הקפה שנעשה רק טוב יותר. זו העיר של המוזיקאית תמר אפק

תמר אפק (צילום: רותם לבל)
תמר אפק (צילום: רותם לבל)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: מלכת האינדי שתופיע מחר בהרצל 16 לאחר סיבוב הופעות מוצלח באירופה. היא יודעת היכן מתרחשות המסיבות הכי טובות בעיר

13 בדצמבר 2021

1. קפה אדא חנינא, בית קלייה ובית קפה

מצאתי את המקום במקרה וגיליתי בו את הקפה הטוב ביותר שאי פעם שתיתי (גם בהשוואה לחו״ל) המקום הפך לקפה הבית שלי ובמשך הזמן התיידדתי גם עם בעל המקום, תומר לנצינגר. הוא איש רב פעלים (בין השאר גם מפיק מוזיקלי) שתרם רבות להתפתחות סצנת המוזיקה בישראל, יחד עם אשתו המוזיקאית המוכשרת אמילי קרפל בעלת קול הפעמונים. תוך זמן קצר נוכחתי שיותר ויותר מגלים את פינת החמד הזו שמהווה מקור התוועדות לאמנים ויוצרים מסוגים שונים, המקום רק הולך ומתפתח והקפה רק נעשה טוב יותר בכל ביקור. לשאלתי לגביי סוד טיבו של הקפה, הבעלים הסביר לי על הקשר המיוחד בינו לבין החקלאים מגדלי הקפה. מעבר לזה לתומר יש ידע עצום במוזיקה ובכל שיחה אתו אני מגלה רובד תרבותי חדש ומוזיקה חדשה. זה חד משמעית המקום עם הקפה, המוזיקה והאנשים הכי מוצלח בעיר. אני חוששת שאני עלולה להתחרט על ההמלצה אם תהיה התנפלות גדולה מדיי על המקום.
רבי חנינא 9

קפה אדא. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה אדא. צילום: אנטולי מיכאלו

2. מילק בייקרי

את עדי בעלת המקום אני מכירה הרבה שנים ולצערי אני מכירה יותר מדיי טוב את המאפים הטובים שלה. גם לצערם של אור דרומי ודוד גורנשטיין שמנגנים איתי, כי גם הם גילו את נפלאות המאפים והם לא מסוגלים לקנות קרואסונים בשום מקום אחר. עדי שהשתלמה באפייה בצרפת הפכה את המקום לפנינה צרפתית בלב יפו. הסופגניות בחנוכה הם פלא בפני עצמו ובסופי שבוע התורים ארוכים וכולם מחכים בסבלנות.
בית אשל 5

פאי לימון ושוקולד לבן, מילק בייקרי (צילום: וזאני)
פאי לימון ושוקולד לבן, מילק בייקרי (צילום: וזאני)

3. מחול אפריקאי עכשווי עם אורטל אצבחה

המקום המידי להוצאת אנרגיה הוא סטודיו NIA ביפו שמקיים שיעורים של אורטל אצבחה. היא הכניסה אותי לעולם הקסום של המחול האפריקאי. ההיכרות שלי עם המקום הניבה לא רק שרירים תפוסים ושריפת קלוריות… תוך זמן קצר יצרתי קשר עם אורטל ושילבתי אותה בהפקה שעשיתי בתיאטרון ירושלים לציון יובל 50 לאלבום ״אימג׳ן״ של ג׳ון לנון. השיעורים מתקיימים בימי ראשון ב-20:30 בפינה קסומה ברחוב בן פנחס יאיר 3, יפו. 

4. חלאל

הסטודיו של המתופף שלנו דוד גורנשטיין הוא המקום עם הכי הרבה השראה בתל אביב. לדוד ידי זהב ,אצבעות ירוקות וחוש קצב יוצא דופן. קיר שלם של עציצים מעטר את הסטודיו שנקרא Halal שזה שילוב של חלל בעברית ו’כשר’ בערבית. מעבר לזה דוד מארח את המסיבות הכי טובות בעיר. 

5. Cuts you up

מספרה שממוקמת ברבי אדא 2, וגם שם יש שילוב של אהבת מוזיקה. גיליתי שהבעלים יואב ארובס הינו ברוך כישרונות, בעל טעם מוזיקלי אנין וידע רב אותם הוא מפגין בתכנית הרדיו החודשית שלו ״מהדורה לאספנים״ ברדיו מהות החיים בה הוא מארח אספני תקליטים. כיף להסתפר אצלו ולנהל שיחה על מוזיקה טובה באותו זמן.
רבי אדא 2

תמר אפק ולהקתה יופיעו מחר (14.12) בהרצל 16 לאחר מסע הופעות אינטנסיבי באירופה, בין השאר עם להקת Viagra Boys. לפרטים נוספים