הקינוחים הכי מפתיעים בתל אביב

פנקוטה זעתר, גלידת לחם ומאפי זעפרן: התיאורים של הקינוחים הללו בתפריט גרמו לנו להרים גבה, אבל אחרי הביס הראשון הבנו שמדובר בגאונות. קבלו את הקינוחים הכי מפתיעים בעיר

הקרם דה לה קרם של הלחם והחמאה. גלידה לחם וחמאה. ארטה (צילום: יח"צ)
הקרם דה לה קרם של הלחם והחמאה. גלידה לחם וחמאה. ארטה (צילום: יח"צ)
24 ביוני 2020

פנקוטה זעתר | בר 51

בבר 51 מפליאים בקינוחים שאינם עתירי סוכר ונותרים מעודנים ואלגנטיים. כזו היא למשל פנקוטת הזעתר המוגשת במקום ומשאירה אבק לכל פנקוטה אחרת. פנקוטה קטיפית ועשירה במתיקות מתונה, ניחוח זעתר נוכח וריחני ותוספת של קרוטונים במרקם שנע בין פריך לרך ואוורירי. קינוח מיוחד שכל מרכיביו משתלבים ומתאימים זה לזה (32 ש"ח).
בר 51

פנקוטה זעתר, בר 51 (צילום: יח״צ)
פנקוטה זעתר, בר 51 (צילום: יח״צ)

מאפה הל/זעפרן | פיקה

רובנו רגילים לאכול מאפים עתירישוקולד, חמאה וקינמון אך בפיקה, המאפייה השבדית, נותנים לחיך התל אביבי הזדמנות  לטעום ממיטב המסורת השבדית עם מאפי הל וזעפרן מסורתיים. בהתחלה התבלינים הללו, שהם דומיננטיים בהחלט נראים פחות שייכים לזירת הקינוחים האהובה, אך הם מפתיעים ובהחלט לטובה. מנעד טעמים עשיר וייחודי שנע בין חריף למתוק ומשתלב נהדר בבצק השמרים שעשוי נפלא גם הוא (23 ש"ח).
פיקה

מאפי הל, פיקה (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם)
מאפי הל, פיקה (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם)

פרפה שמן זית | פרונטו

מסעדת השף של דיוויד פרנקל מציגה את שמן הזית בגרסתו המתוקה והפחות מקובלת. פרפה שמן זית משובח המוגש עם אננס צלוי, פיננסייר של אגוזי מקדמיה, אבקת פירות וליים. השימוש היצירתי בטעמי הזיתים יוצר קינוח חלומי ומתוחכם במרקם קרמי עדין (53 ש"ח).
פרונטו
להזמנת שולחן בפרונטו

פרפה שמן זית, פרונטו (צילום: יח"צ)
פרפה שמן זית, פרונטו (צילום: יח"צ)

גלידת לחם וחמאה | ארטה

לחם וחמאה! עבור רבים מאיתנו מדובר בשילוב המאכלים האהובים בכל הזמנים. איך זה משתלב בגלידה אתם שואלים? מצוין. בארטה, בית הגלידות הסיצילאנית, מפליאים בגלידת לחם-חמאה בטעם חמאתי ועשיר, פיסות לחם קטנטנות נימוחות בפנים- ואמת אחת ברורה מתמיד, אין יותר טוב מלחם וחמאה- בכל צורה ותצורה (17 ש"ח).
ארטה

בראוניז שוקולד כמון וצנוברים | ברווזי

 מדובר אחד הביסים המפתיעים של העונה. בראוניז שוקולדי מושחת במרקם פאדג'י חד פעמי וטעמים דומיננטיים של כמון פיקנטי ושל צנוברים מלוחים. בביס אחד אפשר להרגיש כמעט את כל מנעד הטעמים, ואף ביס לא דומה לקודמהו שכן בכל ביס תיחשפו לנדבך נוסף של ריבוע השוקולד השובב והמפתיע הזה. למיטיבי לסת – לא תתחרטו (20 ש"ח לשלושה ריבועי בראוניז).
הזמנת הכריכים בוולט