הרגעים הגדולים של אוסקר 2015

ניל פטריק האריס בתחתונים, ליידי גאגא עושה "צלילי המוזיקה", נאומים חוצבי להבות ואמה סטון מקבלת פסלון מלגו. הרגעים המצחיקים והמרגשים של טקס האוסקר ה-87

אוסקר 2015. צילום: Gettyimages
אוסקר 2015. צילום: Gettyimages
23 בפברואר 2015

ניל פטריק האריס

כרגיל, גם השנה היו בטקס לא מעט בדיחות צולעות ובחירות צפויות, אבל אין ספק שנפ"ה עשה כמיטב יכולתו כדי להקל על המכה. מספיק כריזמטי כדי שנרצה לראות ממנו כמה שיותר, מספיק חינני כדי להבהיר לנו מה דעתו על בדיחות שלא עבדו על הקהל ובהחלט מספיק חתיך בשביל לעלות לבמה בתחתונים במסגרת מחווה לסרט הזוכה, "בירדמן".

ניל פטריק האריס והחזה החלק במערב. צילום: Gettyimages
ניל פטריק האריס והחזה החלק במערב. צילום: Gettyimages

הטקס התחיל, רגע אחרי בדיחה מרירה ומוצדקת של האריס על היעדרם של שחקנים ויוצרים לא-לבנים ברשימת המועמדים השנה רשימה המועמדים ושל הטקס בכלל, בנאמבר פתיחה מרשים במיוחד שכתבו בובי לופז וקריסטין אנדרסון-לופז, כותבי השירים בסרט "לשבור את הקרח", זוכה אוסקר אשתקד. השיר, שנקרא "Moving Pictures", היה כיפי, מצחיק, מרגש ואפילו עוקצני, כשלצידו של האריס שרו גם אנה קנדריק ("אל תוך היער" ו"פיץ' פרפקט") וג'ק בלאק.

ליידי גאגא, הגרסה הנורמלית

למרבה הצער, מנחה הטקס לא ניצל יותר את הצד המוזיקלי שבו לאורך הטקס, שהיה משעמם למדי מבחינה מוזיקלית. לצד המועמדים לפרס השיר הטוב ביותר (השם הגדול מביניהם היה אדם לוין, כרגיל דרמטי מדי), הפציעה בטקס שחקנית חיזוק שמארגניו קיוו שתגרום לצעירים לצפות בטקס גם בשנה נטולת כוכבים בסדר גודל של ג'ניפר לורנס. ליידי גאגא נבחרה לבצע מחרוזת מחווה ל"צלילי המוזיקה" לרגל חגיגות ה-50 לצאתו, ועשתה זאת בצורה הסולידית ביותר שהיא יכולה. בלי ריקודים, תלבושות מוגזמות וגימיקים למיניהם, נקי ואולי אפילו קצת משעמם. תזכורת לכך שלמרות שהיא מסתירה זאת היטב בדרך כלל, מדובר בזמרת מצוינת. הפתעה לא באמת מפתיעה בסוף המחרוזת – ג'ולי אנדרוז.

ליידי גאגא באוסקר 2015. צילום: Gettyimages
ליידי גאגא באוסקר 2015. צילום: Gettyimages

Everything Is Awesome

הסבר אפשרי לאיפוק הפתאומי של ליידי גאגא: עשרה קבין של אנרגיה ירדו אל האוסקר ה-87 ואת כולם לקח הביצוע ל"Everything Is Awesome" מתוך "סרט לגו". מדובר בשיר כל כך נורא שסביר להניח שהיכנשהו בעולם מענים איתו שבויים, אבל הביצוע שלו בטקס היה מדהים ומוגזם יותר מכל מה שיכולנו לדמיין. זה כלל, בין היתר, אנימציה של זמרת אופרה מלגו, אצ טיגן ושרה שרות על במה מסתובבת שבצידה השני לונלי איילנד, להקה של רקדני ברייקדאנס לבושים כמו כוכב הסרט, סולו של וויל ארנט בתור באטמן וחלוקת פסלוני אוסקר מלגו. לפנתיאון.

קלינט איסטווד ובראדלי קופר. צילום: Gettyimages
קלינט איסטווד ובראדלי קופר. צילום: Gettyimages

 

במאי "אידה" מכניע את התזמורת

פאבל פאבליקובסקי, במאי "אידה", הוא הראשון להביא למולדתו פולין פסלון אוסקר. עובדה משמחת זו הופכת את ישראל ללוזרית הגדולה בתולדות הפרס (עשרה מועמדויות, אפס זכיות).  מה חבל שהבמאי בעל השם המפואר האריך בדבריו יתר על המידה, לדעת קברניטי הטקס, שביקשו לקטוע את נאומו בשיטה המסורתית: לעלות עליו עם המוזיקה. אך הפולני לא נכנע ושלף נשק חזק מהתזמורת: אזכור לאשתו המנוחה. בהמשך הצליחו גם במאיות הסרט הדוקומנטרי הקצר הזוכה, "Crisis Hotline: Veterans Press 1", להשתיק את המוזיקה כשאחת מהן ציינה כי הסרט מוקדש לבנה שהתאבד. גם גראהם מור, תסריטאי "משחק החיקוי", ציין כבר בתחילת נאום הזכייה שלו כי ניסה להתאבד בצעירותו. שנה עליזה במיוחד.

ג'וליאן מור מתרגשת

בכל רגע בו נחה המצלמה על פניה של ג'וליאן מור היא בדיוק השתנקה בבכי, בין אם הטריגר הוא הכרזת הזוכה בפרס הדוקו או נאום הזכייה שלה עצמה. אולי סוף סוף נפל לה האסימון כמה עצוב הסרט שהעניק לה את הפרס הזה, "עדיין אליס", המציג את התדרדרות מצבה של פרופסור לבשלנות חולת אלצהיימר. אם זה לא נורא מספיק, כפי שציינה מור בנאומה, אחד מבמאי הסרט הוא חולה ALS. ממש כמו סטיבן הוקינג, אותו גילם זוכה נוסף בטקס, אדי רדמיין, ב"התיאוריה של הכל". לא מספיק? אחד המועמדים לפרס השיר המקורי היה "I'm Not Gonna Miss You" של גלן קמפבל שהופיע בסרט הדוקומנטרי אודותיו. קמפבל לא ביצע את השיר בטקס כיוון שהוא חולה באלצהיימר. נו, אתם בוכים כבר?

שובה של אדל דזים

באוסקר הקודם העניק ג'ון טרבולטה לזמרת עדינה מנזל את השם אדל דזים, כשהזמין אותה לבצע את להיט הענק "Let It Go". הפעם הגישו השניים פרס יחד, כולל סולחה מביכה שכללה חדירה ברורה למרחב האישי של עדינה המסכנה. היא בתגובה קראה לו גלום גזינו. מה זה?! קישתא!

נאומים

זו הייתה שנה של נאומים רציניים וחשובים. ג'וליאן מור דיברה על העלאת המודעות לאלצהיימר ואדי רדמיין הקדיש את הפרס לחולי ALS ולסטיבן הוקינג ומשפחתו. התסריטאי גרהאם מור ביקש מבני נוער שמרגיש חריגים To Stay Wierd. פטרישיה ארקט ניצלה את זכייתה שלה כדי לדבר על שיוויון בשכר לנשים. זוכי פרס השיר, הראפר Common וג'ון לג'נד, לא השאירו עין יבשה בקהל עם זכייה יחידה בטקס לסרט "סלמה" (מהמקופחים הגדולים של הטקס השנה) ונאום נוקב בהתאם. והיה גם ג'יי.קיי סימונס ששלח את כולם להתקשר להורים שלהם, או אחד מארבעת תסריטאי "בירדמן" שלא שכח להודות גם לכלב שלו, לארי. במאי אותו סרט, אלחנדרו גונזלס איניאריטו, ניצל את הגיחה האחרונה לבמה כדי להביע תפילה לעליית שלטון הוגן יותר במקסיקו, ובינתיים גם ליחס הוגן כלפי המהגרים ממקסיקו. כולל ד"ש לחברים גיירמו דל טורו ואלפונסו קוארון, ברור.

אדי רדמיין, ג'וליאן מור, פטרישיה ארקט וג'יי.קיי סימונס. צילום: Getty Images
אדי רדמיין, ג'וליאן מור, פטרישיה ארקט וג'יי.קיי סימונס. צילום: Getty Images

גם זה קרה

מחווה למלון גרנד בודפשט בדמות לובי-בויז על הבמה

ריס ווית'רספון. צילום: Gettyimages
ריס ווית'רספון. צילום: Gettyimages

קריצה מהירה לוויפלאש

אדי רדמיין, אתה כה חמוד

גם אתה, מייקל קיטון

מחיאות הכפיים המוזרות של ווס אנדרסון

רגע אינטימי בין אמה סטון וג'ניפר אניסטון

צילום: Getty Images
צילום: Getty Images

ואם כבר ג'ניפר

Photo bombed by my favorite couple Jennifer and Justin #Oscars

A photo posted by Jennifer Lopez (@jlo) on

ואם כבר אמה