השפית ננסי סילברטון ביטלה את המשך השתתפותה באירועי Round Tables. הייתה אמורה להגיש ארוחות עד סוף השבוע בקפה איטליה

לאחר ארוחה אחת, הוחלט להפסיק את שיתוף הפעולה עם סילברטון בקפה איטליה. הסיבה: אי היכולת של המטבח לעמוד בעומס. יתר האירועים מתקיימים כמתוכנן

11 בנובמבר 2015

אחת מגולות הכותרת של אירועי Round Tables by American Express שמתקיימים בימים אלה בתל אביב ושבמסגרתם הגיעו לארץ שפים מעוטרים ומוערכים מכל העולם, אמור היה להיות האירוח של מלכת הבצקים והפסטות, השפית ננסי סילברטון ממסעדת "אוסטריה מוצה" בלוס אנג'לס, במסעדת קפה איטליה של האחים ירזין.

קפה איטליה
קפה איטליה

ארוחת הערב הראשונה במסגרת הפרויקט נערכה אתמול (שני). אולם היום נשלחה מטעם הפרויקט הודעה מפתיעה למשתתפים בארוחות הבאות, שהיו אמורות להתקיים מדי ערב עד מוצ"ש (14.11): "אנו נאלצים להודיע על ביטול הזמנתך לאירוע במסעדת קפה איטליה במסגרת אירועי Round Tables by American Express. אנו מודעים לאי הנעימות הכרוכה בביטול ההזמנה, ומתנצלים על כך מעומק ליבנו. הביטול נעשה מסיבות אישיות של חלק מהגורמים שהשתתפו בפרויקט מורכב זה".

ננסי סילברסטון. צילום: יח"צ
ננסי סילברסטון. צילום: יח"צ

אולם הצצה לעמוד הפייסבוק של קפה איטליה יכולה לספר קצת יותר על האירועים שהביאו לביטול ושבעקבותיהם החליטו הצדדים להיפרד. המשתתפים בארוחה סיפרו כי מטבח המסעדה לא עמד בעומס, סועדים חיכו שעות לאוכל, ויצאו רעבים ומאוכזבים. כך תיארה אחת המשתתפות את החוויה בעמוד הפייסבוק של קפה איטליה: "הגענו ב 19:30, קיבלנו ראשונות צנועות, ואז המתנו (אנחנו וכל הסובבים אותנו) כדי לקבל את מנת הבייניים של פסטה. מעל לשעה וחצי המתנה שבה לא יצאה שום מנה לאף שולחן, בלי אף מנהל שבא בצורה יזומה להתנצל, עם הבטחות חוזרות ונשנות ש״עוד עשר דק זה יוצא״, מלצרים נואשים, מנהל שלאחר תלונות הגיע להסביר ש'המטבח קרס' ולא הצליח להתגבר על השינוי במנות השף החדשות. לאחר שעתיים יצאנו משם, רעבים ומיואשים ויותר מכל מאוכזבים קשות". תיאור זה לווה בתגובות של משתתפים נוספים באותה ארוחה אשר חיזקו את דבריה.

יורם ירזין מאשר את הפרטים: "החלטנו לבטל את המשך האירועים עם סילברטון מכיוון שראינו שהדברים לא עובדים כמו שצריך. המנות לא יצאו ברמה גבוהה ומקצועית, כמו שאנחנו רוצים ורגילים, ולא ניתן היה היה לשנות או לשפר את זה. לקפה איטליה יש מוניטין טוב שנצבר במשך שנים ולא רצינו לפגוע בו".

מפרויקט ראונד טייבלס נמסר: "העיר תל אביב מארחת מזה שבועיים חגיגה קולינירית יוצאת דופן, בה טובי השפים מהעולם מבשלים לצד השפים במסעדות המובילות של תל אביב. מדובר בפרויקט חסר תקדים בהיקפו ובמורכבותו, בו לוקחים חלק למעלה מ־10,000 אנשי צוות וסועדים והזוכה לשבחים רבים.

לצערנו הרב, תופסק מהערב הפעילות במסעדת קפה איטליה, שאירחה את אוסטריה מוצה מלוס אנג'לס. הדבר נעשה מסיבות אישיות של חלק מהגורמים שלקחו חלק בפרויקט מורכב זה. הודעת ביטול נמסרה ללקוחות שרכשו כרטיסים, אלו יזכו במלוא הפיצוי הכספי".

כאמור, יתר אירועי Round Tables יתקיימו כמתוכנן. עד מוצ"ש יתארחו השף אלן דבהיבה ממסעדת טרגלוז בברצלונה ביפו תל אביב, והשף סטיבי פארל ממסעדת קראפט לונדון יתארח בקופי בר. בשבוע הבא (16־21 בנובמבר) יתארחו השף קוסטס ספיליאדיס ממסעדת מילוס הניו יורקית בקלואליס, רון בלאו מרון גסטרו בר באמסטרדם יתארח בפאסטל, סוניה ופיטר פריזמר מ־Fruhsammers יתארחו בהרבט סמואל וויוואק סינג'ה וראג'ו רמאצ'נדראן מסינמון קיטצ'ן הלונדונית יתארחו בטאיזו.