קוראי Time Out קבעו: לוינסקי הוא הרחוב הכי קול בתל אביב

מדד טיים אאוט העולמי, שבודק את הדופק של הערים השוות בעולם, מציב את מדרחוב לוינסקי החדש כרחוב הלוהט ביותר בעיר לשנת 2021 ובמקום ה-15 בעולם. אנחנו כבר עברנו למדרחוב נחלת בנימין החדש

שמחת חיים ואידיליה קולינרית. מדרחוב לוינסקי
שמחת חיים ואידיליה קולינרית. מדרחוב לוינסקי

זוכרים שביקשנו מכם להשיב על שאלון מדד טיים אאוט העולמי? ובכן, התוצאות הראשוניות כבר זורמות אל מערכות טיים אאוט ברחבי הגלובוס, והפעם, לכבוד שנת הקורונה שהשאירה אותנו קרוב לבית, מתחילים ברשימה מעניינת במיוחד שיורדת אל רזולוציית הרחוב: רשימת 30 הרחובות המגניבים ביותר בעולם. קבלו ללא שיהוי את הנציג התל אביבי ברשימה: מדרחוב לוינסקי.

אחי, תביא נטעם איזה משהו. מעדניה בשוק לוינסקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
אחי, תביא נטעם איזה משהו. מעדניה בשוק לוינסקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

במקום ה-15, הכי טוב באמצע, התברג שוק לוינסקי והמדרחוב החדש שהוכרז בו והפך אותו בימי שישי למסיבה אחת גדולה שמלאה באוכל מצוין ודרינקים כיפיים. התל אביבים לא נותרו אדישים מול החידוש המרנין ובחרו בו בהמוניהם ובצדק: מעט מאוד רחובות בעיר מגלמים כיום את התל אביביות כפי שהיינו רוצים לדמיין אותה כפי שעושה זאת לוינסקי.

ביר בזאר לוינסקי (צילום: אפיק גבאי)
ביר בזאר לוינסקי (צילום: אפיק גבאי)

מהפשטות של טוני ואסתר, דרך המצוינות של אוזריה, הכיף של דלידה, הלהטוטים של OPA, הלילה של ג'ונז מבית מלגו ומלבר והקרחנה במונדו 2000, המבחר המסחרר במעדניות של יום טוב וחיים רפאל, הבורקסים, האוכל הפרסי והווייב הבלקני, הכל בחלק הרחוב הזה של לוינסקי יושב בול על שמחת החיים התל אביבית, בלי הפוזה המתיימרת של רחובות פופולריים אחרים בעיר ובלי האשליה שאנחנו ניו יורק או ברלין. לקח לתל אביב המון שנים לגלות את לוינסקי, אבל השנה היא נפלה בזרועותיו כאילו לא היה שם תמיד.

שמחת חיים בצלחת. אוזריה (צילום: אילן ספירא)
שמחת חיים בצלחת. אוזריה (צילום: אילן ספירא)

בין ההפתעות הנוספות ברשימת 30 הרחובות הלוהטים בעולם אפשר למצוא את שדרות סאנסט באל.איי, פסאז' סן חואן בברצלונה, הסאות' בנק בלונדון, השדרה ה-30 בניו יורק ומריאנן שטראסה הברלינאי. הרשימה המתורגמת המלאה, על שלל המלצותיה, תתפרסם בהמשך השבוע באתר טיים אאוט.