אחרי המבול: העצרת המרכזית לזכר רבין נדחית למוצאי שבת

מארגני העצרת החליטו לדחות אותה מיום רביעי הקרוב (ה-4 בנובמבר) בשל התחזיות לגשמים. היא מתקיימת ללא מימון מהמדינה ובעזרת קמפיין גיוס המונים

הפעם בלי סיוע ממשלתי או מפלגתי. עצרת רבין 2018 (צילום: בן קלמר)
הפעם בלי סיוע ממשלתי או מפלגתי. עצרת רבין 2018 (צילום: בן קלמר)
2 בנובמבר 2020

העצרת המרכזית לציון 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין נדחית מרביעי הקרוב למוצאי שבת. מארגני העצרת החליטו היום (ב') לדחות אותה בשל הצפי לגשמים במהלך השבוע. במקום התאריך המקורי, ה-4 לנובמבר שהוא תאריך הרצח, היא מתוכננת להיערך במוצאי שבת ב-19:00 בכיכר רבין.

נוער הנרות חוזר: מיזם חינוכי של העירייה במרכז יום הזיכרון ה-25 לרצח רבין

בעצרת ינאמו בין השאר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. כמו כן יופיעו בה אביב גפן, מירי מסיקה, מירי אלוני ומיטל טרבלסי. את העצרת תנחה השחקנית רננה רז, ובמהלכה תשמע ברחבת הכיכר צפירה בת דקה לזכרו של ראש הממשלה המנוח. כמו כן, תיערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן, "ימים נוראים". האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם המשטרה.

ציור הרחוב של יגאל שתיים המתאר את רצח ראש הממשלה יצחק רבין (צילום טלי מאייר)
ציור הרחוב של יגאל שתיים המתאר את רצח ראש הממשלה יצחק רבין (צילום טלי מאייר)

העצרת תתקיים תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר". בדף הפייסבוק שנפתח לקראת העצרת נכתב: "בדיוק 25 שנה אחרי אותו יום ארור, אנחנו חוזרים לכיכר. בעיצומם של ימים נוראים, בתוך חוסר ודאות כלכלי וחברתי, כשהדמוקרטיה שלנו בתוך מאבק שמאיים להידרדר למלחמת אחים, אסור לנו לשכוח את היום האפל ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשבן עוולה מתועב רצח את ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין".

בהמשך למגמה של השנים האחרונות, ממשלת ישראל מתנערת מהעצרת ואינה משתתפת במימונה השנה כלל, כשהיא מסתפקת באזכרה הממלכתית הנערכת בהר הרצל. כתוצאה מכך, פנו מארגני העצרת למימון המונים ועד כה גייסו כשליש מעלותה הכוללת. "זאת האחריות שלנו, האנשים שהמדינה יקרה להם ודרכו של רבין יקרה להם, שיודעים שהשלום – צוואתו, וממשיכים להיאבק על דמותה של ישראל", אמר יותם יעקבא, ממארגני העצרת. תרומות לקמפיין המימון של העצרת אפשר להרים כאן.