המאבק בהפיכה המשטרית מגיע לנתב"ג ביום שני: "זה הזמן להתנגד"

בואו נגיד שזה לא יראה ככה ביום שני. אולם הטיסות היוצאות בנתב"ג (צילום: שאטרסטוק)
בואו נגיד שזה לא יראה ככה ביום שני. אולם הטיסות היוצאות בנתב"ג (צילום: שאטרסטוק)

מובילי המאבק בהפיכה המשטרית הכריזו לפני שעה קלה על הפגנה המונית סביב נתב"ג ביום שני הקרוב, כשבכנסת יובאו להצבעה חוקי הדיקטטורה הראשונים. שקמה ברסלר: "זו תהיה פעולה מרכזית אחת מתוך סדרת פעולות התנגדות שיינקטו במהלך השבוע ושפרטים עליהן יימסרו רגע לפני הזנקה"

ההתנגדות להפיכה המשטרית נכנסת לשלב הקריטי שלה: ביום שני הקרוב תביא קואליציית העבריינים של בנימין נתניהו את חוקי הדיקטטורה הראשונים להצבעה בכנסת – החוק למינוי עבריינים והלבנת שחיתות שמסתתר תחת הכותרת "צמצום עילת הסבירות", וההתנגדות האזרחית צריכה להגיע לכל הפחות לרמת הזעם של ליל פיטורי גלנט. רגע המבחן הזה כינס לפני שעה קלה את מובילי תנועות המאבק בדיקטטורה למסיבת עיתונאים משותפת, ובה הכריזו על עליית מדרגה ל"מחאה לא אלימה אבל לא מנומסת", שתתבטא כבר ביום שני בהפגנת ענק החל מ-17:30 בנתב"ג – הפגנה שעשויה למשוך על פי ההערכות אלפים רבים של מפגינים לא מנומסים.

שתפן – משדר מיוחד

שידור חי ממסיבת העיתונאים של ראשי המחאה

Posted by ‎דמוקרטtv‎ on Tuesday, June 27, 2023

על הבמה במסיבת העיתונאים התכנסו מובילי תנועות וארגונים רבים לתמונה משותפת, ואת המיקרופון קיבלו בזה אחר זו שקמה ברסלר, משה רדמן, מורן זר קצנשטיין, ערן שוורץ ומובילי מאבק אחרים שהכריזו על החרפת המאבק בהפיכה ועל הצעדים הבאים לבלימת החקיקה. "ביום שני הקרוב, יום של הצבעות דיקטטוריות בכנסת על חוק העבריינים, קבוצת כוח קפלן תוציא הפגנה חוקית ודמוקרטית בנתב"ג", הסבירה שקמה ברסלר. "זו תהיה מחאה בלתי אלימה שתבהיר לנתניהו ולחבורת הקיצונים שהשתלטה על המדינה שתנועת המאבק לא תתן להם להרוס את ישראל. ההפגנה הגדולה בנתב"ג תהיה פעולה מרכזית אחת מתוך סדרת פעולות התנגדות שיינקטו במהלך השבוע ושפרטים עליהן יימסרו רגע לפני הזנקה".

נבדק והוכח: נתינים בדיקטטורות טסים פחות. אולם הטיסות היוצאות בנתב"ג (צילום:אלי אטיאס)
נבדק והוכח: נתינים בדיקטטורות טסים פחות. אולם הטיסות היוצאות בנתב"ג (צילום:אלי אטיאס)

>> ההפיכה המשטרית חיה ובועטת מדי יום. עכשיו היא בועטת בגלצ
>> אשמת החילונים: זה הזמן להכריז מלחמת חורמה במפלגות החרדיות

במהלך מסיבת העיתונאים הדגישו כל הנוכחים כי הם מכוונים למחאה לא אלימה, אך הבהירו כי "כח קפלן" יכול להגיע ואף יגיע במהלך השבוע הקרוב לכל מקום בכל זמן ובמספרים גדולים. ומשה רדמן, מדובריה הרהוטים ביותר של תנועת ההתנגדות ברשתות החברתיות, הוסיף כי "זהו הרגע לו חיכיתם, מאות האלפים שדגל ישראל מונח בהיכון בכניסה לבתיהם וערכי מגילת העצמאות חקוקים בליבם. זה הזמן להתנגד". לצד החקיקה, מעצרים אלימים ושרירותיים של דמויות בולטות במחאה מתדלקים בימים האחרונים את הזעם בקבוצות הווטסאפ הרבות של תנועות המחאה, ונראה כי הקריאה לפעולות מחאה דרמטיות מגיעה גם מהשטח.

כזכור, במהלך יום השיבוש הלאומי הראשון נחסם נתב"ג על ידי אלפי מוחים לקראת טיסתו של נתניהו לרומא במצור ארוך של כלי רכב, אך הם איפשרו לטסים לחו"ל לעבור כדי לצמצם פגיעה בציבור ולא ניסו לשבש את פעולתו שדה התעופה. בקבוצות ההתארגנות השקטות של "כח קפלן" הופצה אחרי מסיבת העיתונאים הודעה לפיה "אנחנו בתקופה מסוכנת: חזון המייסדים, ערכי מגילת העצמאות, ערכי השוויון והחופש – כולם בסכנה כשערכי הקיצוניות של אבי מעוז, לוין ורוטמן מאיימים להשתלט על מדינת ישראל. זה מחייב אותנו להיות לא נחמדים, לא נחמדים בכלל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה, סבב א׳ יראה כמו משחק ילדים. החוזה הופר, ואנחנו נכפה על הממשלה עצירה".

ההכרזה עוררה תגובות מיידיות במערכת הפוליטית, ושר התיירות חיים כץ קרא לסוכן הכאוס איתמר בן גביר וליועמ"שית גלי בהרב-מיארה לא לאפשר את קיומה של ההפגנה שתהיה לדבריו "צעד לא מידתי שיפגע בחופש התנועה של הציבור הישראלי ושל תיירים המגיעים לארץ". מובילי המחאה הציגו בתגובה חוות דעת משפטית שתומכת בזכותם לערוך הפגנה במקום והבהירו כי לא ייחסמו צירי חירום ולא ייפגע תפעולו השוטף של שדה התעופה, כמו גם תנועת הרכבות שתאפשר ליוצאים ובאים בשערי המדינה להגיע למחוז חפצם.
>> המלצת המערכת: אם יש לכם טיסה ביום שני – הגיעו לשדה התעופה מוקדם ככל האפשר. אם אין לכם טיסה ביום שני – בואו להפגין החל מ-17:30