אשף הגלידה הוינאי שטפן מאכר מכיר את הספוט האינטימי בעיר

שטפן מאכר (צילום אפיק גבאי)
שטפן מאכר (צילום אפיק גבאי)

אתם יכולים לקנא במבטא של השף גלסייר עבר מווינה לתל אביב לפני יותר מעשור עבור האהבה, אתם יכולים לקנא בנגישות האין סופית שלו לגלידה בתור הבעלים של גלידריית שטפן, אבל עדיף פשוט להקשיב להמלצות שלו על איפה לבלות את שעות השקיעה ומה החומוס הראשון שטעם. אל תדאגו, זה החומוס הנכון

8 בספטמבר 2022

1. עלי קרוואן (אבו חסן)

אי אפשר לשכוח את החומוס הראשון שאכלתי לפני 12 שנים בביקורי הראשון בארץ, באבו חסן ביפו. הרגשתי שאני אוכל עננים!
הדולפין 1

חומוס עלי קרוואן אבו חסן (צילום: אסף קרלה)
חומוס עלי קרוואן אבו חסן (צילום: אסף קרלה)

2. כיכר ביאליק

אחת הפינות הכי אהובות עליי בעיר היא כיכר ביאליק. לשם אני יוצא להפסקת מנוחה מהעבודה עם בקבוק בירה קרה שאני קונה במכולת השכונתית. מקום שהוא מפגש של ישן וחדש שאני יכול להטעין בו מצברים.

כיכר ביאליק (צילום: ShutterStock)
כיכר ביאליק (צילום: ShutterStock)

3. עדינה

בת זוגי היא תל אביבית נולדה וגדלה בעיר. עד לפני כשנה גרנו בבית פרטי באזור כיכר המדינה וכשעברנו לרחוב שינקין, כדי להיות בקרבת העבודה, גיליתי שהחיים במרכז העיר מזמנים חוויית תל אביב אחרת. בשעת השקיעה אני אוהב לשבת ב"עדינה", המעדנייה השכונתית בשינקין פינת מלצ’ט, עם פלטת גבינות וכוס יין – חוויה כיפית ומשחררת שאין כמותה. קרן זוגתי ואני הכי אוהבים לבקש מהצוות המהמם, שמשקיע כל כך הרבה אנרגיה אישית בכל אחד שנכנס לחנות, להפתיע אותנו בצלחת גבינות, והולכים לשבת על ספסל בחוץ באווירה מיוחדת שכולה קסם.
שינקין 43

עדינה בשינקין (צילום: אנטולי מיכאלו)
עדינה בשינקין (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. קוצ'ינה הס 4

אחת המסעדות האינטימיות והנעימות בעיר. בגלל השורשים האיטלקיים שלי יש לי משיכה עזה לאוכל איטלקי והבחירה הזו מתחברת ונקשרת גם לאני מאמין שלי בתחום הקולינרי ולעשייה שלי: תפריט שכולו בעבודת יד ובחירה בחומרי גלם עונתיים. טכניקת הבישול המסורתית והיצירתיות של השפית תמר כהן-צדק יוצרת את השילוב המושלם למטבח איטלקי מסורתי ומוקפד.
הס 4

5. מוזיאון תל אביב והיכל התרבות

תרבות ואמנות הן חלק מהשורשים שלי, כי גדלתי באחת הערים שהן מושא הקלאסיקה האירופית בכל תחומי האמנות. בת הזוג שלי היא אוצרת אמנות במקצועה, ואנחנו משתדלים פעם בשבוע לקחת לנו חצי יום חופש ולבקר במוזיאון תל אביב ובגלריות  כדי להתרשם מהסצנה האמנותית שמתקיימת בעיר. בקונצרטים בהיכל התרבות אני יכול להתחבר לשורשים שלי ולמולדתי ולחזור לפחות בדמיון הביתה.

היכל התרבות. צילום: shutterstock
היכל התרבות. צילום: shutterstock