מתקפת הרעלות של חתולי רחוב בתל אביב – מי עומד מאחוריה?

מתקפת הרעלות של בעלי חיים, רובם המוחלט חתולי רחוב, פוקדת לאחרונה גינות בכמה שכונות בתל אביב. כך תוכלו לזהות את הרעל ולמזער את כמות הנפגעים 

השלט שנתלה בשלומציון המלכה כאזהרה לרעל שפוזר
השלט שנתלה בשלומציון המלכה כאזהרה לרעל שפוזר
27 בדצמבר 2018

 

11 חתולים וכלב אחד הורעלו למוות בחודש וחצי האחרונים בתל אביב. הנתון הזה מגיע מ"מיזם 100", גוף אזרחי־עצמאי שפועל נגד התעללות בבעלי חיים. הגוף הוקם על ידי שוטרים מתנדבים ונועד לייצר גשר בין הציבור והמשטרה כדי למנוע מקרי הרעלה והתעללות בכל הארץ.

>> כך תרגיעו את חיות המחמד שמפחדות מהברקים והרעמים בחורף 

"בתחילת חודש דצמבר קיבלנו פנייה בנושא הרעלה בתל אביב מתושבת רחוב שלומציון המלכה", מספר שלומי צ'צ'קס (30), מייסד המיזם. "היא התלוננה גם במשטרה וגם בעירייה על כך שבעקבות ההרעלה מתו שלושה חתולים, אבל התלונה לא הועילה. אחרי שהיא הגיעה אלינו, התחלנו מיד טיפול מקיף – במישור אחד לפענח מול מפקדי המשטרה בשטח ובמישור השני ליצור הרתעה ומניעה. כשהתחילו להתקבל דיווחים נוספים הבנו שלא מדובר במקרה נקודתי, אלא משהו שקורה בכל העיר; בין היתר בגינת הכלבים ברחוב טבריה ובשכונות הדר יוסף, רמת אביב ונווה שרת".

כך נראה הרעל (צילום: לילך פרץ)
כך נראה הרעל (צילום: לילך פרץ)

אותה מודיעה שפנתה לשלומי ולחבריו הפכה לימים למרכזת התלונות של המיזם בתל אביב. "זה התגלגל כמו כדור שלג. הרעילו ברחוב שלי שלוש חתולות וראיתי צורך אישי לטפל בזה", אומרת אופיר נועה פרוביזור (35). "אחת מהן הייתה חתולה שהתאהבה בי והייתה מחכה לי ליד הדלת בכל פעם שהייתי חוזרת הביתה. היה לי ברור שהיא לא הולכת לשום מקום. ברגע שהיא נעלמה הבנתי שמשהו קרה וכששמתי לב שעוד חתולים נעלמו כבר הייתי בטוחה".

תחילה לא נותר לפרוביזור דבר אלא לשער השערות, אבל אז היא נתקלה בראיה חותכת. "נחשפתי לשלט שנתלה על עץ סמוך לאחד הבניינים ברחוב ועליו נכתב: 'בעלים כלבים היזהרו, פוזר רעל'. המרעיל אוהב כלבים ושונא חתולים. איך אני יודעת? זה אזור שהחתולה והחברים שלה היו נמצאים בו הרבה ובעצמי שמעתי כמה מיושבי הבניין מתלוננים על זה". לאחר מכן פנתה גם לעירייה וגם למשטרה. היא מספרת כי בשני המוסדות לא התייחסו לכך ברצינות. "כשהכרתי את שלומי, הכל השתנה. מדובר באנשים שעובדים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, אז זה הרבה יותר קל. כרגע אני בקשר עם שוטרים ואלה דברים שלא דמיינתי שיקרו. לנו, האזרחים, יש אחריות. אי אפשר פשוט להתלונן ולהיעלם".

"הרעל נראה כמו אבקה לבנה שמפוזרת על הרצפה", מתאר צ'צ'קס. "כאמור, רתמנו טיפול משותף חוצה תחנות במחוז תל אביב ומתבצעות בדיקות מצלמה, נאסף מידע מודיעיני ויש ניסיון לאתר עדי ראייה". לפניות למיזם 100, חפשו אותם או בפייסבוק או במייל 4mezam100@gmail.com.