וולט חושפת את השינויים בהרגלי ההזמנה של כולנו מאז המלחמה

מה הזמנתם היום? שליח וולט ברחובות תל אביב (צילום: Shutterstock)
מה הזמנתם היום? שליח וולט ברחובות תל אביב (צילום: Shutterstock)

אתם לגמרי תאמינו מה הזמנתם ב-1700% יותר מאז ה-7.10: חברת המשלוחים Wolt פרסמה היום (ב') את סיכום שנת 2023 במשלוחים, וחוץ מכמה נתונים מעניינים על הרגלי המשלוח הפשוטים (תל אביבים הכי אוהבים להזמין המבורגר וצ'יפס, הפתעה!), הנתונים המפתיעים הם אלו שמספרים את השינוי שקרה בעקבות המלחמה - מה אתם מזמינים יותר (תרופות הרגעה ושינה) ומה פחות (אמצעי מניעה)

כמדי שנה, גם ב-2023 חברת המשלוחים הפופולרית Wolt מסכמת את השנה האחרונה בשליחויות, ומספקת שורה של נתונים מעניינים מאוד המצביעים על הרגלי ההזמנה – והאכילה, כנגזרת – של הציבור הישראלי. אבל השנה, כמו בכל תחום, יש אלמנט שונה – אנחנו במלחמה. מניחים ששמתם לב. לכן לצד נתונים חביבים על מה המנות הכי פופולריות ברחבי הארץ ואיזה עיר מעדיפה שווארמה על המבורגר, יש נתונים שמצביעים על הזעזוע העצום שעברנו.

ראשית, הנתון הכי מדהים מגיע דווקא מאגף התרופות ללא מרשם – מאז תחילת המלחמה חלה עלייה של 68% בהשוואה לשגרה בהזמנת תרופות ללא מרשם דרך רשת Be (שזה הגיוני, כי אנשים נשארים בבית יותר), ובאופן ספציפי, עליה מדהימה של 1700% בהזמנת תרופות הרגעה ושינה (שזה הגיוני, כי המציאות). חוץ מכך, יש עלייה של 320% בהזמנת נירות ריחניים, 560% בצמחי מרפא והרגעה (סטייל רסקיו) ו-370% בצריכת חטיפים. זה בעיקרון אומר שכל מדינת ישראל צריכה להירגע, מה שכבר ידענו.

עוד סוגי מוצרים שבאופן לא מפתיע נמצאים בעלייה משמעותית הם מוצרים המיועדים לחיילים, דוגמת סוללות ומטענים (עלייה של 570%), מוצרי עזרה ראשונה (300%) וכמובן דיאודורנט לגבר (270%), כי יש להילחם, ויש להילחם מסריח. בכל הנוגע למוצרי סופר, מסתמן שלפחות במשלוחים אנחנו פחות בריאים מתמיד – יש עלייה משמעותית של רכישת עוגיות (81%), עוגות (30%) ועוף טרי (104%), במקביל לירידה ברכישת ירקות ופירות (25%) ומוצרי חלב (33%). עם זאת, דווקא שימורי ירקות ושימורי דגים יש עלייה (54% ו-32% בהתאמה). וגם בהרגלי הבילוי – נקרא לזה ככה – יש שינוי קל, כי פחות נשים רוכשות איפור (ירידה של 30%), מוצרי שיזוף (ירידה של 35%), ואולי הכי מעניין – יש ירידה של 16% ברכישת אמצעי מניעה וסיכוך. מזדיינים בסבלנות.

ואפילו לא צריך לחכות לשליח. שליח וולט (צילום: שאטרסטוק)
ואפילו לא צריך לחכות לשליח. שליח וולט (צילום: שאטרסטוק)

אבל לא רק חירום יש לנו בחיים, כי בוולט סיפקו נתוני הזמנת אוכל מהשנה שעברה, ולמרות שלא גילינו איזה מסעדה מוציאה הכי הרבה משלוחים (אנחנו מהמרים על טאקרייה), הם מעניינים ביותר. קודם כל, ברמת הקטגוריות, הפופולרית ביותר היא אוכל רחוב, אחריהם פיצה, אוכל אסייתי, וגלידה, שמצליחה להישאר רלוונטית גם בחורף, אל מול המרקים המתעצמים בחורף. אבל השאלה המעניינת מכולם היא איזו מנה מזמינים הכי הרבה בוולט, והתשובה משעממת יותר משתוכלו לחשוב – צ'יפס. פאקינג צ'יפס. זה נכון לכל הערים בישראל והסיבה היא, באופן מאוד שקוף, שצ'יפס היא המנה שכולם מזמינים כתוספת, גם אם היא לא חלק מהמנה, אז אצל כולם – צ'יפס. עכשיו, בואו נתעלם רגע מהצ'יפס, כאן מתחילים לראות דברים רלוונטים – המנה הכי פופולרית היה המבורגר, ואז שווארמה, שניצל, פלאפל, בוריטו, חומוס, טוסט נקניק (מי לעזאזל?!) ובמקום העשירי, סלט קיסר.

עוד גילוי מעניין הוא איזה תוספת הישראלים אוהבים על הפיצה שלהם, כשבאופן די צפוי במקום הראשון נמצאים הזיתים, אחריהם פטריות, תירס, פפרוני (למה כזה נמוך? אה כן), בולגרית, טונה, בצל, פלפל חריף ואז אננס, שאל תזלזלו – אבל זינק למקום התשיעי מהמקום ה-12. בטעמי גלידה (לפחות ממה שאפשר להזמין בוולט) הציבור הישראלי הכי אוהב שוקולד לבן ועוגיות ואז שוקולד בלגי, בפסטות הוא מעדיף פסטה רוזה, ואז רביולי בטטה ורביולי גבינות (שמנת פטריות רק במקום ה-5, בולונז ב-7) והמרק הכי אהוב על הישראלים הוא מרק עוף עם קניידלך, ואחריו שתי הקובות, הסלק והחמוסטה. ראמן, תאמינו או לא, נמצא רק במקום ה-8 ברשימת המרקים.

אל תירו, אני רק השליח. וולט (צילום: Shutterstock)
אל תירו, אני רק השליח. וולט (צילום: Shutterstock)

יש עוד כמה נתונים מעניינים – למשל שנמכרו לאורך השנה מעל ל-100 אלף יחידות פרוט רולאפס, ומעל ל-55 אלף יחידות ארטיק קראנץ' קורנפלקס, שהיו טרנדים גדולים השנה, כמו הזוכה במקום הראשון בקטגוריית המשחקים – ערכה להכנת צמידים, שכפי שעדכנו אותנו, מתחבר לקהילת הסוויפטיות. או שאביזרי המין שהכי אהבתם להזמין השנה הם חומר סיכה על בסיס מים (יא ונילים), קלפי משחק במיטה (יא סחים), ויברטור מסיליקון עם 10 מצבי רטט (יא חמודות), רוקט פוקט (כמובן) וגם קוק רינג (היי אורן חזן).

אה, וגם יש ייחוד עירוני קל – בתל אביב הכי אוהבים להזמין המבורגר ולשתות קולה זירו, בירושלים דווקא פיצה וקולה רגילה, בב"ש זה יהיה שווארמה וזירו. והגילוי המפתיע – ברוב רשימות המנות הכי פופולריות לפי ערים מופיעה מנת טבעות הבצל, כי כמו צ'יפס גם היא תוספת (ומופיעה במקום השלישי בכל הארץ), אבל בתל אביב היא אפילו לא בטופ 5. אז זה רשמי – תל אביבים לא אוהבים טבעות בצל. שתפו, כדי שהעולם יראה.