הקרטל מגיע לתל אביב: הכירו את בן הדוד החדש והמבטיח של התדר

שיתוף פעולה בין כנופיית גרפיטי חיפאית וקבוצת אמנים תל אביבית יצרה את קרטל תל אביב, בר-גלריה מסקרן שייפתח היום (רביעי) בכרם התימנים

עבודה של הברוקן פינגאז (צילום: יפתח יוחאי)
עבודה של הברוקן פינגאז (צילום: יפתח יוחאי)
25 במאי 2016

בשנים האחרונות תל אביב מפנימה את הקשר בין אמנות אורבנית לחיי לילה. טרנד הבר-גלריות התחיל מפתיחת הבוקסא, המשיך לכולי עלמא ועדיין מחלחל למקומות הבילוי: גלריות אורחות, תערוכות והשקות בסימן אמנותי.

רגע לפני תחילת הקיץ ועונת הפופ-אפים המאופיינת בהיפסטרים ישובים על המדרכה עם בירה מכבי, שחקן חדש בסצנה נכנס למגרש ומסתמן כמחליפו הרגוע של התדר לקיץ 2016: היום ייפתח קרטל תל אביב, אחיו הצעיר של קרטל חיפה (שכרגע נסגר). מדובר בפרי שיתוף פעולה בין כנופיית הגרפיטי החיפאית ברוקן פינגאז והאמנים התל אביבים איתמר אבן, מיכאל אלבורקרקי וניר נווה מקבוצת לס.

אחרי שהכירו דרך רוני טל, חברה משותפת והמפיקה בפועל של הקרטל, החלו שתי קבוצות האמנים לבשל את הקונספט לקרטל תל אביב: בר-גלריה מושקע בכרם התימנים שיפעל בשעות מוקדמות, בנוי כולו עבודת יד ומעוטר בעבודתיהם של הבעלים האמנים. הבחירה בכרם התימנים אינה מקרית ומהווה חלק מכריע בהשתלטות הקבוצה על האזור, לצד בית הקפה העונה גם לשם "לס" שיפתח בקרוב בקרבת הגלריה.

לפי מקורותינו הוייב המצופה הוא "חברי, צ'יל ולא מתיימר". מוזיקת הרקע תנוע על הקו האלקטרוני-היפ הופי ותכלול הופעות ותקלוטים של מיטב אמני הסצנה התל אביבית והחיפאית. בכל שבוע בחודש הפעילות של הגלריה תוצג תערוכה אחרת של אחד האמנים – ציורי קיר, ציורי קנבס, קרמיקה וכל מה שמגניב. בכל הקשור לאוכל, יהנו האורחים ממטבח שהורכב על ידי אנשי קרטל חיפה עם ספיישלים יומיים מתחלפים.

קרטל תל אביב, מל"ן 43 תל אביב, ראשון־חמישי 16:00־אחרון הלקוחות, שישי 11:00-17:00, שבת 19:00־אחרון הלקוחות.