אשמת החילונים: זה הזמן להכריז מלחמת חורמה במפלגות החרדיות

לא מייצג את הציבור שלו. ח"כ יצחק פינדרוס (צילום מסך: קשת 12)
לא מייצג את הציבור שלו. ח"כ יצחק פינדרוס (צילום מסך: קשת 12)

יצחק פינדרוס לא לבד. עומדים מאחוריו 40 שנה של כניעת הפוליטיקאים שבחרנו בהם לכל גחמה של המפלגות החרדיות. צריך להפריד: הציבור החרדי שבוי בידיהן והן מפקירות אותו ודנות אותו לעתיד של עוני ובורות. זאת לא אשמתם. זאת לא אשמת פינדרוס. זאת אשמתנו. וזה חייב להסתיים // טור דעה

צריך לומר את זה לפני הכל: יצחק פינדרוס לא אשם. אנחנו אשמים. אני אשם. אתם אשמים. הוא אמנם פלט בריאיון לקשת 12 כמה מדברי ההסתה הקשים ביותר שנשמעו אי פעם נגד אזרחים ישראלים מפי פוליטיקאי מכהן, אבל זאת לא אשמתו. אם רוצים לחפש אשמים, ולמה לא בעצם, אז העובדה שהאיש העלוב הזה בכלל בסטטוס שמאפשר לו לשבת בפריים טיים של הערוץ הנצפה ביותר בישראל ולקרוא ללהטב"קים "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדעא"ש, יותר מחיזבאללה, יותר מחמאס", היא אנומליה פוליטית שמתאפשרת בגללכם. בגללי. בגללנו. בגלל כל מי שקורא לעצמו חילוני או ליברל או דמוקרט, והסכים לקבל במשך ארבעה עשורים את המפלגות החרדיות כאופציה לגיטימית במדינה דמוקרטית, תוך כדי שהן אוחזות בגרונה של הדמוקרטיה בלפיתת חנק.

ניסיון ההפיכה המשטרית של קואליציית נתניהו העבריינית הסיר את המסיכות מעל פניהן של המפלגות החרדיות והן התגלו במלוא כיעורן האנטי-דמוקרטי, גזעניות ומושחתות ורוויות שנאה לציבור החופשי. דבריו של פינדרוס לא נאמרו בוואקום, אלא מתוך שיכרון כוח מצטבר של הפוליטיקה החרדית ותחושתם של חברי הכנסת והשרים החרדיים שנפלה לידיהם הזדמנות להכריע את הציבור החילוני ולרסק את הסטטוס-קוו לנצח. חשוב מאוד, על רקע כל זה, להפריד הפרדה מוחלטת וסטרילית בין הפוליטיקאים החרדים והציבור החרדי. לא רק שהם אינם מקשה אחת, אלא שנציגי החברה החרדית בכנסת פועלים נגד האינטרס של מצביעיהם ודנים אותם לעתיד של עוני ובורות, ונציגי החברה החילונית בכנסת משתפים איתם פעולה בעסקת שוחד פוליטית.

האמת היא שהציבור החרדי שבוי בידי הפוליטיקאים שלו. הוא ניזון ברובו מתקשורת חרדית שנשלטת בידי אותם פוליטיקאים. הידע של הציבור החרדי על המציאות הישראלית, על הדמוקרטיה, על כל דבר בעצם, מקביל לזה של תלמיד בית ספר יסודי. הציבור החרדי לא מבין שהתקציב שהעבירו חברי הכנסת שלו, זה שלכאורה מעביר מיליארדים רבים מכספי המסים היישר אליו, הוא למעשה גזר דין מוות על הכלכלה הישראלית. הציבור החרדי לא מבין גם שהדיל בינו ובין מדינת ישראל במתכונתו הנוכחית אינו בר קיימא במבט לעתיד. ואיך יבין? מי יסביר לו? למי יש אינטרס ליידע בכך מאות אלפי אזרחים שמנותקים מהיומיום הישראלי ונשלטים באופן כמעט מוחלט על ידי רבנים ופוליטיקאים? לא לרבנים ולפוליטיקאים שרק מרוויחים מזה. האינטרס הוא שלכם. שלי. שלנו.

במסגרת שיטת "סלאמי או צונאמי", מלווה לאחרונה ניסיון ההפיכה המשטרית לאחרונה בקמפיין תקשורתי שמטרתו להכתים את מתנגדי המשטר ב"שנאת חרדים", שהיא כמובן "שנאת יהודים", שהיא כמובן אנטישמיות. אבל הציבור הדמוקרטי-ליברלי לא שונא חרדים. פשוט לא אכפת לו מהם. לא אכפת לו שהמפלגות החרדיות לא מאפשרות לנשים להיבחר. לא אכפת לו שבני ברק נראית כמו עיירה מוכת אסון בעולם השלישי. לא אכפת לו מהשחיתות במועצות הדתיות והמקומיות. לא אכפת לו שבעוד שני עשורים יהיה בחברה הישראלית רוב יהודי שאינו יודע מילה באנגלית ולא מסוגל לחשב פעולות מתמטיות פשוטות. התוצאה של חוסר האכפתיות הזאת היא פינדרוס. עכשיו פתאום אכפת לכם?

המפלגות החרדיות הן אסונו של הציבור החרדי כשם שהן אסוננו שלנו. במשך עשורים נכנעו בשמנו הפוליטיקאים להם הצבענו לכל גחמה של דרעי וליצמן ושאר עבריינים בשטריימל. הכניעה הזאת איפשרה למנהיגי המפלגות החרדיות להמשיך ולהתעלל בציבור שלהן ולדכא כל ניסיון לשלב אותו כגורם יצרני ושוויוני בחברה הישראלית. הדבר הזה חייב להסתיים ורק אנחנו יכולים לעצור אותו.

התנהלותם של מנהיגי ש"ס ויהדות התורה בממשלה הזאת מחייבת כל מפלגה דמוקרטית-ליברלית להכריז על גט כריתות, להיגמל מהפנטזיות על קואליציה עתידית ולצאת למלחמת חורמה בעצם קיומן של המפלגות החרדיות שהכריזו על עצמן כאויבות הדמוקרטיה, ולהוביל להוצאתן מחוץ לחוק. במסגרת החוזה החדש שהחברה הישראלית חייבת לערוך ולחתום עם עצמה למען עתידה, את הציבור החרדי ייצגו פוליטיקאים חרדים שיתפקדו למפלגות דמוקרטיות (גם מפלגות "השליט היחיד" צריכות להימחק מהלקסיקון הדמוקרטי, אם כבר מדברים), והם יעשו עבודה טובה וישרה יותר כי בחירתם לכנסת תהיה תלויה בכך. ואם לא? זאת תהיה רק אשמתנו.