המשולש הקדוש והנצחי של אלנבי. זו העיר של שגיא צורף (פרויקט 30)

שגיא צורף. צילום: יריב פיין
שגיא צורף. צילום: יריב פיין

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: האיש שמאחורי הפרויקט המוזיקלי המוערך מספר לנו איפה יש רוקנרול בישראל ואיפה כל המוזיקאים של שנות האלפיים אכלו מרק גולאש חם

הבארבי

לכל עיר בעולם יש היכל רוק מיתולוגי. בניו יורק זה הסיביג'בי, בלונדון זה אסטוריה ובתל אביב – הבארבי. זכיתי להקליט שני אלבומים בהופעה חיה בבארבי: הראשון שניגנתי בחיים, "עמיר לב בהופעה בבארבי" (עם רפי פרסקי אביתר בנאי וסיון שביט), יצא בשנת 2000. האלבום האחרון שהקלטתי שם, והחדש של פרויקט 30, אלבום שלישי במספר, הוא "שלושים הופעה בבארבי". אני חושב שהנברשת בכניסה למועדון ועצם החלל עצמו מסבירים את ההרגשה של רוקנרול בינלאומי בצורה הכי ברורה.
קיבוץ גלויות 48

התדר ובית רומנו

מרכז התרבות האלטרנטיבית והמעניינת של תל אביב, חלל מטורף וקבוצה של נשות ואנשי תוכן עתידניים, עם גישה וטעם כמו במרכזי תרבות באירופה. אוכל טעים ובירה, חנות תקליטים, מסעדה אייקונית והופעות יום יום בחינם של מיטב המוזיקאים מהארץ והעולם. רק לאחרונה ראיתי שם ראפרים צעירים ומשובחים מלונדון עם פלטת סימפולים שהעיפו אותי ואת המקום באוויר. ויש גם תחנת רדיו שמלווה את כל זה בתקלוטי וויניל. בקיצור, היה לפרויקט 30 כבוד גדול והנאה עצומה להופיע ברפי, אשר בתדר, ואנחנו כבר מצפים לפעם הבאה.
דרך יפו 9

מה שווה הבניין הזה בלי האמנים שבו. בית רומנו (צילום: אריאל עפרון)
מה שווה הבניין הזה בלי האמנים שבו. בית רומנו (צילום: אריאל עפרון)

הנסיך הקטן

חנות ספרים שהיא בר ומסעדה, וגם עולם בפני עצמו במרכז העיר עם גינה אחורית גדולה ואינטימית. בעל הבית של הנסיך שמחזיק את כל הקומפלקס הזה, נעים כהן, הוא איש יקר ואהוב במיוחד שתורם לעולם הספרות והתרבות בעיר, ובאופן כללי מרבה חסד בעולם. השף של הנסיך בשנים האחרונות הוא גם חבר, דודי, שהיה בעל הבית המיתולוגי של "טשרניחובסקי 5" – מסעדה קטנה עם אוכל בגוון הונגרי שהיה המרכז של כל המוזיקאים למרק גולש חם בחורף של תחילת שנות האלפיים. שם הכרתי בפעם ראשונה את יהלי סובול, ובסיום ארוחה משותפת עלינו לדירה שלי במדרחוב נחלת בינימין והקלטנו את הסקיצה הראשונה של "לרוץ מהר".
המלך ג'ורג' 19

הנסיך הקטן. צילום: נועם רון
הנסיך הקטן. צילום: נועם רון

שאפה בר / דאמה

הדאמה הוא הקפה השכונתי של אשתי, תמר סון הרקדנית המוכשרת, והשאפה שלידו הוא הבר השכונתי שלנו, הארוחה והדרינק שלי עם עצמי כשאשתי בחו"ל (וזה קורה הרבה). בימי שישי בקיץ, בבוקר מוקדם, הולכים לים לפני שהשמש שורפת וישר משם לשאפה לארוחת בוקר עם בלאדי מרי. זו ללא ספק החופשה המקומית והאולטימטיבית שלנו. האוכל מושלם, קוקטיילים מנחמים, החברה טובה, הקפה פגז והמוזיקה משובחת.  בילוי אישי/זוגי במיטבו.
נחמן 1 ו-2

שאפה-בר, צילום: אינסטגרם amlass@
שאפה-בר, צילום: אינסטגרם amlass@

מכרם התימנים לאלנבי

מרכזי האוכל שלי ושל אלעד כהן בונן, שותפי לפרויקט 30, בעשור הראשון של חיינו בתל אביב – החומוס של שלמה ודורון, החומוס של הסורי או הלב הרחב (שלצערי נסגרים אחד אחרי השני). התחושה שלנו הייתה שזכינו להגשים את דרך החיים של המשולש הקדוש והנצחי של אלנבי: מוסיקה, חומוס-פול וברים. היה תענוג.

רחוב נג'ארה בכרם התימנים (צילום: שאטרסטוק)
רחוב נג'ארה בכרם התימנים (צילום: שאטרסטוק)

שגיא צורף הוא חלק מפרויקט 30 (יחד עם אלעד כהן בונן), אשר לאחרונה השיקו אלבום הופעה חיה שהוקלט ב-2006, ויצא כעת באופן רשמי. זמין בכל פלטפורמות הסטרימינג