התערבבנו, שתינו ויצרנו: מערכת טיים אאוט הרימה בירושלים

טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור
טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור

כתבי Time Out תל אביב החתימו דרכון ויצאו ליום כיף מפתיע בעיר הבירה. היו שם בירות מפתיעות, אוכל מעולה ושוקולדים בייצור עצמי ואווירה של מתנה. ירושלים, תביאי כיף

>> גילוי נאות: הכותבים היו אורחי BUYME בירושלים

ביום חורפי במיוחד, רגע לפני הגל האחרון והמי יודע כמה, יצאנו חברי מערכת טיים אאוט ליום כיף בירושלים. BUYME נתנו לנו סיבה מספיק טובה עם המתנה המסקרנת הזאת – BUYME YERUSHALMI שעושה בשבילך את העבודה ומרכזת במקום אחד את כל העסקים הכי שווים בעיר בהם אפשר לממש את המתנה. והמגוון מסעיר: מסעדות, חנויות אופנה, חוויות קולינריות ותרבותיות, סדנאות ועוד. את המתנות של BUYME אנחנו מכירים, מתנות וחוויות במגוון תחומים שאפשר להעניק לאהובים שלנו, אבל את המתנה הספציפית הזו לא (והאמת שגם את ירושלים לא מספיק). מדובר במיזם שהוקם בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים על מנת לחזק את הכלכלה המקומית. 

בקיצור, האתגר היה – לקבל מתנה וליהנות ממנה, ועל הדרך לתמוך בעסקים המקומיים בעיר. ככה  זה שכולם מנצחים. מה נגיד לכם, החיים שלנו קשים. אפילו קשים מאוד. 

טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור
טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור

1. שתינו בירה ולא התביישנו 

"אל מרכז הבירה הירושלמי 'בירתנו' הגעתי מעט סקפטי", כותב עומרי פיינשטיין, "אחרי שנים של ניסיונות לרכוש את הטעם השלמתי עם העובדה שאינני חובב בירה בכלל, כך שלא ציפיתי להנות יותר מדי בחוויה שסובבת סביב המשקה המריר הזה. ובכן, שמח לדווח שציפיותיי לא התממשו. 

כשהגענו קיבל את פנינו ליאון הבעלים של המקום, וערך לנו סיבוב קצר במקום החמים והנעים. מיד לאחר מכן החל ליאון לגולל את סיפורה של הבירה. מתאר לעצמי שליאון סיפר את אותם סיפורים מאות פעמים בעבר, אבל כל מילה שלו נאמרה בכזו תשוקה שזה הרגיש כמו הפעם הראשונה. 

הוא סיפר על ההיסטוריה, על תהליכי הייצור וגם על המרכיבים השונים, תוך שהוא מאפשר לנו להריח ולטעום אותם. לצד הסיפורים הוגשו לנו כוסות של בירות מגוונות – בהירות, כהות, פשוטות, מפונפנות, סטנדרטיות ונועזות. טעמתי לראשונה בחיי בירה חמוצה, בירה בטעם בלאדי מרי ובירה היסטרית באופן מפתיע בטעם של חמוצים ושמיר – שלא עמדתי בפיתוי וקניתי כמה בקבוקים ממנה. 

מ״בירתנו״ יצאנו מרוצים, מלומדים וקצת שיכורים. ומעל הכל – שונא הבירה שאני, יצא עם אהבה חדשה".

טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור
טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור

2. לא הפסקנו לנגב מהמטבוחה של אבי לוי

"התחנה השנייה שלנו", כותבת הדר חזן, "היא מסעדת המוציא המקומית שמחזירה את האמון בחוויה קולינרית לא יומרנית. היא מעוטרת במתכונים שנרשמו על הקירות שלה והבחירה העיצובית הזו משקפת את הלך הרוח. אין אותיות קטנות, המלצרים לא שואלים אם הייתם פה כבר או אם אתם מכירים את הקונספט, התפריט המרוקאי מדבר בעד עצמו ואף מציין על המנות איזו מהן צמחוניות וגם אילו טבעוניות!

האווירה במסעדה משפחתית ולא מתאמצת, המוזיקה החזקה וההמולה מהמטבח החצי פתוח משחקים תפקיד גדול, אבל הוא לא מתוסרט ומתוזמר בשביל סטוריז לאינסטגרם.

המוציא מציעה תפריט לא מתחכם עם מנות גדולות. בלטו לטובה השופלור, כרובית מטוגנת במרקם מושלם, קוארה דל חוט, קציצות דגים חריפות והטאבולה. אך גולת הכותרת היא מעורב המוציא, יצירת מופת של חלקי פנים שהייתה שוברת גם את סימה מ"בואו לאכול איתי". זה מגיע בצלחת מחוץ ומלווה בפלפלים על הגריל שמחמיאים לו, עם תיבול עדין ואלגנטי שנותן כבוד לבשר האיכותי – שקדי עגל, שפונדרה, פרגית וטחולים.

עוד ראויה לציון המטבוחה, אחד המאכלים שאנשים רגילים לנוסח שעליו הם גדלו. מה אתם יודעים – מתברר שירושלמים לא מפחדים מחריף! ביקשנו עוד ממנה פעמיים והיופי במטבח המרוקאי שאבי לוי מצטיין בו הוא שהמטבוחה האגדית הזו הולכת עם כל מה שנמצא על השולחן. האמינו לנו, ניסינו. 

המוציא היא מסעדה מושלמת לאכול בה אוכל ביתי, אבל עם סטייל ואף מעט בגבוה".

טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור
טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור

3. והפסקנו לפחד משוקולד

"לאחר הארוחה", כותב ספי קרופסקי, "ותחת גשם זלעפות שליווה אותנו (הפרחים לקירוי בשוק מחנה יהודה), עשינו את דרכנו ממרכז העיר לעבר אזור התעשייה תלפיות. לא המקום הראשון שקופץ לראש כשחושבים על יום כיף בבירה. אבל מההסברים של BUYME, הבנו שממתין לנו שם יער. ועוד של קקאו, לא פחות. גילוי נאות: אני לא פריק גדולים של שוקולד או של מתוקים, אבל גם הציניקן הגדול ביותר יתקשה לעמוד בפני חדוות היצירה בשוקולד, ובפני סיור במפעל שוקולד.

המפעל אמנם קטן, אבל בעיני רוחי הילכתי ויצרתי בו משל הייתי חלק מהקבוצה בת המזל שזכתה בכרטיסי הזהב למפעל השוקולד של ווילי וונקה, כן – ההוא מהספר. יערה קלמנוביץ', המנהלת והמייסדת, סיפרה לנו כיצד החליטה לעזוב את מקצועה כעו"ד ולהתמסר לאהבתה הגדולה: שוקולד. המפעל צמח אקספוננציאלית, כן גם בקורונה (כי הרי חיפשנו ועודנו מחפשים נחמה), וכעת מציע סדנאות שוקולד, וגם, כמובן, שוקולדים טעימים. מאוד.

למדתי כיצד השוקולד מיוצר, חזיתי בברזים אמיתיים שיצא מהם שוקולד (בי נשבעתי), והכי חשוב: זכיתי לייצר פרלינים. השתגעתי על המגוון המטורף של המילויים, ולאחר מכן קיררתי את פרי יצירתי במקפיאים הסמוכים. אלה שנותרו במערכת מאוד נהנו ממה שהבאתי. ההוכחה: הכל חוסל בשניות. תשאלו אותם". 

טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור
טיים אאוט תל אביב בירושלים | צילום: נעמה מור

משם התגלגלנו בחזרה לרכב והתחלנו לעשות את דרכינו במורד ההר, לכיוון המרכז, לעיר שלנו. לא קל לנו להודות בזה, אבל ייתכן שנהנינו בבירה הזו שלכם. נראה שיש בה צדדים חיוביים בטח כשהם מלווים ביום כיף מלא במתנות אטרקטיביות. והאמת, היו עוד כל כך הרבה אפשרויות לחוויות שוות ש-BUYME הציעו אבל לצערנו לא הספקנו. כשחושבים על זה – זו יכולה להיות אחלה מתנה. סחתיין ירושלים, תביאי כיף. 

>> גילוי נאות: הכותבים היו אורחי BUYME בירושלים