מכתב לבנות (וגם לבנים): תסרבו. תתנגדו. תתעדו. אסור לנו לשתוק

לא יפרידו בינינו. קבוצת הנערות מהאוטובוס באשדוד (צילום מסך: מתוך הסרטון של "בונות אלטרנטיבה")
לא יפרידו בינינו. קבוצת הנערות מהאוטובוס באשדוד (צילום מסך: מתוך הסרטון של "בונות אלטרנטיבה")

אם תשמעי שאסור לך, ואם תשמע שאסור לה, אסור לכן לשתוק. אסור לכם לעמוד מן הצד. אתן ואתם חייבים להתנגד לכל נסיון להקטין נשים. אנשים שמקטינים אחרים הם אנשים חולים. מדובר במחלה מדבקת מאוד ומסוכנת מאוד. אם תשתקי, אם תביט הצידה, זה יתפשט // טור דעה

14 באוגוסט 2023

אני כותבת לך, בת שלי יקרה וגם לך בני היקר.
אני כותבת לכן, התלמידות שלי. וגם לכם, התלמידים שלי. צריך את שניכם לזה, בנות ובנים. זה לא עניין של נשים. זו לא בעיה של נשים. זה עניין של א.נשים. זה נשמע לקוח מסרט היסטורי מלפני מאה שנה, אבל זה קורה פה בישראל ועכשיו. וזה קורה לא במקרה. וזה קורה הרבה.

את עלולה לשמוע שאסור לך.
אתה עלול לשמוע שאסור לה.
ואתם חייבים לדעת שזה לא נכון. מותר לך!
מותר לך להתלבש כרצונך.
מותר לה לשבת היכן שפנוי באוטובוס.
מותר לך לבחור במה להאמין ובמי להאמין. במיוחד בעצמך.
מותר לה לבחור מה ללמוד ובמה לעסוק.
מותר לך להיות אשת קריירה או עקרת בית או שניהם יחד.

ואם תשמעי שאסור לך, ואם תשמע שאסור לה, אסור לכן לשתוק. אסור לכם לעמוד מן הצד. אתן ואתם חייבים להתנגד לכל נסיון להקטין נשים.
גם אם זה אדם מבוגר מכם. גם אם זה הבוס, נהג האוטובוס, המפקד. אנשים שמקטינים מישהו אחר, כל מישהו אחר, הם אנשים חולים. מדובר במחלה מדבקת מאד ומסוכנת מאד. אם תשתקי, אם תביט הצידה, זה יתפשט.

המקרים המטורפים מהימים האחרונים של דחיקת נשים לספסל האחורי, תרתי משמע, עלולים מהר מאד להפוך לנורמלי של היום ואז לחוקי של מחר. זה לא קורה עכשיו במקרה. דוגמא אישית זה דבר חזק מאוד, או בהקשר הזה, חזק נורא. כי יש עכשיו דוגמא אישית חזקה של ממשלה שלא סופרת נשים. הנשים היחידות בממשלה הן הצעקניות והחנפניות (לא או. גם וגם). רק להן נתנו מקום ונתנו להן מעט מאד מקום. בספסלים האחוריים. בתפקידים הקטנים. אולי לא פלא שהן צועקות, כי מי ישמע אותן מהספסל האחורי אם לא.

לגמרי הגזמנו עם מחאת השפחות, אה? צומת נהלל, 11.3 (צילום: באדיבות בונות אלטרנטיבה)
לגמרי הגזמנו עם מחאת השפחות, אה? צומת נהלל, 11.3 (צילום: באדיבות בונות אלטרנטיבה)

כשבממשלה נשים מקבלות פירורים, נהג האוטובוס יחשוב שהן חשובות כמו פירורים. כשבממשלה מבקרים אדם שרצח כאילו היה גיבור, מעודדים אנשים לעבור על החוק ומבטיחים לגבות אותם, שותקים כששרים מקללים ולועגים לאזרחים – גם נהג האוטובוס יחשוב שמותר לו להמציא חוקים, ומותר לו להגיד לך שאת ערומה כשאת לבושה, ומותר לו לדרוש שתתחבאי מתחת למגבת, ומותר לו מה שבא לו, כי מי יגיד לו משהו?! מי?! אתן ואתם שנמצאים שם חייבים להגיד.
מותר לך להיות.
אסור לך לזרום עם זה.
זה לא בקטנה וזה לא לרגע.
תסרבו. תתנגדו. תתעדו. תשתפו.