"בעד דרום תל אביב – נגד הגירוש": הפגנת ענק תתקיים הערב בתל אביב

הפגנת ענק של תושבי דרום תל אביב נגד גירוש מבקשי המקלט וכליאתם ובעד שיקום השכונות תתקיים בתל אביב. סגן ראש העיר: "גירוש של קבוצה זו למדינה אפריקאית אחרת יהווה כתם מוסרי על המדינה שלנו"

הפגנת ענק נגד גירוש מבקשי המקלט
הפגנת ענק נגד גירוש מבקשי המקלט
19 בפברואר 2018

עצרת המונים נגד גירוש מבקשי המקלט וכליאתם תתקיים הערב (24 בפברואר 2018) בשעה 20:00 בערב לאורך רחוב לוינסקי בתל אביב. ההפגנה היא של תושבי דרום תל אביב המתנגדים לגירוש ודורשים להשקיע בשכונות הדרום העיר.

>> חתמו על מכתב התל אביביים נגד גירוש מבקשי המקלט
>> כשעמדתי בתור עם מבקשי המקלט לילה שלם

פלייר ההפגנה
פלייר ההפגנה

סגן ראש העיר, אסף זמיר, התבטא השבוע בעמוד הפייסבוק שלו נגד הגירוש והודיע כי יגיע גם הוא להפגנה. זמיר הוא הראשון מבכירי העירייה שמתבטא בנושא. "המצב בדרום העיר והסבל הנגרם לתושבים הוותיקים כתוצאה מהימצאותם של מבקשי המקלט כמעט רק בדרום העיר היא בעיה נפרדת שצריכים לטפל בה וכבר שנים מזניחים אותה". זמיר התייחס גם למצבן של שכונות דרום העיר טרם הגיעו אליהן מבקשי המקלט: "איכות החיים בשכונות הללו היתה נמוכה עוד לפני שהגיעו אליה האפריקאים וחובתנו, גם שלי, לפעול ללא לאות לצמצום הפער הבלתי נסבל בין האזורים הללו לשאר חלקי העיר. גירוש של קבוצה זו למדינה אפריקאית אחרת בכדי שהיא תתמודד עם המורכבויות והאתגרים הכרוכים בכך במקומנו יהווה כתם מוסרי על המדינה שלנו".

"אני כתושבת דרום תל אביב קוראת למציאת פתרונות שיאפשרו לכולנו חיים של כבוד" אומרת שולה קשת, יוזמת "דרום תל אביב נגד הגירוש" ומובילת המאבק. "אנחנו דורשים שהממשלה תכין תוכנית לפיזור הפליטים ולפתח תכניות להשקעה בדרום". עוד מוסיפה קשת: "גירוש הפליטים הוא כסנונית ראשונה לשלב הבא שהוא פינוי התושבים לטובת כרישי הנדל"ן השוחרים לטרף לבניית גורדי שחקים לעשירי העיר".

לעמוד ההפגנה בפייסבוק 
להרשמה להסעות מכל הארץ