העיתונאית שמבקשת את עזרת הציבור במימון ההגנה המשפטית שלה

רוויטל מדר שיתפה פוסט בפייסבוק של אישה שטענה שהמשורר שלומי חתוכה הטריד אותה. כעת הוא תובע אותה על פגיעה בשמו הטוב והיא מבקשת את עזרת הציבור: "זאת תביעת השתקה אסטרטגית נגד השתתפות ציבורית"

מתוך הפייסבוק של רוויטל מדר
מתוך הפייסבוק של רוויטל מדר
23 באוקטובר 2015

רוויטל מדר, פעילה פמיניסטית ועיתונאית, מצאה את עצמה בתוך אחד הסיוטים שמרחפים מעל ראשן של פמיניסטיות רבות: היא נתבעת על פגיעה בשמו הטוב של גבר שהייתה שותפה לשיימינג ברשת כלפיו. עכשיו היא יוצאת בפרויקט מימון המונים באתר "מימונה" – במטרה לממן את ההגנה המשפטית שלה.

בתחילת השנה פעילות פמיניסטיות ומזרחיות רבות קיבלו הצעת חברות מפרופיל בדוי שנקרא "הרואה בחושך". האישה שהפעילה את הפרופיל טענה שהמשורר והפעיל החברתי שלומי חתוכה ("ערס פואטיקה") חיזר אחריה בצורה אובססיבית ואף שלח לה תמונות של איבר מינו.

אחת המתלוננות על חתוכה מספרת: "הבנאדם היה מתחיל איתי כל פעם מחדש ובאיזשהו שלב הייתי בטוחה שיש לו אמנזיה והוא לא זוכר את ההתעלמות שהפגנתי בפעם הקודמת. אובססיבי, חלקלק ומלחיץ. באיזשהו שלב הפסקתי להגיע (לאלבי, בית הקפה בו חתוכה עבד. ע.נ.) כי לא בא לי לשתות את הקפה שלי עם סקסיזם בצד" (מתוך כתב ההגנה)

רוויטל מדר אינה האישה שעומדת מאחורי הפרופיל הבדוי, אך בדומה לפעילות אחרות, בחרה להאמין לה ולשתף את דבריה. לפני כמה שבועות קיבלה מדר את התביעה, ובימים אלו היא מבקשת את עזרת הציבור בסיוע מימון ההגנה: פרויקט מימונה שפתחה השבוע הספיק כבר לגייס למעלה מ-8,000 שקלים מתוך ה-55,000 שמדר שואפת לגייס.

בסרטון המצורף לפרויקט היא מסבירה: "למרות שהתביעה הזאת מופנית נגדי, המשמעויות שלה הרבה יותר רחבות לדעתי, ונוגעות לכולנו. זאת תביעת השתקה אסטרטגית כנגד השתתפות ציבורית". עוד היא טוענת בכתב ההגנה כי מטרת התביעה היא לגרום לה לחשוף את זהותה של האישה העומדת מאחורי "הרואה בחושך", עליה היא מגנה.

לפרויקט של רוויטל באתר מימונה