יאללה סעי כבר: הרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול אחרי פסח

הו-הא, מי זה בא? הלוואי שהקו האדום של הרכבת הקלה (צילום: ShU Studio/שאטרסטוק)
הו-הא, מי זה בא? הלוואי שהקו האדום של הרכבת הקלה (צילום: ShU Studio/שאטרסטוק)

אחרי שלל תקלות ודחיות, מסתמן כי הקו האדום של הרכבת הקלה יוכל להתחיל לפעול בתחילת אפריל הקרוב. חשש מעומסים כבדים שישבשו את השקתו בימי נסיעתו הראשונים עשוי לדחות את פתיחתו לאחרי חג הפסח. כמה אפשר לחכות

אחרי אינספור דחיות, תקלות ותאריכים חדשים, אפשר להכריז בזהירות המתבקשת ובידיעה שהכל עוד עשוי להשתבש: הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להתחיל את פעולתו מיד אחרי חג הפסח. על פי דיווח ב-ynet, אתמול החל השלב האחרון בבדיקות של חברת נת"ע לפני העברת המערכת בעוד כחודש ל"תבל מטרו", חברת הבת של אגד שתפעיל את הקו לאחר פתיחתו.

>> המהפך של תל אביב: מתחילים לתעדף בני אדם על פני מכוניות
>> ברוכים הבאים לתחנת אלנבי. הרכבת תצא בעוד שנה

לפי גורמים בנת"ע, התקלות שגרמו לעיכוב בפתיחת הקו באו על פתרונן, וכעת תצטרך לפעול הרכבת הקלה ללא תקלות מהותיות במשך 75 ימים לפני שהמפעילה תוכל להגיש למשרד התחבורה בקשת אישור להפעלת הקו האדום. לוח הזמנים הזה מביא אותנו כל הדרך לתחילת אפריל, אך נראה כי בפועל תחל הרכבת הקלה לסוע רק אחרי חג הפסח, כדי למנוע עומסים כבדים בימיו הראשונים של הפעלת הקו שעשויים לשבש את השקתו.

כזכור, מדובר בדחייה המי-יודע-כמה של נסיעת הבכורה בקו האדום, כשלאחרונה נדחתה פתיחתו מנובמבר 2022 בעקבות תקלה של בלימות פתע, והצפי היה שפתרונה ידחה את פתיחת השירות בחודשים רבים. הקו האדום מוגדר כעמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, והוא יעבור באזורים העמוסים ביותר בעיר ובקרבתה וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר (כ-70 מיליון בשנה) ביחס לקווים העתידיים שיוקמו.

הרכבת הקלה בקו זה תצא מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, תמשיך בתל אביב-יפו ותסיים בבת ים. היא תעבור ב-12 תחנות, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע (רשימת התחנות בעיר: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת).  החזיקו אצבעות.