אצל הטובים ביותר. מדובר במזללת בשרים מעושנים שכונתית שעשתה עליה לת"א מביתן אהרון ומתמקדת בבשר איכותי עם צלייה מדויקת, בירה טרייה והכי חשוב: באורחים. לא לפספס את השרשרת פילה, ההמבורגר האלוהי שמוגש בפרנה או מנת המעושנת לפתיחה.
קרליבך 12

5. המרכז למיינדפולנס

עשיתי במרכז קורס MBSR מוצלח ביותר, ונשארתי לתרגל. אחת לשבוע מגיעה לשם בשעות הערב לתרגול מדיטציה שגורם לי להרגיש שעושה משהו חשוב עבור עצמי, מנקה אותי מרעשי הרקע ונותן לי כלים להתמודד עם החיים, על אחת כמה וכמה בעיר מפוצצת אנרגיות כמו ת"א. והתשלום? בדאנה – איש איש לפי יכולתו.
גלריה אלפרד, סמטת אהרן שלוש 5