לצלול אל תוך ואן גוך: התערוכה המדוברת נוחתת בתל אביב

"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)
"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)

אחרי שצפו בה כבר כ-10 מיליון איש ואישה ביותר מ-50 ערים בעולם, מגיעה התערוכה האימרסיבית על וינסנט ואן גוך לתל אביב בשבוע הבא, ומזמינה אתכם לשקוע ולהתעטף ביצירותיו של אחד מגדולי האמנים בהיסטוריה. ואף מילה על האוזן, כן?

תערוכות אימרסיביות הן הדבר הכי חם בתחום האמנות הפופולרית כבר כמה שנים טובות, ולמי שהחמיץ את התופעה אפשר לספר שמדובר בתערוכות ענק, מבוססות וידאו וסאונד, שמאפשרות לצופה להיטמע ולשקוע בתוך יצירות האמנות המוקרנות סביבו ב-360 מעלות, ולהתעטף לשעה קלה ביופי מהפנט.

>> צאו בחוץ: 16 התערוכות המומלצות של השבוע

בישראל כבר ראינו את פרידה קאלו ולאונרדו דה וינצ'י מקבלים את הטיפול הזה, ובשבוע הבא תנחת בארץ אחת מהתערוכות המדוברות ביותר בז'אנר: "סיפורו של ואן גוך", המוקדשת לאמן ההולנדי שנחשב לאחד מגדולי הציירים בהיסטוריה ומפורצי הדרך המשמעותיים בתחום האמנות. התערוכה תוצג בביתן 2 הגדול של אקספו תל אביב (גני התערוכה לשעבר) החל מיום חמישי הבא (8.2) ולמשך מספר חודשים.

"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)
"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)

התערוכה הבינלאומית של האמן האהוב והמוערך – לא לבלבל עם תערוכת ואן גוך שביקרה בארץ ב-2020 – מכילה כ-2000 מיצירותיו ותגיע בשלמותה למבנה שיתפרס על פני 1,500 מטר ויעוצב במיוחד לאירוע. על פי נתוני המפיקים, למעלה מ-10 מיליון אנשים כבר ראו את התערוכה ביותר מ-50 ערים בעולם, והביקורות שהתפרסמו בעיתונות התרבות העולמית שיבחו את התערוכה והכתירו אותה בין החשובות, האיכותיות והמרגשות שהוצגו סביב אמן בסדר הגודל של ואן גוך. 

"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)
"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)

התקופות השונות בחייו של ואן גוך והסיפורים שמאחורי הציורים מקבלים בתערוכה מימד חדש ופורץ גבולות, ומצטרפים לסימפוניה של צלילים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית בשישה חללים שונים: חלל עם כ-40 רפליקות נאמנות למקור של הציורים הכי מוכרים ואהובים של ואן גוך, חלל המעורר לחיים את ציור 'חדר השינה' המפורסם שלו, חלל בו יוקרן הפרצוף המוכר של האמן ועליו הקרנה של הסטארי נייט המפורסם, חלל בו יוצג אגרטל גדול ועליו הקרנה של ציור החמניות המפורסם, חלל SKETCH AND POST בו יוכל הקהל לצבוע את ציוריו של האמן, להפיח בהם חיים חדשים, ולראות אותם מונפשים בהקרנה על קיר שלם גדול, ומתחם מציאות מדומה (VR) שיוציא אתכם למסע המתעד את סיפור חייו של ואן גוך.

"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)
"סיפורו של ואן גוך" (צילום: יחסי ציבור)

בנוסף, תחת הכותרת "בית חם", תכלול התערוכה חלל שלם המוקדש כולו לאמנים ישראליים מהעוטף ומהדרום שפונו מבתיהם, ואת היצירות המוצגות בו ניתן יהיה לרכוש, כלל ההכנסות כמובן יעברו לאמנים, ומפיקי התערוכה יתרמו חלק מהכנסותיהם לשיקום ופיתוח גלריות והחזרת האומנות לדרום. בכניסה לתערוכה יוצב מיצג של האמן טומי כהן, בהשראת מיצג של האמן רפיק אנאדול שהוצג ב-MOMA בניו יורק. בקיצור – תפנו לכם איזה חצי יום כי לא חסר מה לראות כאן.
>> "סיפורו של ואן גוך", ביתן 2 אקספו תל אביב, החל מה-8.2 // עוד פרטים וכרטיסים כאן