בעקבות הפחמימה המושלמת: הפטיסרי הכי טובים בתל אביב

גם בפאריז היו מתעלפים. המאפים של אלון שבו (צילום: אלון שבו)
גם בפאריז היו מתעלפים. המאפים של אלון שבו (צילום: אלון שבו)

אחרי שתל אביב סוף סוף הבינה שמאפים זה מוצר צריכה בסיסי, העיר הוצפה בשפע של פטיסרי שרק רוצים להשמין אתכם, ואנחנו לגמרי מוכנים להעמסת הקלוריות. אלו הפטיסרי (כן, זה ברבים. בדקנו) הכי טובים בתל אביב, ומה המאפה הכי מומלץ בכל אחד מהם

29 ביוני 2022

כמו כל עיר שמכבדת את עצמה ואת תושביה, תל אביב מתחילה להתהדר במגוון פטיסרי, כיאה למקום שמבין שקרואסונים, בצקים כרוכים, מאפי שמרים ומטעמים נוספים הם מוצר צריכה בסיסי. יצאנו לבדוק מי הם הפטיסרי הכי טובים בתל אביב, וחזרנו שבעים וטובי לב.

אלון שבו

כל פודי תל אביבי שמכבד את עצמו (וגם כאלה שממחוץ לה) בוודאי ביקר אצל אלון שבו. הקונדיטור נותן לנו תחושה אמיתית של פריז, ומצטיין בבצקים, עוגות וכל מאפה שהוא הגיש לחיך הישראלי. שלא לדבר על האסתטיקה ועל הטעם, שנותר מעודן, מדויק ולא חוטא במתיקות יתרה. קום איל פו.
הפייבוריט שלנו: קווין אמאן
צ׳לנוב 22, 03-673-5856

>> טופ 10 טעים: הארוחות הכי טובות שאכלנו ב-2022 (עד עכשיו)

אלכסנדר בולנז'רי

בעגה הצרפתית, בולנז'רי הוא מקום המוקדש ללחם, בעוד פטסירי למאפים – אבל אנחנו בארץ, כרגיל, מערבבים. וטוב שכך, כי אצל אלכסנדר תוכלו למצוא גם לחם מופלא וגם מאפים לא פחות טובים. אלכסנדר ברמן אופה קרואסונים מדופדפים כהלכתם, דיינישים מגולגלים ללא חת וגודיז נוספים. הכל טרי, מפתה וריחני.
הפייבוריט שלנו: קרואנט קרמל
ליליינבלום 18, 0528-445-0914

אנטיקוביץ׳ בייקרי

לאנטיקוביץ׳ יש מורשת אפייה של מאה שנה לפחות – הסבים החלו בפולין, וכיום תוכלו למצוא את מה שנותר מהמורשת (ומה שנוסף) בשוק בצלאל התל אביבי. שם תמצאו ויטרינות עמוסת מאפים, עוגות, עוגיות – והכל טעים כמו שהוא יפה ויפה כמו שהוא טעים. שילוב בין קונדיטוריה אמריקאית עכשווית לצרפתית מסורתית.
הפייבוריט שלנו: רוגעלך פטל
המכבי 2, 03-536-5876

גוגל האם אפשר להינשא למאפה? אנטיקוביץ. צילום: יח"צ
גוגל האם אפשר להינשא למאפה? אנטיקוביץ. צילום: יח"צ

מגזינו

טארט הלימון-פיסטוק והקראק פאי של מגזינו כבר הפכו לנכסי צאן ברזל בעירנו, אך מה שלא רבים יודעים זה שאם מפסיקים לרגע לזלול ולבהות בעוגות שבויטרינה – בקונדיטוריה של מגזינו יש גם מאפים שחבל על הזמן, מתוקים ומלוחים, בגדלים נדיבים ובביצוע נפלא.
הפייבוריט שלנו: קרואסון שוקולד מריר וקוקוס
מנחם בגין 21, 03-757-0535

מילק בייקרי

פנינה יפואית שמאחוריה עומדת השף קונדיטורית עדי קיהן שלמדה והתמחתה במוסדות הנחשבים ביותר בפריז. היד המיומנת והפריזאית שלה מורגשת היטב בכל מאפה, בצק מגולגל או מדופדף, ובכל זיגוג או זילוף שהוא.
הפייבוריט שלנו: מאפה ריקוטה ופרי
בית אשל 5, 052-344-4190

>> יש הרבה בים: מסעדות הדגים הטובות בתל אביב

נורדיניו

נורדיניו מביאה לנו מכל טוב הארץ והעולם. תמצאו בה מאפים אמריקאיים מושחתים, מאפים צרפתיים קלאסיים, מאפים איטלקיים אייקונים והכל ערב לחיך, אסתטי ובעל חזות שובבית ומהנה- בדיוק כמו שקינוח טוב ומאפה טוב צריכים להיות.
הפייבוריט שלנו: מאריטוצי רומאי
נחלת בנימין 27, 077-200-772

עמיתה

מיכל בוטון (בסטה) ואנה שפירו (שף קונדיטורית טאיזו לשעבר) חברו זו לזו וכעת הן עמיתות בעמיתה המופלאה. מאפייה בסלמה פינת פריז שריחה נידף עד סוף הרחוב והויטרינה בה מלאה במאפים בטעם של פעם (סברינות ורולדות) יחד עם חידושים מרעננים לקלאסיקות.
הפייבוריט שלנו: בריוש תפוז וחוויאג׳
דרך שלמה 10, 03-760-0880

לה בון פטיסרי

לה בון פטיסרי הוא פטיסרי וותיק למיטבי לכת שמציע את שלל הפטיסרי הצרפתי בביצוע נקי, חף מדוויאנים מיותרים ומדויק. תוצרתו של לה בון פטיסרי מוצעת לכם גם בבתי קפה רבים בעיר, ובמקום עצמו תוכלו למצוא כל פחמימה שנפשכם חשקה בה אי פעם.
הפייבוריט שלנו: קרואסון חמאה
בן יהודה 96, 03-579-2966

בן אפטיט. לה בון פטיסרי. צילום: עדי הס
בן אפטיט. לה בון פטיסרי. צילום: עדי הס