דיווח: התחנה המרכזית לא תפונה לפני 2035. ותודה למירי רגב

המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)
המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)

המחדל נמשך: על פי דיווח ב"גלובס", מירי רגב ממשיכה לעכב את תוכנית הפינוי של התחנה המרכזית וכעת נראה שלא רק השלב הראשון בפינויה לא יתרחש ב-2024, וכי הפינוי כולו צפוי להידחות עד להקמת טרמינל התחב"צ החדש בצומת חולון בעוד יותר מעשור. בינתיים כולם ימשיכו לסבול - חוץ מהחברים של מירי

לתושבי תל אביב יש הרבה למי להודות על המפגע הסביבתי החמור והפצע העירוני המכוער שנקרא בטעות "התחנה המרכזית החדשה". הם יכולים להודות לכל מתכנניה ומקימיה, הם יכולים להודות לרון חולדאי, מרב מיכאלי ותמר זנדברג שהיססו וזגזגו בכל הקשור להפעלת סמכותם בדרך להעברת תנועת האוטובוסים מהתחנה לטרמינלים זמניים חלופיים ולסגירתה, אבל מעל כולם הם צריכים להודות למירי רגב, השרה לייצור כאוס תחבורתי, שבזכותה כולנו הולכים להיתקע עם הזוועה הזאת עד שנת 2035.

לא תפונה בעתיד הנראה לעין. התחנה המרכזית (צילום: שאטרסטוק)
לא תפונה בעתיד הנראה לעין. התחנה המרכזית (צילום: שאטרסטוק)

על פי הידיעה שפרסם אמש אסף זגריזק ב"גלובס", משרד התחבורה מעכב את התוכנית להקמת טרמינל זמני לקראת פינוי התחנה המרכזית בתל אביב, טרמינל שאמור היה לקום במתחם בית פנורמה שעל גבול השכונות קריית שלום ונווה עופר, והסיבה לעיכוב היא לחצים המופעלים מירי רגב מצד תושבי האזור אליו אמורה לעבור חלק מתנועת האוטובוסים שיתפנו מהתחנה המרכזית. כזכור, בחודש מרץ 2023 התבשרנו כי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מנצל את סמכותו כדי למנוע את הכנסת הפתרון הזמני לחוק ההסדרים, בשירותם של פעילי ליכוד וימין קיצוני מהשכונות הסמוכות.

משבשים תחבורה. מירי רגב ואמיר אוחנה משיקים את קמפיין הליכוד בתל אביב, 2015 (צילום: יחסי ציבור)
משבשים תחבורה. מירי רגב ואמיר אוחנה משיקים את קמפיין הליכוד בתל אביב, 2015 (צילום: יחסי ציבור)

המסוף הזמני במתחם פנורמה היא אמור לקלוט בין שליש לחצי מתנועת האוטובוסים בתחנה המרכזית, ומשרד התחבורה כבר חתם על תוכנית פינוי רב-שלבית שחלקה הראשון אמור היה להתרחש ב-2024 ולהביא לפינוי התחנה עד 2027. זה כנראה כבר לא יקרה: פינויה המוחלט של התחנה בתוך ארבע שנים היה אמור להתבצע באמצעות הוועדה לתשתיות הלאומיות, אולם במשרד התחבורה מעכבים – כנראה בכוונה – את הגשת התוכניות הביצועיות והמסמכים שאמורים לסלול את הדרך לאישור ההחלטה.

הכאוס הנוכחי במשרד התחבורה הוא כנראה משנה סדורה של מירי רגב לפגיעה בתחבורה הציבורית ותעדוף כלי רכב פרטיים, בניגוד לתפיסה של כל מומחי התחבורה האפשריים, ואף בניגוד לעמדת גורמי המקצוע במשרד, לפיהם קידום מסוף פנורמה הוא הפתרון היחיד בטווח המיידי לפינוי המפגע המחריד. עצירתו של פרויקט מסוף פנורמה תוביל לכך שהתחנה המרכזית תישאר במקומה עד להקמת טרמינל התחב"צ החדש בצומת חולון, דבר שצפוי להתרחש ככל המוקדם בשנת 2035. וכך, תודות לנבחרי הציבור שלנו לדורותיהם, המחדל נמשך. עוד מחדל.