ירושלים: הושחתו פניה של רקדנית בשלטים למופע החדש של להקת ורטיגו

רוססו בספריי פניה של רקדנית שהופיעה בשלט המקדם הופעה של להקת המחול ורטיגו, כשנה לאחר מקרה דומה שחוותה הלהקה בעיר

שלטי ורטיגו גלובל מושחתים בכניסה לירושלים. צילום: אלעד בהט
שלטי ורטיגו גלובל מושחתים בכניסה לירושלים. צילום: אלעד בהט
1 בפברואר 2015

השחתת השלטים בירושלים לא מראה סימני מנוחה. רגע לפני בכורת המופע החדש של להקת המחול ורטיגו, "ורטיגו GLOBAL", שעתידה להתקיים בעיר, הושחתו שלטי פרסום של המופע מגינות סחרוב ועד גשר המיתרים. במסגרת ההשחתה, רוססו בספריי שחור פניה של רקדנית המופיעה בין יתר הרקדנים (שפניהם, כמובן, לא רוססו). זוהי אינה הפעם הראשונה בה להקת ורטיגו, אשר בסיסה בירושלים, חווה השחתה של שלטים מטעמה ברחבי העיר. לפני כשנה, רוססו שלטי המופע "רשימו" של הלהקה, בהם הופיעה אישה לבושה בגופיה.

"להקת המחול ורטיגו פועלת בעיר ירושלים למעלה מעשרים שנה. אנו מצרים מאד על התופעה שהתגלתה לעינינו בסוף השבוע האחרון – בה הושחתו שלטי החוצות של המופע החדש של הלהקה אשר יעלה בשבוע הבא בבכורה ירושלמית", מסר עדי שעל, מנכ"ל להקת המחול ורטיגו. "דווקא במופע העוסק בקשר בין חברה, סביבה ואמנות ורוח האדם, אנו נתקלים במעשה מביש שכזה השולח מסר של חוסר סובלנות. עצוב לנו מאד שדווקא בירושלים בוצע מעשה כזה, על ידי מיעוט שאינו יכול להכיל את הרבגוניות של העיר. להקת המחול ורטיגו עושה ותעשה רבות להנגשת המחול לכל דורש, דבר הבא לידי ביטוי בשיעורים וסדנאות מיוחדות לכלל אוכלוסיות העיר  דרך שילוב עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, הופעות בפני בני נוער וכלה בהנגשת המופעים במרחב הציבורי. דו שיח תרבותי הוא משהו שאנו דוגלים בו ותמיד נשמח להדברות אמיתית גם במקומות בהם לא תמיד קיימת הסכמה. אני מזמין את הקהל שוחר התרבות בעיר ובכלל לבוא לבכורה של המופע 'ורטיגו GLOBAL' ביום חמישי הבא, ולהנות מערב של מחול תרבותי בינלאומי במיטבו".

בשנים האחרונות חלה עליה בדיווחים על השחתות שלטים ונדליסטיות בעלות רקע דתי ברחבי ירושלים ואף מחוצה לה. באוקטובר האחרון, עלה קמפיין של התנועה הירושלמית, שבין מטרותיה הגנה על ריבוי הדעות בעיר. במסגרת הקמפיין, שקרא לצאת נגד הדרת נשים בירושלים, נתלו תמונות נשים חפות מפרובוקציה, ומעליהן הכתובת "ירושלמיות – נעים להכיר", על גבי אוטובוסים בעיר. בתוך פחות משבוע, כרבע מן השלטים הללו הושחתו כליל.