הערב: כוח קפלן חוזר להפגנות סוערות מול בתי הח"כים בתל אביב

ערב חם בשכונת ביצרון. חסימות כבישים בהפגנה נגד אמיר אוחנה, 2020 (צילום: אורן זיו)
ערב חם בשכונת ביצרון. חסימות כבישים בהפגנה נגד אמיר אוחנה, 2020 (צילום: אורן זיו)

על רקע הכישלון המתמשך בהחזרת החטופים ושלל מחדלי הממשלה, חוזרות הערב תנועות המחאה המובילות "כוח קפלן", "בונות אלטרנטיבה" ומחאות ההייטק, הרופאים והאקדמיה, להפגנות מול בתיהם של שרים וח"כים בדרישה להקדמת הבחירות. המשטרה תיערך למנוע חסימות כבישים ומסרבת לאפשר את חסימת רחוב קפלן במוצ"ש

15 בפברואר 2024

לאחר ארבעה חודשים של קפאון, חוזרים האנשים שהובילו את המחאה הארצית הנרחבת נגד ההפיכה המשטרית אל הרחובות. הערב, בתל אביב ובכל רחבי הארץ, צפויות להתקיים החל מ-19:00 הפגנות סוערות בהובלת כוח קפלן – תנועת המחאה שהובילה את ההפגנות עד לשבעה באוקטובר – כשאליו יצטרפו גם ארגוני התנגדות נוספים כמו מחאת ההייטק, בונות אלטרנטיבה, מחאת האקדמיה, מחאת הרופאים והחזית הוורודה.

>> נתניהו לא יכול: מה שגיל תמרי *באמת* היה צריך לומר

בתל אביב יתקיימו ההפגנות בדרישה להקדמת הבחירות מול בתיהם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שר המדע אופיר אקוניס שצפוי להימלט בקרוב לניו יורק, שרת הלא-קשורה-למודיעין גילה גמליאל והשר להפקרת הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, ואף הוקמו קבוצות ווטסאפ ייעודיות לכל אחת מהן. אם יתייצבו המוני מפגינים כפי שמארגני ההפגנות צופים, קיים סיכוי גבוה שבאזורי ההפגנות ייחסמו כבישים מרכזיים. המשטרה, שהגבירה בשבועות האחרונים את האלימות נגד המוחים בתל אביב, תיערך מן הסתם בכוחות גדולים כדי לדכא ולהרתיע את המחאה.

19:00 שדרות ההשכלה 17 // הפגנה נגד אמיר אוחנה
19:00 גרציאני 8 בניין TLV3 // הפגנה נגד גילה גמליאל

19:00 ויסוצקי 5 // הפגנה נגד יצחק וסרלאוף
19:00 פסטרנק 5 // הפגנה נגד אופיר אקוניס

ברחבי הארץ צפויות להתקיים הפגנות נוספות באותו זמן מול בתיהם של יואב גלנט, יואב קיש, יולי אדלשטיין, יריב לוין, ניר ברקת ומחוללי מחדל נוספים (הפירוט המלא כאן). בכוח קפלן הבהירו כי מטרת ההפגנות היא להוביל להקדמת הבחירות וקיומן במועד הקרוב ביותר, תחת הסלוגן "החורבן כבר כאן". מטעם כוח קפלן נמסר כי "ישראל נמצאת בימי השפל הגדולים ביותר שלה בגלל האסון שהביאה עלינו ממשלת החורבן – זה עלינו להציל את המדינה. אם חשבנו שמחדל 23 ישנה משהו, אפילו קצת – התבדנו. אותם דרכים של פגיעה במדינת ישראל, בכלכלה, בבטחון האזרחים, בהתעלמות מהמצוקות – רק התגברו. במצב הדברים הנוכחי, רק מאבק יביא לבחירות שיצילו את העתיד של מדינת ישראל".

זאת לא כיכר, זאת אנטי-כיכר. רחוב קפלן, אפריל 2023 (צילום: Zhes Photo/שאטרסטוק)
זאת לא כיכר, זאת אנטי-כיכר. רחוב קפלן, אפריל 2023 (צילום: Zhes Photo/שאטרסטוק)

במוצאי שבת צפויות לחזור אל רחוב קפלן ההפגנות נגד הממשלה שאיכלסו עד כה את כיכר הבימה, בהובלת תנועת המאבק "חופשי בארצנו" יחד עם משה רדמן, עמי דרור ורן הרנבו. מפקד מרחב ירקון תנ"צ איתן מנשה אמר אמש ל"וואלה" כי לא יאפשר למפגינים לחסום את רחוב קפלן, משום ש"סגירת ציר לא באה בחשבון, בטח לא בעת הזאת. אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו את הלוקסוס הזה של סגירת צירי תנועה בהפגנות. אנחנו במלחמה". בהקשר זה יש לציין שציר שד' שאול המלך, בו מתקיימת מחאת משפחות החטופים, חסום מדי שבת. יהיה מעניין לראות איך מתכוונת המשטרה למנוע מכ-20 אלף איש לעשות זאת בקפלן. נהיה שם כדי לדווח.