Wolt נגד תן ביס: איזו אפליקציית משלוחים טובה יותר?

השליחים של וולט ותן ביס השתלטו על כבישי העיר. הקפצנו 2 שליחים באותו הזמן ומאותה המסעדה כדי לברר מי טוב יותר

גיבורים על גלגלים. רק אל תקראו להם שליחים
גיבורים על גלגלים. רק אל תקראו להם שליחים
20 במרץ 2019

החזית העממית

במשך שנים תן ביס הייתה ידועה כסמל סטטוס שבו משוויצים עובדי הייטק כדי לעורר את קנאתם של חבריהם השכירים במקומות עבודה אחרים. לפני כחצי שנה הפכה תן ביס גם לפלטפורמה שמאפשרת להזמין משלוח גם ממסעדות שאינן מבצעות משלוחים באופן עצמאי, והתקשורת הקודמת עם מגוון מסעדות הקלה עליה את התחרות עם וולט.

תן ביס. צילום: יח"צ
תן ביס. צילום: יח"צ

כמה השליחים מרוויחים? השליחים שכירים, כך שתן ביס דואגת לזכויות שמגיעות להם, למשל פנסיה. אחד השליחים סיפר לנו שהשכר מוענק לפי שעה: בבוקר, עד השעה 17:00, השליחים מקבלים 37 ש"ח לשעה ובשעות הערב – 35 ש"ח לשעה. "יש טיפים אבל בדרך כלל לא הרבה", הוא מספר. מינימום השעות למשמרת הוא שש שעות.
כמה עולה לנו המשלוח? חינם.
זמן הגעה: עד חצי שעה.
איכות המשלוח: במשלוח שהזמנו מבאנה, במקביל להזמנה מוולט, לקח לשליח 30 דקות להגיע (כמובטח), אם כי גם הוא הזדקק לעזרה קלה בהתמצאות. הוא הגיע באופניים לא חשמליים, מה שכבר הקנה לו כמה נקודות זכות. השימוש באפליקציה היה חלק, להוציא את המעקב אחר המשלוח עמד על "שתי דקות" במשך כמעט עשר דקות שלמות.
כמה מסעדות עובדות איתם? כ־5,000 מסעדות בכל רחבי הארץ.
המסעדות הבלעדיות אצלם: ארומה, לאביט, קיורטוש, כרמליס ביגל, חומוס הסורי, קפה נמרוד, אוליב, 24 רופי, עד העצם אקספרס, זוזוברה ועוד. מדובר במסעדות שחביבות בעיקר
על צעירים רגע לפני שנשבו בטעם הבורגנות, אך המבחר הגדול מכפר במקצת על החולשה הזו.
לאן הם מגיעים בתל אביב? זה תלוי במסעדות.

דם כחול

החברה הפינית הוקמה ב־2014 ומאז הספיקה להגיע לערים ברחבי אירופה בהן אתונה, פראג, ורשה ושטוקהולם וכמובן אלינו לתל אביב. וולט מאפשרת לכל מסעדה להירשם לשירותיה ולמעשה דואגת לתהליך התיווך בינה לבין הלקוח. אולי מדובר בפרובינציאליות השלכתית, אבל שליחיה נראים יותר מדוגמים ברכיבתם על כבישי העיר.

Wolt. צילום: יח"צ
Wolt. צילום: יח"צ

כמה השליחים מרוויחים? השליחים פרילאנסרים ומקבלים על כל משלוח תשלום של 20-30 ש"ח. אחד השליחים סיפר לנו כי הוא מרוויח כ־6,000 ש"ח ממשמרות של שלוש־ארבע שעות, 20 ערבים בחודש.
כמה עולה לנו המשלוח? 12 ש"ח.
על מה הם רוכבים? קטנועים, אופנועים, אופניים ואופניים חשמליים, ויש אפילו שליח אחד שרוכב על סקייטבורד.
זמן הגעה: עד חצי שעה.
איכות המשלוח: הזמנו משלוח ממסעדת באנה בשתי האפליקציות, באותה השנייה בדיוק. כעבור 20 דקות התקשרה נערה שהופיעה אחר כך בפיג'מת פליז ומעליה הז'קט הכחול של החברה, אולי שוזרת משלוחים בין פרקים של "כפולה". השליחה התבלבלה, ועשר הדקות הנוספות הושקעו בלכוון אותה לקומה הנכונה. השימוש של וולט בשליחים פרילאנסרים ובלתי מנוסים עשוי אפוא להאריך את ההמתנה. לעומת זאת, המשלוח השני שביצענו דרך האפליקציה הגיע תוך פחות מ־20 דקות. מטורף. ניתן לעקוב אחר זמן ההגעה, שמדייק באופן מפתיע, הרבה יותר ממה שהרגילו אותנו באפליקציית גט.
כמה מסעדות עובדות איתם? נכון לכתיבת הכתבה, 130 מסעדות. בוולט טוענים כי הם "מוסיפים 10-15 מסעדות בכל שבוע".
במסעדות הבלעדיות שעובדות איתם ניתן למנות את משק ברזילי, נולה, קפה שניאור, הסטריטס, איטס קפיטריה, ג'וסה, אמריקה בורגר ודוסה בר. לוולט יש אמנם פחות מסעדות מאשר לתן ביס, אך ניכר כי מלאכת הבחירה שלהן נעשתה בידי מישהו שמכיר מקרוב את נטיותיו של החך התל אביבי.
לאן הם מגיעים בתל אביב? מכוכב הצפון עד יפו (כולל).