כל שש דקות: הרכבת הקלה מגבירה תדירות בתל אביב החל מהיום

עוד רכבות ועוד רכבות. הרכבת הקלה (צילום: Teo K/שאטרסטוק)
עוד רכבות ועוד רכבות. הרכבת הקלה (צילום: Teo K/שאטרסטוק)

קצת חדשות טובות לא יזיקו לרכבת הקלה: תדירות הרכבות בקו האדום תתוגבר מיידית (כל 6 דקות בקו R1, כל 10 דקות בקו R3), לאחר שבשבועות האחרונים הורגש לראשונה עומס של ממש במקטע התת קרקעי של תל אביב בשעות השיא. ומה עם הבג"ץ להפעלתה בשבת?

אחרי פתיחה מקרטעת, תקלות אינספור ומלחמה אחת ששיבשה את כל התכנונים המקודמים והובילה לירידה דרמטית במספר הנוסעים, לא יזיקו לרכבת הקלה קצת חדשות טובות, אז הנה הן מגיעות הבוקר בדמות בשורה על תגבור התדירות בשני המסלולים של הקו האדום.

>> בג"ץ הרכבת הקלה: השופטים התפלצו מהחלטורה של מירי רגב

על פי הודעת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, יתוגבר משמעותית מערך הרכבות בקו החל מהיום (חמישי, 7.3) כך שקו R1 הנוסע בין התחנה המרכזית בפתח תקווה לתחנת הקוממיות בבת ים יעבור בתדירות ממוצעת של כ-6 דקות לאורך היום כולו, בעוד קו R3 המחבר בין תחנת אליפלט בפארק המסילה לתחנת קריית אריה בפתח תקווה יתוגבר ויעבור מדי 10 דקות.

חיוכים של ממשלת מחדל. השקת הרכבת הקלה, אוגוסט 2023 (צילום: אמיר כהן/AFP/גטי אימג'ס)
חיוכים של ממשלת מחדל. השקת הרכבת הקלה, אוגוסט 2023 (צילום: אמיר כהן/AFP/גטי אימג'ס)

בנוסף, מעדכנת תבל את לוחות זמני הנסיעות בשישי ובמוצ"ש בהתאם לשינויים בלוח זמני כניסת ויציאת השבת, כך שהרכבת האחרונה בשישי והרכבת הראשונה במוצ"ש יצאו מאוחר יותר. כזכור, שרת התחבורה מירי רגב בחרה שלא להפעיל את סמכותה ולאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בשבת, ובבג"ץ תלויה עדיין עתירתם בנושא של ראובן לדיאנסקי ואברהם פורז מרשימת "חי – חילונים ירוקים" במועצת עיריית ת"א-יפו, הדורשים את הפעלתה גם בסופי השבוע.

כזכור, במהלך הדיון בבג"ץ נדהמו השופטים לגלות כי לא התקיים כל הליך של החלטה מסודרת בנושא ונזפו במשרד התחבורה. רגב ואנשי משרדה יאלצו להגיש החלטה כתובה ומנומקת שמידת סבירותה תוכל להיבחן בידי שופטי בג"ץ. אי הפעלתה של הרכבת הקלה בשבת, בניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי והכלכלי של הפרויקט, הוכחה לאחרונה שוב כהחלטה בלתי סבירה ביום השבתון של הבחירות המקומיות, כשכל הרכבות בקו נהנות מתפוסה חסרת תקדים.

נפלתם על הקו הלא נכון. מפגינים בטקס השקת הרכבת הקלה בפתח תקווה, 17.8 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
נפלתם על הקו הלא נכון. מפגינים בטקס השקת הרכבת הקלה בפתח תקווה, 17.8 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

החודשים הראשונים להפעלת הקו האדום התאפיינו בתפוסה נמוכה בהרבה מהתחזיות, כשעם פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר ספגו ממוצעי הנסיעות קריסה נוספת. בשבועות האחרונים מסתמנת התאוששות ומספרי הנוסעים מתחילים להתקרב לאלה של טרום המלחמה, כשבשעות השיא מורגש לראשונה עומס בקרונות, בעיקר במקטע התת קרקעי שבין תחנת אליפלט לתחנת ארלוזרוב בתל אביב.