העונה נפתחה: הראמן הכי אותנטי בעיר עושה קאמבק לשוק הכרמל

רק רוצים לשחות בזה. צילום: באדיבות מנאמי אונו
רק רוצים לשחות בזה. צילום: באדיבות מנאמי אונו

מנאמי אונו אמנם התאהבה בתל אביב כשעברה אליה מיפן לפני 15 שנה, אבל דבר אחד היה חסר לה - אוכל יפני כמו בבית. "התגעגעתי לאוכל יפני אמיתי. לא פיוז'ן כמו שעושים אותו בארץ, אלא לאוכל של אמא ושל סבתא שלי". אז היא יצרה אותו, ועכשיו גם תוכלו להשיג אותו בשוק הכרמל (לכמה ימים, ואז שוק לוינסקי, ואז העולם)

26 בספטמבר 2023

מיטבי לכת עשויים עוד לזכור את מסעדת אוקאסאן, שפעלה בשוק הכרמל ונסגרה לפני שש שנים. המסעדה נפתחה על ידי מנאמי אונו, שהגיעה לישראל מיפן לפני כחמש עשרה שנים, ונישאה לישראלי. אונו התאהבה בתל אביב, אבל דבר אחד היה חסר לה כאן – אוכל יפני של הבית. "התגעגעתי לאוכל יפני אמיתי", מסבירה אונו, "לא פיוז'ן כמו שעושים אותו בארץ, אלא לאוכל של אמא ושל סבתא שלי".

טוקיו זה כאן. הדוכן של מנאמי בקפה שפירא (צילום: קזויו שיונוירי)
טוקיו זה כאן. הדוכן של מנאמי בקפה שפירא (צילום: קזויו שיונוירי)

מסעדת אוקאסאן (אמא ביפנית) הגישה אוכל יפני מינמילסטי ואותנטי, ואף זכתה לשבחים – אבל כפי שאתם בטח כבר יודעים, להחזיק מסעדה בארצנו היא לא עסק פשוט, מה שהוביל לבסוף לסגירתה. עם זאת, לשמחת הפודיז המקומיים, אונו לא הפסיקה לבשל את האוכל היפני האוריגינלי.

כך למשל, מזה שמונה שנים שהיא מגיעה בכל יום שני לקפה שפירא, ומגישה אוכל פועלים יפני בבית הקפה השכונתי – ערב שכבר הפך למוסד בקרב מיטיבי לכת, שהקפידו לפקוד את קפה שפירא מדי שבוע ולטעום אוכל עממי לפי המסורת היפנית, ועל טהרת חומרי גלם יפניים בלבד. בתפריט, שמתחלף כל שבוע, עמלה מנאמי על סושי, ספרינג רולס, גיוזות במילויים שונים, ג'לי שזיף לקינוח ועוד מאכלים עממיים אותנטים מאיזור צפון יפן – אבל בעיקר, ראמן. המנה שכבר הפכה לקאלט גם בתל אביב.

ואמרו ראמן. צילום: באדיבות מנאמי אונו
ואמרו ראמן. צילום: באדיבות מנאמי אונו

אם אתם, במקרה, לא נמנים עם הפרלמנט הקבוע של קפה שפירא, ממש בימים אלה יש לכם הזדמנות פז לטעום את האוכל היפני של מנאמי, שעורכת פופ אפ ראמן בשוק הכרמל. בתכנית: ראמן בלבד – אחד על בסיס ציר עוף וסויה, והשני טבעוני, על בסיס מיסו.

מדובר בראמן אמיתי וביתי, ללא דוויאנים מיותרים ותוספות מצועצעות, ממש כמו שהאמא היפנית התכוונה. ציר עמוק טעמים, תוספת נחוצה של חלבון בדמותו של עוף\טופו, אטריות טריות וארוכות בעבודת יד, ירקות רבים, ביצה חצי רכה במידת עשייה מדויקת ותיבול שהופך את המנה לאחת המנחמות שאנחנו מכירים. ולא, אף פעם לא חם מדי עבור ראמן. כבר ירדנו מתחת ל-30 מעלות, לא?

פופ אפ הראמן ייתקיים ב-2/10, 3/10  ו5/10 , בקפה Blue Door (מל"ן 39 בשוק הכרמל). עלות ראמן: 55 ש"ח.