גאווה 2019

משטרת ישראל נגד קהילת הלהט"ב?

מושפל, נרדף וחסר אונים: א.ר, שהיה במועדון הסאונה תל אביב בליל שישי האחרון מתאר בגוף ראשון את הפשיטה המשטרתית שנערכה במקום

השפלה והתנכלות. משטרת ישראל פושטת על מועדון הסאונה

צילום מסך: מתוך סרטון דוברות משטרת ישראל
השפלה והתנכלות. משטרת ישראל פושטת על מועדון הסאונה צילום מסך: מתוך סרטון דוברות משטרת ישראל

בליל שישי האחרון (הלילה שבין ה-8-7/6) ביליתי במועדון הסאונה תל אביב. המקום, בר-מועדון-ספא המיועד לקהילה הגאה, ידוע ברגישות שקיימת בו מכיוון שרבים מהמבלים בו נמצאים בארון ויודעים ששם ימצאו מרחב המאפשר אינטימיות, הכלה ודיסקרטיות ושפרטיותם תשמר (למשל, חל איסור לצלם בכל המתחם).

בשעה 4:30 לערך, בעודי מתארגן לעזיבה, נכנסו למקום במהירות קבוצה של כ-20 שוטרים, אנשי יס״מ ובלשים והורו לדי.ג׳יי לכבות את המוסיקה ולהדליק את האורות. אני ושאר המבלים במקום, רובנו עוטים לגופנו מגבת בלבד, חלק מהמבלים ערומים, התבקשנו להתאסף ברחבת הריקודים מבלי שהוסבר לנו מה פשר העניין. תיירים שהיו במקום כלל לא הבינו במה מדובר.

אף אחד מהמשטרה לא טרח להרים מיקרופון ולהסביר, בעברית או באנגלית, מה קורה שם.

השוטרים החלו לבצע חיפוש קפדני בכל המתחם. מי שביקש לצאת לא הורשה. מי שביקש לעבור לחדר אחר במתחם לא הורשה. הרגשתי מבוכה, בהלה וחוסר אונים, זה זרק אותי לתקופות חשוכות בהרבה בהיסטוריה הלהט״בית בפרט ובהיסטוריה האנושית בכלל.

לאחר מכן, הוציאו השוטרים את המבלים בזה אחר זה למתחם הלוקרים. כשהגיע תורי, ליווה אותי בלש ללוקר ודרש ממני לפתוח אותו מבלי לומר לי אם אני חשוד במשהו ומבלי להסביר לי מה קורה, וערך חיפוש בחפציי. לאחר מכן, שוחררתי ועזבתי לביתי. במהלך הפשיטה נכנס שוטר עם מצלמה וצילם את כל המתחם ואת האנשים, על אף שחלקם הגיבו במצוקה, בבהלה ובחרדה והסיטו את מבטם או ניסו לנוס משטח הפריים. מעל ל-100 מבלים שהיו במתחם באותה העת נותרו המומים.

אני מרגיש מושפל, נבוך, חסר אונים ונרדף. אני מרגיש שיכלו לעשות זאת אחרת. נכון, גם במסיבות של סטרייטים יש פשיטות, אבל חוסר הרגישות של המשטרה במקרה הזה היה משווע.

זה מריח רע. זה מריח רדיפה וזה מריח הומופוביה במסווה.

תודה על ההקשבה.