השפגאט נפתח מחדש כבר ובית קפה סטרייט פרנדלי

אחרי שלוש שנים החליטו אנשי השפגאט לשפץ את המקום, להקדים את שעות הפעילות ולפנות לקהל רחב יותר: "לא נראה לנו שיש צורך במקום שיהיה מוגדר רק לגייז"

השפגאט. צילום: בן קלמר
השפגאט. צילום: בן קלמר
6 בנובמבר 2014

בר הגייז האלטרנטיבי שפגאט עבר שיפוץ ושינוי קונספטואלי, וכעת הוא נפתח מהבוקר עד הלילה, וכבר ממש לא פונה רק לגייז. אל השותפים הקיימים (אמרי קלמן, רן לבל ויעל גל, כולם דמויות מוכרות ופעלתניות בחיי הלילה הגאים) הצטרף, על תקן הצלע הסטרייטית, איל אלגבי, שניהל מסעדות וברים רבים בשנים האחרונות.

את השינוי הם מסבירים כדבר מתבקש. "השפגאט קיים כבר שלוש שנים, ובין כה היה צריך לשפץ, אז החלטנו קצת לפתוח את התחום ולפנות לעוד קהל", מסביר קלמן. חלון הראווה שהציג עבודות אמנות מתחלפות והדלתות המכוסות פרווה ורודה הפכו לדלתות שקופות ופתוחות אל הרחוב, כך שהחלל איבד מהשיק האפלולי מחתרתי והפך להיות מזמין ונעים. "התבגרנו קצת", אומרים השותפים, "לא נראה לנו שיש צורך במקום שיהיה מוגדר רק לגייז, וגם אין סיבה שכל יום הפיק יגיע באחת בלילה. עכשיו אפשר להתחיל מוקדם יותר ורגוע יותר".

במהדורתו החדשה, המקום נפתח כל יום בעשר בבוקר ועובד רצוף עד השעות הקטנות של הלילה. תפריט האוכל מצומצם, לפחות בינתיים, ומציע כריכים וטוסטים. "אנחנו לא בדיוק בית קפה", ממהר אלגבי להבהיר את התמונה, "אלא יותר בר שפתוח מהבוקר. אנחנו מפנקים כאן בצ'ייסרים בצהריים, לא בעוגיות". עד השעה 19:00 אפשר ליהנות מתפריט אלכוהול מוזל ואטרקטיבי ומחלל עבודה נוח באזור דל יחסית בבתי קפה. בחלל העליון, בגלריה המשקיפה על הנעשה, יקימו את שפגאט סטור, חנות שתארח מעצבים צעירים, מותגים קריאטיביים ואמנים אשר יתחלפו כל שבועיים. החנות של מותג התיקים SackPack תתארח בחנות עד ה-15.11.

לבר השפגאט