טור דעה

ואם הם לא אנסו, אלא רק השפילו והתייחסו אליה כמו לחפץ, זה בסדר?

ההתקבלות של הנערים מקפריסין כילדים של כולנו היא כל מה שרע בגבריות הישראלית. הגיע הזמן ללמד נערים שנשים הן לא יעד לכיבוש ושאתה לא צריך להוכיח את הגבריות שלך על ידי ביזוי

אחד הנערים מקפריסין מתקבל בנתב"ג, אתמול (צילום: אילן אסייג, הארץ)
אחד הנערים מקפריסין מתקבל בנתב"ג, אתמול (צילום: אילן אסייג, הארץ)
29 ביולי 2019

נניח שהם לא אנסו אותה לפי ספר החוקים הקפריסאי. נניח שהם לא אנסו אותה לפי מה שהמשטרה הקפריסאית הצליחה להוכיח. נניח שהם לא אנסו אותה לפי מה שהיא אומרת. נניח שהם רק שכבו איתה בתורות, צילמו אותה ללא רשותה והפיצו את הסרטונים בניגוד לרצונה. נניח שהם רק התנהגו אליה כמו לחפץ. נניח שהם רק קיימו איתה יחסי מין כשהיא שיכורה מאוד. נניח שהם רק זרקו אותה מהחדר כי היא לא רצתה להמשיך. נניח שהם רק חגגו עליה את גבריותם, את כניסתם לעולם המבוגרים, רגע לפני שהם מצרפים לארגז הכלים המבוגר שלהם גם את הרובה ואת המדים. זה משהו להתגאות בו?

פרשת האונס בקפריסין, שהפכה לפרשת המין הקבוצתי בקפריסין, מגלמת מתחילתה ועד סופה את הגועל נפש של הגבריות הישראלית. החל מכתבי הטלוויזיה שנסעו ודיווחו בעליצות על האווירה "המתירנית" במקום, דרך האזכורים לכך שהנערים הולכים להתגייס ליחידות מובחרות כאילו שזה משנה משהו, עבור בפרשנים שהתייחסו לנערה הבריטית באופן משפיל, ועד הרגע שבו הם התקבלו בנתב"ג כגיבורים, כבנים ששבו לגבולם, כילדים של כולנו.

הם לא אנסו, אתם רואים? הם לא אנסו. אמרנו לכם. הם ילדים טובים. היא שקרנית והם בסך הכל עשו מה שכולם עושים. מרגע שהמעשים ירדו מקו ה"אונס", אין שום בעיה עם המעשים שלהם. המסיכה הוסרה. אין בעיה עם המעשים שלהם מכיוון שכך נהוג.

הנה מידע פנים מגבר שהיה פעם נער ישראלי, מידע שכל גבר ישראלי יודע ומכיר: נערים לומדים ומלמדים אחד את השני שהם צריכים "להביא" בחורה, שאם היא אומרת לא פעם אחת או פעמיים זה לא נורא כי אפשר לשכנע אותה, שראוי לתפוס בנערה לא מוכרת במועדון, שאפשר וכדאי להביא חברים ולדחוק בנערה עד שהיא מסכימה לצרף אותם, שאפשר לצלם גם אם היא לא יודעת או מסכימה, שסקס זה כמו חיסול בצבא – אפשר לסמן איקס על החגורה. כל הדברים האלה היו נכונים לפני 15 שנה כשכותב שורות אלה היה נער, אפשר רק לדמיין מה הקוד היום.

נניח שהם לא אנסו אלא רק התנהגו כמו בהמות, זה מה שאנחנו רוצים שנערים וילדים אחרים ילמדו? שכל עוד לא אנסת על פי הספר ההתנהגות שלך בסדר? שאם הצלחת להשפיל, לכופף, להשיג, לעשות, לתת, להביא, לזיין וחמקת מהקו הפלילי – אתה גבר גבר?

יהיה חבל מאוד אם הגל האחרון של הפמיניזם לא ישנה משהו מהותי באיך שילדים ונערים מתייחסים למין ולמיניות. צריך ללמד שנשים הן לא יעד לכיבוש, שזה לא מגניב להיות אלים כלפי נשים, שאתה לא צריך להוכיח את הגבריות שלך על ידי ביזוי. כשנערים מגעילים כאלה מתקבלים כגיבורים, נראה שהתקדמנו שני צעדים אחורה.